برنامه یاد بعضی نفرات
 
boshehr
سرپرست گروه موسيقي بوشهري ليان در گفت‌وگو با  فارس در خصوص بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر گفت: گروه ما بعد از سه سال دوري از جشنواره موسيقي فجر در اين دوره در فرهنگسراي نياوران به اجراي برنامه پرداخت كه رقابتي شدن علت اصلي دوري ما از اين جشنواره بين‌المللي بود.
وي ادامه داد: با توجه به نوع و سطح كارمان نمي‌توانستيم در جشنواره‌اي كه رقابتي است حضور يابيم به همين دليل امسال در بخش جنبي كنسرتمان را برگزار كرديم.
اين نوازنده ني‌انبان درباره عدم حضور گروه‌هاي محلي ايران در اين جشنواره بيان داشت: زير بناي موسيقي ايراني موسيقي بومي مناطق است و حذف اين نوع موسيقي، حذف آيين‌ها، لهجه‌ها و حذف زبان و فرهنگ است. اما متاسفانه چند سال است كه بخش موسيقي نواحي از جشنواره موسيقي فجر حذف شده و در اين مدت شايد تنها يكي دو گروه در جشنواره هنر خود را به نمايش گذاشتند و اين در حالي است كه تمام دنيا به موسيقي محلي ايران اقبال دارند.
وي افزود: بحث موسيقي نواحي خاص است و علي‌رغم اين كه همه مسئولين از اقبال ديگر كشورها به موسيقي بومي ما اطلاع دارند باز هم هيچ واكنشي در جهت توجه به اين نوع موسيقي از خود نشان نمي‌دهند.
اين پژوهشگر موسيقي ادامه داد: ما چندان راضي نيستيم كه موسيقي نواحي ايران از جشنواره موسيقي فجر فاكتور گرفته شود اما انتظار داريم كه جشنواره از اين نوع موسيقي حمايت كند و اين در حالي كه امسال نيز حضور گروه‌هاي نواحي در جشنواره موسيقي فجر كمرنگ بود.
شريفيان با اشاره اقدامات لازم جهت بها دادن به موسيقي نواحي گفت: اگر مسئولين هزينه‌ و فضايي را براي حضور گروه‌هاي مختلف نواحي اختصاص دهند آنها نيز مي‌توانند در كنار هنرمندان ديگر شاخه‌هاي موسيقي به اجرا بپردازند.
سرپرست گروه موسيقي ليان در خاتمه خاطر نشان كرد: متاسفانه روند خوبي براي معرفي موسيقي و به خصوص موسيقي بومي در جشنواره فجر دنبال نمي‌شود به طوري كه امسال تنها چند گروه بومي در جشنواره حضور داشتند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1387 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی ما | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران