برنامه یاد بعضی نفرات
 
radiohead
تازه‌های ماه دسامبر (Dec. New Albums)
آلبوم‌هایی از بریتنی اسپیرز، متالیکا، دوران دوران و...

موسیقی ما - جواد رهبر: به گفته‌ٔ جانی گرین‌وود٬ گیتاریست گروه «ریدیوهد»٬ کار آلبوم تازهٔ این گروه محبوب موسیقی آلترنیتو به اتمام رسیده است. گرین‌وود می‌گوید فعلا این آلبوم از 10 ترانه تشکیل شده اما امکان دارد که قطعاتی هم در آینده به آن اضافه شود. قرار است پس از انتشار آلبوم٬ گروه «ریدیوهد» تور عظیمی هم برای تبلیغ آن برگزار کند. البته گرین‌وود گفته سعی دارد از روند تصمیم‌گیری دربارهٔ تاریخ دقیق هر یک از این رویدادها دوری کند. اعضای گروه «ریدیوهد» به تازگی دستی به سر و روی وب‌سایت رسمی‌شان کشیده‌اند و به نظر می‌آید که برنامه‌های متنوعی برای اجرا در سر می‌پرورانند.

* بریتنی اسپیرز در صفحهٔ‌ تویتر خود نوشت که کار آماده‌سازی آلبوم تازه‌اش «تقریبا تمام‌ شده» و این آلبوم در مارس 2011 به بازار خواهد آمد. او ضمن تشکر از هوادارانش که بیست و نهمین سالگرد تولدش را به او تبریک گفته بودند٬ این خبر را اعلام کرد. مکس مارتین و داکتر لوک تهیه‌کنندگان آلبوم هستند. داکتر لوک پیش از این در مصاحبه‌ای با بیلبورد گفته بود که هدفش این این است که آلبوم لحن جدی‌تری داشته باشد و در ضبط آن از موسیقی الکترونیک تیره و تاری استفاده شود. آلبوم قبلی اسپیرز به نام «سیرک» (Circus) در سال 2008 به بازار آمد.

* لارس اولریچ٬ یکی از اعضای گروه «متالیکا»٬ می‌گوید که این گروه نامدار قصد دارد از ابتدای سال 2011 کار ضبط آلبومی تازه را شروع کند. درامر گروه در مصاحبه‌ای گفت: «برای سال 2011 برنامه‌های بسیاری داریم اما به نظرم مهم‌ترین آن‌ها این است که می‌خواهیم دوباره ترانه بنویسیم و ضبط کنیم. ما حدودا از سال 2006 یا 2007 به این طرف ترانه‌‌های چندانی ننوشته‌ایم ولی دوباره قصد داریم به روزهای اوج خلاقیت خود برگردیم. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود٬ ماه مارس یا آوریل در حال ضبط ترانه‌های آلبوم تازه‌مان هستیم.» متالیکا به تازگی تور عظیم خود را با اجرای آخرین برنامه‌هایشان در استرالیا به پایان رساند.

* گروه باسابقهٔ «دوران دوران» (Duran Duran‌) در سال 2011 سیزدهمین آلبوم استودیویی خود با عنوان «تمامی آن‌چه نیاز داری٬ اکنون است» (All You Need is Now‌) را به بازار خواهند داد. مارک رانسون تهیه‌کننده‌ٔ این آلبوم است که طبق اعلام قبلی از ماه فوریه به صورت سی‌دی به بازار می‌آید و از 21 دسامبر 2010 هم به صورت دیجیتال در دسترس است. نیک رودز٬ کیبوردیست گروه٬ دربارهٔ این آلبوم می‌گوید: «دست‌کم در دو دههٔ گذشته این بهترین آلبومی‌ست که ضبط کرده‌ایم. هدف‌مان این است که برای تمامی ترانه‌های این آلبوم ویدئوکلیپ هم بسازیم٬ که از روزهای نخستین کارمان تا به امروز دیگری چنین کارهایی نکرده‌ایم. دیدگاه ما این است که آیتم‌های بصری مکملِ آلبوم‌ها دوباره اهمیت خود را به دست آورده‌اند.» گروه بعد از انتشار آلبوم توری هم در برنامه دارد.

*‌ نیک کیو٬‌ خوانندهٔ‌ استرالیایی و مرد اول گروه «نیک کیو اند دِ بد سیدز» (Nick Cave and the Bad Seeds) می‌گوید این گروه در سال 2011 آلبوم تازه‌ای به بازار خواهد داد. به گفتهٔ نیک کیو٬ که در حوزهٔ فیلم‌نامه‌نویسی هم فعالیت دارد٬ هنوز ترانه‌ای برای آن آلبوم نوشته نشده اما همگی آمادگی این را دارند که در دفتر سر کار بروند و کار نگارش و ضبط ترانه‌ها را شروع کنند. دفتری که نیک کیو از آن یاد می‌کند٬ واقعا دفتری در شهر لندن است که او کارهای ترانه‌سرایی و ضبط آن‌ها را در آن انجام می‌دهد.

جدول فروش آلبوم‌ها در آمریکای شمالی

انگار این جاستین بیبر دلش نمی‌خواهد هفته‌ای بیاید و نام او در فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های آمریکای شمالی نباشد. حالا که آلبوم پرفروشش به نام «دنیای من 2.0» تازه از جدول خارج شده٬ اجرای آکوستیک همان آلبوم را به بازار داده و این آلبوم در همان هفتهٔ اول ردهٔ‌ هفتم را به خود اختصاص داد. رقبای سرسخت این آلبوم که به آن اجازهٔ مانور ندادند٬ یکی آلبوم «هدیه» (The Gift) از سوزان بویل بود که طی ماه نوامبر فروش خوبی در جدول داشت و دیگری آلبوم تازهٔ تیلر سوئیفت به نام «حالا حرف بزن» (Speak Now). آلبوم «بلند» (Loud) از ریحانا هم یکی دیگر از آلبوم‌های پرفروش ماه قبل بود.

آلبوم‌های تازهٔ کید راک٬ جاش گروبان٬ راسکال فلتس٬ کیت اربان و کیتی پری هم فروش نسبتا خوبی داشتند. گروه «مای کمیکال رومنس» هم آلبوم تازه‌ای به نام «روزهای خطر»‌ (Danger Days) به بازار داد که در هفتهٔ اول در ردهٔ هشت قرار گرفت. در روزهای پایانی سال 2010 وضعیت جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی آمریکای شمالی ثبات چندانی نداشت٬ که این نکته نشان می‌دهد مردم در پایان سال سرگرم کارهای متنوعی می‌شوند و همین بر سلیقه‌ٔ موسیقیایی‌شان تاثیر می‌گذارد.

عکس: گروه ریدیوهد

تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم‌هایی از بریتنی اسپیرز، متالیکا، دوران دوران و... | موسیقی ما