برنامه یاد بعضی نفرات
 
Oscars
به استقبال جوایز آکادمی؛
رقابت 49 ترانه برای کسب جایزه اسکار 2009

موسیقی ما – اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، اسامی 49 ترانه واجد شرایط برای حضور در بخش بهترین ترانه هشتاد و یکمین دوره جوایز اسکار را اعلام کردند. به گزارش ورایتی، در فهرست اولیه آکادمی اسکار نام 11 ترانه از فیلم «موزیکال دبیرستانی 3: سال آخر» به چشم می خورد که یکی از از فیلم‌های پرفروش پائیز امسال بود.

فیلم فانتزی و ترسناک «رپو! اپرای ژنتیکی»، ساخته دارن لین بوسمن، نیز با سه ترانه در این فهرست حضور دارد. فیلم‌های «بولت»، «خیابان‌های تاریک»، «میلیونر زاغه نشین» و «بله قربان‌گو» هر یک با دو ترانه در فهرست اولیه با یکدیگر رقابت می‌کنند و فیلم‌هایی مانند «استرالیا»، «کادیلاک رکوردز»، «وقایع نگاری نارنیا: شاهزاده کاسپین»، «گرن تورینو»، «ماداگاسکار: فرار به آفریقا»، «ذره ای آرامش»، «راشل ازدواج می کند»، «وال – ئی»، «تحت تعقیب» و «کشتی‌گیر» نیز یک نماینده در این رشته دارند.
ترانه‌های فهرست اولیه اسکار بهترین ترانه، روز شش ژانویه (17 دی) در دو نمایش جداگانه در نیویورک و لس آنجلس در قالب کلیپ‌هایی برای اعضاء شاخه موسیقی آکادمی پخش می‌شود و سپس اعضا از بین آنها سه، چهار یا پنج ترانه را برای فهرست نهایی انتخاب می‌کنند.
با تغییر قوانین این بخش از این پس حداکثر دو ترانه از هر فیلم می‌تواند نامزد دریافت جایزه بخش اسکار بهترین ترانه باشد. در دو دوره اخیر اسکار فیلم‌های «دختران رویایی» و «طلسم‌شده» هر یک با سه ترانه نامزد دریافت جایزه بودند، اما هر دو فیلم مراسم را دست خالی ترک کردند.
نامزدهای هشتاد و یکمین دوره جوایز اسکار 22 ژانویه 2009 (سوم بهمن) اعلام و مراسم اعطای جوایز اسکار 22 فوریه (چهارم اسفند) در کداک تیه‌تر شهر لس آنجلس برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رقابت 49 ترانه برای کسب جایزه اسکار 2009 | موسیقی ما