برنامه یاد بعضی نفرات
 
Bobby12
اهمیت دیلن بودن

خبر انتشار آلبوم جدید باب دیلن (Bob Dylan) تازه منتشر شده و از هم اکنون موجی از شور و هیجان را در بین طرفداران خواننده بزرگ موسیقی امریکا به راه انداخته است. نکته اساسی در این میان این است که دیلن چگونه توانسته در مدت زمانی در حدود نیم قرن چنین محبوبیتی را برای خود دست و پا و مهم تر از آن حفظ بکند؟

با یک مثال آشنا شروع می کنیم؛ شاید یکی از بهترین روش های به تصویر کشیدن دوره های مختلف زندگی و فعالیت های هنری باب دیلن همان کاری باشد که تاد هینس در فیلم «من آنجا نیستم» (I'm Not There) انجام داد. هینس در کمال هوشمندی شش شمایل از دیلن را برای روایت وقایع زندگی او انتخاب کرد و برای هر نقشی هم بازیگری متفاوت برگزید. اصولا همین حسن انتخاب کارگردان خوش سلیقه فیلم است که آن اثر را به یکی از بی بدیل ترین تجربه های بصری برای طرفدران باب دیلن 67 ساله تبدیل کرده است.

دیلن در دل دهه پرتلاطم شصت به اوج رسید و تا به امروز – با احتساب آلبوم آتی اش – 33 آلبوم استودیویی به بازار داده است؛‌ او به کمک اشعار ادیبانه و در عین حال ملموس خود، موسیقی اختصاصی اش و هم چنین درک دقیقش از جوهر هر دوره زندگی اش، موفق شده خود را مدام بازآفرینی بکند، آن قدر که همیشه در چشم هوادارانش خواننده ای به روز به نظر آید. او با استفاده بهینه از تمامی استعداهای شگرفش توانسته پا از دنیای خوانندگی فراتر بگذارد و خود را به چهره ای تاثیرگذار در فرهنگ امریکا تبدیل بکند. حالا او بخشی از فرهنگ کشور امریکاست؛ چیزی شبیه به یک قهرمان. خود او می گوید:‌ «قهرمان کسی است که درک درستی از مسئولیتی دارد که در کنار آزادی عمل، بر دوش او گذاشته شده است.» دیلن نمونه بارز گفته خودش است؛‌ او درک کاملا درستی از موقعیت خود دارد و جایگاهش را به خوبی می شناسد.

خبر انتشار آلبوم جدید باب دیلن، خبر خوشی برای هواداران اوست. به خصوص که قرار است جنبه های رمانتیک ترانه ها قوی تر از آلبوم قبلی او باشد. البته باید تا روز 28 آوریل منتظر ماند و کار تازه او را شنید. هرچند از هم اکنون دلمان روشن است که دیلن باز هم شگفت زده امان خواهد کرد، چون این کاری است که دیلن در انجام آن استاد است.

او هنرمند موفقی است چون به قول خودش:‌ «آدم وقتی موفق است که صبح از خواب بیدار بشود و شب به خواب برود و در آن میان، کاری را که با تمام وجود دوست دارد، انجام بدهد.»

تاریخ انتشار : جمعه 30 اسفند 1387 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اهمیت دیلن بودن | موسیقی ما