برنامه یاد بعضی نفرات
 
ایمان قیاسی
درد دل های خواننده آلبوم «حساسیت» در گفتگو با «موسیقی ما»:
ایمان قیاسی: سه سال از عمرم به خاطر تهیه کننده آلبومم هدر رفت
موسیقی ما – وحید لشکری: کم نیستند خوانندگانی که با صرف زمان و هزینه های گزاف آلبومی را تولید می کنند و با وجود دریافت مجوز در چرخه فعالیت‌های برخی شرکت‌های پخش و تهیه کننده ها قرار می گیرند. «ایمان قیاسی» خواننده جوانی است که شاید اگر آلبومش به وقت خود منتشر می شد در زندگی هنری اش مسیر دیگری را طی می کرد. در گپی که با ایمان قیاسی داشتیم اعلام کرد که دیگر به آلبوم «حساسیت» فکر نمی کند و وزارت ارشاد را مقصر مشکلاتی دانست که تهیه کننده ها برای خواننده ها ایجاد کرده اند دانست. گفتگوی این خواننده با سایت «موسیقی ما» را در ادامه می خوانید:
 
  • چه زمانی مراحل ساخت آلبوم«حساسیت» به اتمام رسید؟
آن زمانی که من با تهیه کننده قرارداد بستم آلبوم تمام شده بود و میکس و مستر آن باقی مانده بود. آلبوم در اختیار تهیه کننده بود و در نظر داشتیم پس از اتمام میکس و مستر چند قطعه هم به خواست خود تهیه کننده به آن اضافه کنیم اما این اتفاق رخ نداد.
 
  • از چه تاریخی آلبوم را در اختیار تهیه کننده قرار دادید که هنوز آن را منتشر نکرده است؟
سه سال می شود. اردیبهشت 92 قرارداد ما هم به اتمام خواهد رسید.
 
  • تهیه کننده دلیلی برای منتشر نکردن آلبوم شما دارد؟
وقتی که قرارداد را بستیم قرار شد علاوه بر میکس و مستر چند ترک اضافه کنیم و کار بیرون بیاید و من نصف مبلغ قراردادم را گرفته ام و یک مبلغ جزئی هم باقی مانده است که آن پرداخت نشد و آلبوم هم هنوز تکلیف مشخصی ندارد و واقعا دلیل آن را نمی دانم.
 
  • آلبوم مجوزهای ارشاد را دارد؟
بله تمامی مجوزها اخذ شده است.
 
  • تا این لحظه اقدام قانونی انجام نداده اید یا اینکه بخواهید با تهیه کننده دیگری وارد مذاکره شوید؟
من کلا اهل دعوا و درگیری و تشنج نیستم و فقط سه سال از عمرم رفته است و منتظرم قراردادم به اتمام برسد تا یک قرارداد جدید را امضا کنم.
 
  • اگر زمانی این آلبوم با هر تهیه کننده ای قرار باشد که منتشر شود قطعات آن را به روز خواهید کرد؟
فکر نمی کنم برای این آلبوم با تهیه کننده دیگری قرارداد ببندم. اگر بخواهم با شخص دیگری همکاری کنم بابت آلبوم جدید قرارداد خواهم بست.
 
  • پس یعنی قید این آلبوم را زده اید؟
بله دقیقا. این آلبوم برای تهیه کننده ای است که با آن قرارداد داشتم یعنی دیگر منتظر نمی مانم که این کار می خواهد ارائه شود یا خیر. اردیبهشت 92 قرارداد من تمام می شود و قطعا یک قرارداد جدید می نویسم. هر زمانی که تهیه کننده دوست داشت می تواند آن را منتشر کند و من دیگر به«حساسیت» فکر نمیکنم.
 
  • تولید آلبوم جدید را شروع کرده اید؟
بله. در حال انجام کارهای آن هستیم.
 
  • فکر می کنید به سال 92 برسد؟
بله صد در صد.
 
  • آیا می شود «ایمان قیاسی» را به عنوان یکی دیگر از افراد ضربه دیده از بحران شرکتهای پخش و«مافیای موسیقی» قلمداد کرد؟
من فکر نمیکنم موسیقی ما اینقدر بزرگ یا جدی باشد که بخواهیم برای آن لفظ «مافیا» را به کار ببریم. مافیا برای جایی به کار برده می شود که تشکیلات خیلی بزرگ و اساسی دارد. ما اصلا تشکیلات اساسی و درستی در موسیقی نداریم که بخواهیم قضایا را تا این حد بزرگ کنیم. من احساس میکنم همه چیز از ریشه خراب است.
 
  • برنامه دیگری به جز آلبوم جدید برای آینده دارید؟
وقتی آلبوم ارائه شود حتما برای اجراهای زنده اقدام خواهم کرد. احتمال دارد شاید اصلا قبل از آلبوم یک کنسرت را برگزار کنم. یعنی با همان آلبوم اول احتمالا تابستان یک اجرا خواهم داشت.
 
  • این قبیل مشکلات برای سایر خواننده ها نیز پیش آمده است. به نظر شما راهکاری وجود دارد؟
من در مصاحبه رادیویی خودم هم این مساله را عنوان کردم که که اولا خود خواننده ها مقصر هستند. به خاطر اینکه نیاز به درآمد دارند و کار انجام می دهند و به پول نیاز دارند و شاید خیلی راحت قرارداد ببندند. به نظر من تهیه کننده ای که می خواهد در موسیقی فعالیت کند باید از وزارت ارشاد پروانه کار داشته باشد. مثل موسسات هنری یا استودیوهایی که ارشاد به آنها مجوز می دهد. تهیه کننده ها هم باید مجوز و یا پروانه کار داشته باشند. در این که هرکسی پول در جیب دارد بیاید تهیه کننده شود و سه سال از زندگی ما را به سادگی هدر بدهد و هیچ کسی پاسخگو نباشد من وزارت ارشاد را مقصر می دانم . چون هیچ کنترلی روی این بخش ندارد. اینقدر که بر خواننده ها و اشعار و موزیک و ملودی کنترل دارند اگر یک درصد آن را به نحوه به بازار آمدن آلبومها اختصاص بدهند دیگر آن صحبت شما یعنی «مافیا» و این حرفها به وجود نمی آید. گرچه فکر میکنم اصلا مافیایی وجود ندارد چون اصلا موسیقی وجود ندارد که مافیا داشته باشد.
 
  • پس این مساله صحت دارد که این روزها هرکسی با پول و بدون تخصص وارد این عرصه می شود و یک شرکت تاسیس می کند و می شود تهیه کننده؟
بله یقینا. این را حتما از قول من بنویسید که هرکسی پول داشته باشد می تواند هرکاری بکند. حالا شرکت و این حرفها جای خود دارد.
 
  • و کلام آخر؟
این را می گویم که شاید تهیه کننده خودم هم بخواند. من اهل دعوا و درگیری نیستم و خیلی ها شاید از این تهیه کننده شکایت کرده باشند و ایشان پرونده دارند. من به شخصه اهل درگیری نیستم و اگر هم تا الان صبر کرده فقط به این جهت بوده که قراردادم تمام شود و حتما قرارداد جدید خواهم بست. ایشان هم هر وقت هوس کردند می توانند آلبوم «حساسیت» را با هر کیفیت و شکلی که می خواهند بیرون بدهند و دیگر برایم مهم نیست. سعی میکنم از این به بعد به جای گذشته فقط به جلو نگاه کنم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 6 اردیبهشت 1392 - 01:14

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 7 اردیبهشت 1392 - 15:57

واقعا این آلبوم حیف شد
ولی خب ایمان قیاسی هم در غوض تقریبا نصف آلبوم یعنی 4-5 تا از آهنگای آلبومو اینترنتی پخش کردند!!!

یکشنبه 8 اردیبهشت 1392 - 00:49

آخی...
عجب...:|
واقعا متاسفم ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ایمان قیاسی: سه سال از عمرم به خاطر تهیه کننده آلبومم هدر رفت | موسیقی ما