برنامه یاد بعضی نفرات
 
grammys
آدل گرمی باران شد؛
شش جایزهٔ گرمی برای آدل

موسیقی ما - جواد رهبر: در شبی که همه از شنیدن خبر درگذشت ویتنی هیوستن شوکه شده بودند، آدل خوانندهٔ 23 سالهٔ انگلیسی موسیقی آر اند بی و سول موفق به کسب شش جایزهٔ گرمی شد.

آدل موفق‌ترین آلبوم سال 2011 با نام «21» را به بازار داده بود و دومین ترانهٔ پرفروش سال یعنی «Rolling in the Deep» هم از کارهای او بود. او در هر شش شاخه‌ای که نامزد دریافت جایزهٔ گرمی بود، پیروز شد و سه جایزهٔ مهم بهترین آلبوم، بهترین ترانه و بهترین رکورد (record) سال را به خود اختصاص داد.

در مراسم گرمی چه گذشت؟

مراسم با اجرای ترانه‌ای تازه به نام «We Take Care of Our Own» توسط بروس اسپرینگستین و ئی بند استریت شروع شد. بروس در شروع اجرای ترانه از «خواهر از دست‌رفته‌مان» یعنی ویتنی هیوستن یاد کرد. بعد ال‌ال کول جی، مراسم گرمی ادارهٔ مراسم اعطای جوایز را برعهده گرفت.

آدل در حین دریافت یکی از جایزه‌هایش از پزشکان‌اش هم تشکر کرد که به تازگی بر روی تارهای صوتی مشکل‌دار او عمل جراحی موفقیت‌آمیزی انجام دادند.

کانی وست با نامزدی در هفت شاخه پیشتاز فهرست نامزدهای گرمی بود و برندهٔ چهار جایزه در شاخه موسیقی رپ شد: بهترین ترانه (All of the Lights)، بهترین آلبوم (My Beautiful Dark Twisted Fantasy)، بهترین اجرا (همراه با جی-زی) و بهترین کار مشترک (با ریحانا).

گروه فو فایترز که نامزد شش جایزه بود، چهار جایزه به دست آورد: بهترین آلبوم راک، بهترین اجرای هارد راک یا متال (White Limo)، بهترین ترانهٔ راک (Walk) و بهترین ویدئو.

دیو گرول، خواننده و گیتاریست گروه، بعد از دریافت جایزه گفت: «این جایزه برای ما بسیار مهمه... ما به جای اینکه به استودیویی در هالیوود برویم و این آلبوم را ضبط کنیم، این کار را در گاراژ خانه با استفاده از میکروفون و ضبط صوت انجام دادیم. این جایزه نشان می‌دهد که هنوز عناصر انسانی موسیقی مهم‌ترین بخش‌های این حوزه هستند. قرار نیست صدا بی‌نقص و کامل باشد. مسئله بر سر آن چیزی است که در اینجا (اشاره به سینه‌اش) می‌گذرد نه آنچه در کامپیوتر جریان دارد.»

به ایمی واین‌هاوس هم که چندی پیش درگذشت، جایزه‌ای برای ترانهٔ مشترک با تونی بنت تعلق گرفت.

بان آیور هم جایزهٔ بهترین هنرمند جدید را دریافت کرد.

کریس براون هم که سه سال پیش درست در شب گرمی ریحانا را به باد کتک گرفته بود، امسال موفق شد جایزهٔ بهترین آلبوم آر اند بی را با «F.A.M.E.» به خود اختصاص بدهد.

گروه لیدی انتبلوم هم برای دومین سال متوالی جایزهٔ بهترین آلبوم کانتری را به خانه برد.

جنیفر هادسن به یاد ویتنی هیوستن ترانه‌ای اجرا کرد. پل مک‌کارتنی هم طبق برنامهٔ از پیش تعیین‌شده جلو نرفت و ترانه‌های آرام‌تری اجرا کرد تا در مراسم گرمی به ویتنی هیوستن ادای دین کند.

مراسم امسال پنجاهمین سالگرد تشکیل گروه بیچ بویز را با حضور اعضای این گروه آمریکایی جشن گرفت.

امسال بیش از هفده هزار و پانصد ترانه برای بررسی به آکادمی ارسال شده بود که برندگان به واسطه‌ٔ رای سیزده هزار عضو آکادمی مشخص شدند.

منبع: لس آنجلس تایمز

تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شش جایزهٔ گرمی برای آدل | موسیقی ما