برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگسازی مانی جعفرزاده و روایت رویا تیموریان
«صدای مناظر مخدوش» رونمایی می‌شود
موسیقی ما -‌ نسخه شنیداری «صدای مناظر مخدوش» اثری از «مانی جعفرزاده» به همراه داستان و پارتیتور کامل این اثر 17 اردیبهشت‌ماه رونمایی می‌شود.

دی‌ماه سال 92 بود که مانی جعفرزاده -آهنگساز و مدرس موسیقی- کنسرت «صدای مناظر مخدوش» را در تالار رودکی اجرا کرد. کنسرت کلاسیکی که به قول خودش «دست و پا زدنی است ولو شکسته-بسته میان ادبیات و موسیقی. جستجویی و تقلایی برای یافتن ادامه‌ای شهری‌شده از سنت قصه‌گویی و نغمه‌پردازی توأمان که روزگاری بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ شنیداری مردم همه‌ی نقاط جهان بوده است.»

«صداى مناظر مخدوش» روایت داستانی در 11 تکه با حضور چهار نوازنده و دو راوی بود. رویا تیموریان و پریوش نظریه، بازیگران سینما و تلویزیون راوی این داستان بودند. اثری که جعفرزاده به عنوان آهنگساز، نویسنده و اجراگردان، آن را به همراه «على جعفرى پويان» (نوازنده‌ى ويلُن)، «سهراب برهمندى» (نوازنده‌ى ويُلا) در كنار دو هنرمند جوان و توانا «آتنا مستعان اشتياقى» (نوازنده‌ى ويلنسل) و «گلنار شعارى» (نوازنده‌ى كلارينت) روی صحنه برد. بعد از آن بود که جعفرزاده تصمیم گرفت اولین کنسرتش را با ضبط استودیویی و انتشار دربازار موسیقی، ماندگار کند. حاصل تلاش‌های او قرار است به همت «علی صمدپور» در روز 17 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 در گالری لاجورد رونمایی شود.

«صدای مناظر مخدوش» بازگوکننده جهانِ شخصی «مانی جعفرزاده» است که بیش از ده سال به عنوان آهنگساز فیلم برای‌ آثار تصویری و نمایشی موسیقی نوشته و حالا با اجرای این قطعات خواسته تا قدمی تأثیرگذار در فرهنگ شنیداری مردم بردارد و کار روشنفکری کند. او آهنگسازی است که موسیقی را نزد استادان «وارطان سا‌هاکیان»، «فرهاد فخرالدینی»، «شاهین فرهت»، «شریف لطفی» و «احمد پژمان» آموخته؛ در تاریخ هنر شاگرد «آیدین آغداشلو» و در ادبیات شاگرد «رضا براهنی» بوده و دارای مدرک معادل دکترا از دانشگاه ترنیتی مالاگا (اسپانیا) است.

او همچنین سابقه تدریس در کنسرواتوار تهران (1385 تا 1387) و حضور پیوسته در دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده هنر و معماری به عنوان استاد راهنما و داور پایان‌نامه در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق‌لیسانس را هم در کارنامه‌ خود دارد.

جعفرزاده در فاصله سال‌های 1385 تا 1389 مجموعه‌ای مفصل به نام «صدای مناظر مخدوش» از کوارتت‌هایی با ترکیب‌های سازی متفاوت نوشت که فایل‌های صوتی آن فقط در سایت «ساوندکلاود» (soundcloud) منتشر شد، اما به مرحله چاپ نرسیدند.

«صدای مناظر مخدوش» توسط خانه هنر خرد منتشر می شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مراسم به «گالری لاجوردی» به نشانی خیابان کریم‌خان، خیابان ویلا (نجات اللهی)، خیابان سپند شرقی، شماره‌ی 20، ساختمان 32  مراجعه کنند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 17:34

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 - 09:12

من در کنسرت بودم و لذت بردم
خسته نباشید آقای جعفرزاده

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «صدای مناظر مخدوش» رونمایی می‌شود | موسیقی ما