برنامه یاد بعضی نفرات
 
davodganjeie

استاد فرامرز پایور شایسته ترین هنرمند موسیقی ایران بود که متاسفانه در پی دیگر نوازنده برجسته سنتور ایران (پرویز مشکاتیان) رخت بر بست و رفت.

استاد پایور زحمات فراوانی برای موسیقی کشید و به عنوان پرکارترین موسیقیدان ایرانی که به همه حوزه های تئوری،اجرا و آهنگسازی نیز اشراف داشت آثارمکتوب ارزشمند و موثری را از خود به جای گذاشت.

جامعه فرهنگی وهنر موسیقی ایران فرزند شایسته و ارزشمندی را از دست داد که پر کردن جای او به سختی میسر است ونمی توان آهنگساز و موسیقیدانی به قدرت و توانایی پایور یافت.

 در یکی از سالهای دهه چهل نزد نورعلی برومند بودیم وایشان قطعه ای قدیمی را می نواخت و ازما چند نفری از نوازندگان (که بسیاری از آنها اینک از بزرگان هنر موسیقی هستند)خواست تا نت قطعه را بنویسیم و کسی بلد نبود در این هنگام پایور سر رسید و همزمان که داشت با برومند صحبت می کرد متوجه قضیه شد و نت قطعه را به من گفت و من هم آن را نوشته و به آقای برومند دادم و ایشان تشویق کرد ومن بلافاصله گفتم که نت قطعه را آقای پایور نوشته است.می خواهم بگویم که زنده یاد پایور درهمه زمینه های موسیقی و از جمله در آوا نویسی و تئوری موسیقی نبوغ فوق العاده ای داشت.
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 آذر 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی ما | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران