برنامه یاد بعضی نفرات
 
اسامی هیات داوران جشنواره موسیقی فجر رسانه‌ای نمی‌شود
بابک رضایی خبر داد؛
اسامی هیات داوران جشنواره موسیقی فجر رسانه‌ای نمی‌شود
موسیقی ما -  دبیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجرگفت: اسامی هیات داوران به سبب احتمال بروز مشکلاتی در روند برپایی جشنواره اعلام نمی‌شود.

«بابک رضایی» درمورد جلسه روز گذشته اعضای شورای سیاستگذاری بیست وششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: دراین جلسه گزارش اقدامات صورت گرفته شده، روند فعالیت‌های اجرایی و سیر چگونگی انتخاب گروه‌های شرکت کننده برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این دوره از جشنواره به «حمید شاه آبادی» معاون وزیرارشاد داده شد.

وی گفت: در بیست وششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر همانند دوره‌های گذشته برای هر بخشی سه نفر از اساتید و پیشکسوتان موسیقایی برای هیات داوران انتخاب شده‌اند.

رضایی افزود: این هیات داوران آثار ارسال شده به جشنواره را ارزیابی کرده و گروه‌هایی را که شایسته حضور در بخش رقابتی هستند را انتخاب می‌کنند.

مدیر انجمن موسیقی ایران با بیان اینکه اسامی هیات داوران به سبب احتمال بروز مشکلاتی در روند برپایی جشنواره موسیقی فجر اعلام نمی‌شود، خاطر نشان کرد: برای اینکه عدالت را در روند انتخاب آثار رعایت کنیم اسامی هیات داوران جشنواره موسیقی فجر را رسانه‌ای نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت: تا پایان دی ماه انتخاب گروه‌ها در بخش رقابتی بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به اتمام خواهد رسید و ۱۰ بهمن نیز جدول برنامه‌های این دوره اعلام خواهد شد.

وی گفت: فرم جشنواره موسیقی برای حضور در بخش بین الملل جشنواره، به کشورهای مختلف ارسال شده و تاکنون گروه‌هایی از کشورهای اتریش، اوکراین، هند، اسپانیا و آذربایجان اعلام آمادگی کرده‌اند.

رضایی در ادامه درمورد روند برنامه ریزی ستاد اجرایی برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی گفت: ستاد جشنواره تشکیل شده و تقسیم مسوولیت‌ها صورت گرفته است و برگزاری جشنواره در ۱۴ سالن در سطح تهران به قطعیت رسیده است.

دبیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ادامه داد: تالار وحدت، سالن رودکی، برج آزادی، ایوان شمس، فرهنگسراهای ارسباران و نیاوران، برج میلاد، اریکه ایرانیان، مجموعه تئا‌تر شهر، سالن اندیشه و سوره حوزه هنری از جمله مکان‌های اجرایی این دوره از جشنواره خواهد بود.

وی در ادامه ازبرگزاری این رویداد هنری همزمان درتهران و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: شهرستان‌هایی که سه گروه مستقل موسیقی درجشنواره داشته باشند، می‌توانند میزبان آن باشند.

مدیر انجمن موسیقی ایران افزود: اگر این شروط رعایت شود، سه گروه دیگر هم از ستاد برگزاری جشنواره معرفی می‌شوند تا در طول شش روز برگزاری جشنواره هرشب یک اجرا داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه تاکنون برگزاری جشنواره در هیچ استانی قطعی نشده، اظهار داشت: هم اکنون در حال ارزیابی از شرایط و موقعیت‌های استان‌های هستیم ولی به طورقطع بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر همزمان در دیگر شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

وی گفت: ایجاد این بخش در جشنواره موسیقی فجر هم به فعال شدن موسیقی استان‌ها کمک می‌کند و هم برای مخاطب‌های استانی دارای جذابیت است و با گروه‌های موجود در استان خود آشنا می‌شوند.

رضایی درمورد اختصاص بخشی با عنوان «جشنواره جشنواره‌ها» اظهارداشت: در این بخش که از تازه‌ترین بخش‌های جشنواره موسیقی فجر است، از گروه‌های برگزیده درجشنواره پیشین دعوت می‌کنیم که در این بخش حضور داشته باشند و آثاری اجرا کنند.

وی ادامه داد: در واقع وجود این بخش هم ایجاد تنوع می‌کند و هم انگیزه‌ای برای گروه‌های حاضر در جشنواره موسیقی فجر است.

به گفته رضایی، قرار است یک ستون در جدول جشنواره با در نظر گرفتن سالن مشخص، برای این بخش درنظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: آمار دقیق از آثار ارسال شده در بخش رقابتی جشنواره در دست نیست اما شواهد امر حاکی از آن است که این بخش از جشنواره موسیقی در چهار بخش موسیقی ایرانی، موسیقی ارکسترال، موسیقی کرال و آهنگسازی جای خود را در جشنواره به خوبی باز کرده و توجه اهالی موسیقی در نقاط مختلف را نیز به خود جلب کرده است و نامگذاری بخشی به نام «جشنواره جشنواره‌ها» به همین منظور بوده است تا یادآور عملکرد بخش رقابتی موسیقی جشنواره در چندسال اخیر باشیم.

وی تصریح کرد که همچنین کمیته ویژه‌ای برای تهیه کتابچه راهنمای برنامه گروه‌های موسیقی تشکیل شده که نظارت مستقیم بر دفترچه راهنما دارند تا اطلاعات گروه‌های شرکت کننده در بخش رقابتی و هم در بخش جنبی را به درستی همراه با جدول جشنواره ارائه دهند.

بیست وششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از دوم تا هشتم اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد.
منبع: 
ایرنا
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اسامی هیات داوران جشنواره موسیقی فجر رسانه‌ای نمی‌شود | موسیقی ما