برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه‌ کر صمات با آوازهایی جهانی و گروه کر ثمین با مرور قدیمی‌های موسیقی ایران به صحنه رفتند
در بخش رقابتی آواز جمعی جشنواره بیست و هفتم موسیقی فجر،
گروه‌ کر صمات با آوازهایی جهانی و گروه کر ثمین با مرور قدیمی‌های موسیقی ایران به صحنه رفتند
موسیقی ما - گروه‌های کر «صمات» و «ثمین» در دومین روز از بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در بخش رقابتی آواز جمعی در تالار رودکی به صحنه رفتند. به گزارش ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، گروه کر «صمات» در این اجرا قطعاتی را به زبان‌های لاتین، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی و فارسی اجرا کرد.

آزاده عظیمی که سرپرستی این گروه را برعهده دارد، درباره اجرای شب گذشته این گروه توضیح داد: در این اجرا گروه ۱۲ قطعه از سبک‌های مختلف دوران‌های رنسانس و رمانتیک را همراه با دو قطعه فارسی «بهترین بهترین من» و «زیبا‌ترین لحظه» از ساخته‌های خودم اجرا کرد.

به گفته عظیمی، برخی از قطعات گروه کر صمات چهارصدایی و برخی نیز شش یا هشت صدایی بودند که این اتفاق نشان دهنده نگاه تخصصی‌تر در خواندن اعضای گروه است.

او که همراه با گروه «صمات» در بخش رقابتی حشور پیدا کرده‌اند، گفت: ۱۴ سال از زمان تشکیل این گروه موسیقایی می‌گذرد و طی این مدت تنها تلاش کرده‌ام که بهترین آثارمان را ارائه بدهیم و هیچگاه برای کسب مقام در جشنواره‌ها شرکت نکرده‌ایم از این رو فکر می‌کنم حضور گروه‌ها در این بخش برای اثبات خویشتن و یا نفی دیگران نیست.

بر اساس این گزارش، سانس دوم تالار رودکی در شب گذشته نیز به اجرای گروه گروه کر ثمین به رهبری تیکران سوکیاسیان در بخش رقابتی آواز جمعی اختصاص داشت.

این گروه در اجرای خود قطعاتی قدیمی همچون «گلریزان» خالقی، «نیایش یزدان» سنجری و «شد خزان» بدیع‌زاده را از هنرمندان مطرح موسیقی ایرانی و در بخش کلاسیک غیر ایرانی نیز آثاری از هنرمندان معروفی همچون «آلفرد ماردویان»، «جورج فردریش» و «دونیوتی» اجرا کرد.

سولیست برخی از این قطعات رشید وطن دوست بود که با همراهی گروه کرال به رهبری تیکران سوکیاسیان به اجرای برنامه پرداختند. بهنام نجفی، سرپرست گروه کر ثمین در باره این اجرا گفت: گروه ثمین سعی دارد قطعات محلی و قدیمی ایرانی را در قالب موسیقی کلاسیک به مخاطبانش ارائه دهد.

او معتقد است: هر چقدر شرایط برگزاری جشنواره مطلوب‌تر و یا تبلیغات آن بیشتر باشد، به‌‌ همان اندازه می‌تواند ثمرات بیشتری برای این هنر داشته باشد، لذا برگزار کنندگان جشنواره نباید با ایجاد دست اندازهایی برای اجرای گروه‌های موسیقایی سبب دلسردی این هنرمندان شوند.

اجرای این دو گروه در بخش آواز جمعی توسط هیاتی متشکل از مهدی شمس نیکنام، رازمیک اوحانیان و اسفندیار قره‌باغی داوری شد.
منبع: 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه‌ کر صمات با آوازهایی جهانی و گروه کر ثمین با مرور قدیمی‌های موسیقی ایران به صحنه رفتند | موسیقی ما