برنامه یاد بعضی نفرات
 
Nasehpor
موسیقی ما، وب‌سایتی برای تمام فصول!


موسیقی ما از آن‌دسته وب‌سایت‌هایی است كه جامعه‌ى موسیقی ما به شدت بدان نیاز دارد. مشکل ما در اینترنت این بود كه وب‌سایت‌های تخصصی خیلی کم بود. همچنین بلاگ‌های تخصصی موسیقی نیز کم داشتیم. البته این مشکل با آمدن وب‌سایت‌های تخصصی موسیقی مانند موسیقی ما تقریبا حل شده است گرچه هنوز راه زیادی برای رسیدن به استاندارد‌های جهانی داریم. از طرف دیگر هنوز هم بسیاری از موزیسین‌ها و روزنامه‌نگاران ایران، وب‌سایت یا بلاگی ندارند یا اگر دارند بیننده‌ى خیلی کمی دارند. این البته برمی‌گردد به چند مشکل اساسی كه برخی از آنان را می‌توان در زیر خلاصه کرد:

۱) وضیعت اینترنت در ایران خوب نیست گر‌چه نسبت به دوازده سال پیش، یعنی از زمانی كه این حقیر آن‌لاین شده‌ام، خیلی بهتر شده است. با توجه به جامعه جوان ایران و همچنین تعداد زیاد کاربران اینترنتی در ایران، باید وضیعت اینترنت خیلی بهتر از این باشد.

۲) وب‌سایت‌های مرتبط موسیقی به دلیل تفکر سنتی-قبیله‌ای برخی موسیقی‌دانان به هم وصل نیستند یعنی به هم‌دیگر پیوند نمی‌دهند! احتمالا خود موسیقی‌دانان و حتی برخی وب‌مستر‌ها اطلاع ندارند كه تعویض لینک باعث مهم‌تر جلوه‌دادن وب‌سایت‌ها در نزد موتور‌های جست‌وجو می‌شود و تعداد بینندگان وب‌سایت‌ها را افزایش می‌دهد. بدیهی است كه، به‌هر‌حال، ما وب‌سایت می‌سازیم كه مردم را از فعالیت‌های موسیقی خود با خبر و اطلاع‌رسانی کنیم.

۳) هر‌گونه فعالیت موسیقی تقریبا منحصر به تهران است. گر چه خود تهران شهر کوچکی نیست ولی عدم توجه به موسیقی در دیگر شهرها باعث شده است كه ما خبری از دیگر شهرها نداشته باشیم و اگر خبری هم باشد پوشش خبری لازم را نداریم.

در نتیجه، با توجه به این مشکلات، می‌توان فهمید كه وجود وب‌سایت‌های خوب و تخصصی *ما* مانند موسیقی ما، سینمای ما، دانش ما و ... چه‌قدر خوب و غنیمت است!

تاریخ انتشار : شنبه 25 مهر 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی ما | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران