برنامه یاد بعضی نفرات
 
download
خبری دیگر درباره وضعیت دانلود در گوشه و کنار جهان؛
7 میلیون انگلیسی غیرقانونی دانلود می کنند

موسیقی ما - مطالعات جدید نشان می دهد در حدود هفت میلیون نفر از شهروندان انگلیسی از دانلودهای غیر قانونی برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند که این تعداد از کاربران، هزینه ای برابر میلیاردها پوند را برای دولت به بار می آورند.

محققان دریافته اند که طی یک روز تعطیل، نزدیک به یک و نیم میلیون کاربر به شبکه های اشتراک فایل وارد می شوند که بر این اساس این کاربران سالانه به 12 میلیارد پوند اطلاعات رایگان دسترسی پیدا می کنند.
دولت انگلستان اخیرا اعلام کرده است که برای مهار این مشکل به سرعت باید راه حلی موثر ارائه شود. همچنین هیئت مشاوره استراتژیک سازمان مالکیت فکری یا Sabip نیز اخطار داده است این آمار می تواند به زودی افزایش یابد. دیوید لامی، رئیس این سازمان، معتقد است دانلودهای غیر قانونی به صورت مستقیم بر روی صنعت کپی رایت و اقتصاد انگلستان تاثیر خواهد گذاشت این در حالی است که بسیاری از این کاربران حتی از تاثیر عملکرد خود نیز آگاه نیستند.
به تازگی اتحادیه ای از نمایندگان 9 شرکت انگلیسی با واحدهای تجاری همکاری خود را به منظور تحت فشار گذاشتن شرکتهای خدمات اینترنتی برای توقف دانلودهای غیر قانونی آغاز کرده اند. به گفته این اتحادیه نیمی از ترافیک اینترنتی انگلستان به دلیل استفاده غیرقانونی از این شبکه جهانی به وجود می آیند. در این میان شرکتهای خدمات اینترنتی معتقدند حفاظت از فضای اینترنت وظیفه آنها نیست.

گزارش اخیر Sabip نشان می دهد نسل جدید دسترسی از طریق پهنای باند در سرعت 50 مگابایت بر ثانیه می تواند 200 فایل موسیقی با فرمت mp3 را ظرف پنج دقیقه و یا دی وی دی کاملی از آثار چارلز دیکنز را در عرض 10 دقیقه دانلود کند.

این در حالی است که تعداد زیادی از هفت میلیون کاربری که از طریق غیرقانونی به این فایلها دسترسی دارند، از غیر قانونی بودن عملکرد خود هیچ اطلاعی ندارند.

منبع: مهر

تاریخ انتشار : یکشنبه 10 خرداد 1388 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود 7 میلیون انگلیسی غیرقانونی دانلود می کنند | موسیقی ما