برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوربخش گفت: زنده‌ياد نوري هيچ وقت براي پول و ثروت صدايش را عرضه نكرد و به واسطه حضور 50 ساله‌اش در موسيقي جاودانگي و صدايش در جامعه ما حضور خواهد داشت.

«حميدرضا نوربخش» خواننده و عضو هيئت مديره خانه موسيقي  در خصوص «محمد نوري» گفت: نوري در نوع خودش هنرمند برجسته‌اي بود كه در روزگار ما و در نوع موسيقي‌اي كه ارائه مي‌كرد و نيز جنس صدايش منحصر به فرد بود.

وي ادامه داد: او از حيث دانش موسيقي بسيار در سطح بالايي قرار داشت و برخلاف خيلي از خوانندگاني كه مخصوصا در عرصه پاپ ظهور پيدا مي‌كنند و هيچ پيشينيه موسيقي ندارند و فقط با داشتن يك رنگ خاص صدا مطرح مي‌شوند، بسيار زحمت كشيده بود و يك موسيقيدان بود.

اين خواننده بيان داشت: دانش تئوريك موسيقي‌اش بالا و نوازنده خوب پيانو بود و سال‌ها آواز كلاسيك كار كرده و در اين عرصه زحمت كشيده بود، ضمن اينكه صدايش منحصر به خودش بود به واسطه حضور 50 ساله‌اش در موسيقي جاودانگي و صدايش در جامعه ما حضور خواهد داشت.

نوربخش با اشاره به اينكه زنده‌ياد «محمد نوري» روح بزرگ و مناعت طبع داشت، گفت: واقعا خيلي‌ها نمي‌دانستند و نمي‌دانند كه اين مرد چقدر بي‌نياز بود و روح بزرگي داشت كه با حداقل زندگي مي‌كرد، در صورتي كه مي‌توانست در اين سال‌ها خيلي با ارائه كارها و كنسرت‌ها ثروت‌اندوزي كند اما اين كار را به خاطر روح مستغني و بي‌نيازش و شخصيت والايي داشت، نكرد.

وي ادامه داد: به عقيده من لازم است جامعه ما هم اين ويژگي‌ها را بدانند كه نوري فقط به خاطر صدايش جاودانه نشد بلكه به خاطر شخصيت‌اش بود چرا كه اين هنرمند هر كاري را نكرد و براي پول و ثروت صدايش را عرضه نكرد.

اين خواننده در خاتمه خاطر نشان كرد: فقدان نوري براي جامعه موسيقي ما يك شكاف است و كه تا سال‌هاي آتي جبران نخواهد شد.

وي در پايان خاطرنشان ساخت: درگذشت نوري يك ضايعه است و من به همه هنرمندان و هنردوستان تسليت مي‌گويم و براي روح بزرگش آرزوي علو درجات دارم.
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی ما | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران