برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیر شرکت «ایران‌گام» در گفتگو با سایت «موسیقی ما» خاطرات سه دهه فعالیتش را مرور کرد
صدرالدین حسین‌خانی: اتفاقی که برای آلبوم خشایار اعتمادی یا چند اثر دیگر در دهه هفتاد رخ داد، واقعاً خاص بود و تکرارنشدنی
موسیقی ما - انتشار لیست صد قطعه هیت چهار دهه اخیر موسیقی کشور از فروردین‌ماه در سایت «موسیقی ما» آغاز شده است. لیستی که در آن علاوه بر معرفی این قطعات، اتفاقات و حواشی مربوط به تولید و انتشار آنها هم آورده شده است. در کنار انتشار لیست این قطعات به سراغ چند تن از تهیه‌کنندگان باسابقه موسیقی رفتیم. افرادی که از دهه شصت و هفتاد فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده و خاطرات زیادی از آن روزها دارند.

«صدرالدین حسین‌خانی»، مدیر شرکت فرهنگی-هنری «ایران‌گام» یکی از همین تهیه‌کننده‌ها است. او از اواسط دهه شصت وارد این عرصه می‌شود و تاکنون با هنرمندان زیادی همکاری کرده و آلبوم‌های پرفروش متعددی را هم در کارنامه کاری خود دارد. وی همچنین در دومین جشن سالانه موسیقی ما نیز به انتخاب اهالی موسیقی به عنوان بهترین ناشر سال برگزیده شد.

حسین‌خانی در گفت‌وگوی مفصل با سایت «موسیقی ما» خاطرات جالبی را از سال‌هایی بیان کرد که موسیقی رونق بیشتری داشت و خبری از دانلود و کپی‌های غیرمجاز نبود. سال‌هایی که به گفته خودش برای تولید و پخش یک آلبوم، همه شرکت‌های موسیقی لاله‌زار بسیج می‌شدند ولی باز هم نمی‌توانستند پاسخگوی نیاز بازار باشند. پیشنهاد می‌کنیم این گفتگوی خاطره‌انگیز را تا پایان بخوانید:
 
 
  • * فعالیت حرفه‌ای خود در این زمینه را از چه سالی آغاز کردید؟
به دلیل علاقه‌ای که برای فعالیت در حوزه موسیقی داشتم، از سال 67 کار خودم را در شرکت فرهنگی هنری «ایران‌گام» و با سمت مدیر فروش آغاز کردم.
 
  • * شرکت ایران‌گام در چه سالی تأسیس شد؟
1364.
 
  • * برگردیم به آن دوران و از فعالیت‌هایی که داشتید و شرایط بازار برای ما بگویید.
شرایط بازار در آن زمان به شکل امروز نبود. کارهای پاپی که امروز منتشر می‌شود، در آن دوره اجازه نشر نداشت. کارهای سنتی و برخی آثار کلاسیک منتشر می‌شد و ما در ابتدا بیشتر روی کارهای کلاسیک فعالیت می‌کردیم. چند شرکت بودند که کارهای کلاسیک منتشر می‌کردند ولی محتوای آثار ما متفاوت بود. همراه آلبوم‌ها بروشور و کتابچه ارائه می‌کردیم. یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت ما ارائه نوار قصه برای کودکان بود. متأسفانه این روزها کودکان ما بیشتر با کارتون‌های خارجی سرگرم هستند ولی ما قصه‌هایی که متعلق به فرهنگ ایرانی است و جایگاه خاصی در خانواده‌ها داشت را ارائه می‌کردیم. کاست‌های کودک را به همراه دفترچه نقاشی یا کتابچه‌ای با خلاصه قصه در اختیار مخاطبان قرار می‌دادیم.

این محصولات هم مخاطبان زیادی داشت و به تمام نقاط کشور ارسال می‌شد. تمرکز اصلی ما بر روی موسیقی کلاسیک بود. آثاری که ارائه می‌کردیم، با استقبال خوب مخاطبان مواجه می‌شد و کسی هم کپی نمی‌کرد. شرایط برای کپی کردن سخت بود ولی شاید هم فرهنگ مردم بالاتر بود که چنین کاری انجام نمی‌دادند! اما امروزه متأسفانه دیگر ناشر دلیلی نمی‌بیند که بخواهد اثری را منتشر کند. زیرا سایت‌هایی که کم‌لطف هستند، در فاصله زمانی کوتاهی پس از انتشار آلبوم‌ها، لینک دانلود کارها را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. این روزها سر هر چهارراه و پمپ‌بنزین هم CD‌های کپی به فروش می‌رسد. من نمی‌دانم چطور هیچ‌کسی کاری با آنها که سر چهارراه‌ها CD می‌فروشند و به نوعی سرقت فرهنگی و هنری انجام می‌دهند، ندارد.

حدود سال 76 بود که فضا یک مقدار بازتر شد و اجازه انتشار موسیقی پاپ را صادر کردند و آلبوم‌هایی در این ژانر هم وارد بازار شد. در آن زمان هم خوانندگانی نظیر «علیرضا عصار»، «قاسم افشار»، «امیر کریمی»، «محمد اصفهانی» و... آثار خود را ارائه کردند. شاید جالب باشد بدانید وقتی آلبوم «خشایار اعتمادی» برای اولین بار منتشر شد، ما برای انتشار این کار به آقای «سلطانی» کمک کردیم. به قدری درخواست برای این آلبوم زیاد بود که همه شرکت‌های پخش لاله‌زار برای تولید و توزیع آن بسیج شدند! دیگر فکر نکنم آن روزها را بتوانیم در خواب هم ببینیم. استقبال برای آلبوم اول خشایار اعتمادی آنقدر زیاد بود که تمامی پرسنل خودمان را به محل شرکت آقای سلطانی -که در آن زمان پخش «نمونه» نام داشت و الان هم شرکت «هم‌آواز آهنگ» نام دارد- بردیم و کاست‌ها را بسته‌بندی کرده و در پخش هم ایشان را همراهی می‌کردیم. آلبوم بعدی آقای اعتمادی که با «مریم حیدرزاده» کار کردند هم با استقبال خوبی مواجه شد. همه بچه‌های لاله‌زار برای بسته‌بندی و توزیع این آلبوم‌ها کمک کردیم. آنقدر درخواست زیاد بود که نمایندگی‌های شهرستان به ما می‌گفتند که کاست‌ها را بفرستید و ما خودمان بسته‌بندی می‌کنیم.
 
  • * پرفروش‌ترین آلبومی که در آن سال‌ها منتشر کردید چه بود؟
الان دقیقاً حضور ذهن ندارم. اما آثار «مجتبی کبیری» و «علیرضا عصار» را در آن سال‌ها ارائه کردیم که با بازخورد خوب مخاطبان همراه بود. آلبوم‌های «وایسا دنیا» و «پیرهن مشکی» رضا صادقی هم در آن زمان فروش کم‌سابقه‌ای داشتند. اما چند سال بعد آلبوم «سلام آخر» با صدای «احسان خواجه‌امیری» را ما منتشر کردیم که استقبال خوب مخاطبان را به دنبال داشت و به نظر من احسان با «سلام آخر» به جامعه معرفی شد.
 
  • * چه شد که روی آلبوم «احسان خواجه‌امیری» سرمایه‌گذاری کردید؟
در احسان خواجه‌امیری و آلبوم او چند نکته وجود داشت که اولین مورد، جنس صدایش بود. آن سال‌ها در صدای اکثر خواننده‌ها تقلید وجود داشت. یعنی مشابه یک صدایی را در گذشته داشتیم و یک چهره جوان سعی می‌کرد که خودش را جایگزین آن صدا کند. من پیش از انتشار آلبوم احسان خواجه‌امیری می‌دانستم که آینده خوبی دارد زیرا جنس صدای او جذابیت داشت. در آن زمان آلبوم ایشان را با قیمت بالایی خریدیم. به نوعی می‌توان گفت که تخصص ما در این است که می‌توانیم تا حدودی تشخیص دهیم که چه اثری می‌تواند در بازار موفق باشد.
 
  • * آیا آلبوم او با استقبالی نظیر آلبوم خشایار اعتمادی مواجه شد؟
نه. یک زمان فقط کارخانه «دنا» بود که در زمینه تولید کاست فعالیت می‌کرد و جوابگوی بازار نبود. در ادامه چند کارخانه دیگر هم تأسیس شد که می‌توانستند تیراژ مورد نظر شرکت‌های موسیقی را تولید کنند. اتفاقی که برای آلبوم خشایار اعتمادی یا چند اثر دیگر در دهه هفتاد رخ داد، واقعاً خاص بود و تکرارنشدنی. قبل از اینکه کارخانه‌های تولید گسترش پیدا کنند، تکثیر در کارگاه‌های خودمان انجام می‌شد. دستگاه‌های تکثیر یک به بیست و یک به چهل داشتیم. با پیشرفت تکنولوژی سرعت تکثیر هم بیشتر شد و ما فقط نسخه مَستر را به کارخانه ارائه می‌کردیم و آثار را تحویل می‌گرفتیم.
 
  • * در این سال‌ها کدام آلبوم بوده که فکر می‌کردید با استقبال مواجه شود اما در بازار شکست خورد؟
نمی‌توانم اسم شکست را مطرح کنم و حداقل برای ما شکست نیست. زیرا روی یک آلبوم به آن شکل حساب نمی‌کنیم که اگر بفروشد، سرمایه ما چند برابر شود و اگر نفروشد هم شکست بخوریم. فروش نرفتن آلبوم برای خواننده شکست محسوب می‌شود. زیرا شرکت‌ها معمولاً آلبوم‌های متعددی در طول سال روانه بازار می‌کنند و فروش کمِ یک اثر با کارهای دیگر جبران می‌شود.

اما در آن زمان، آلبوم «زندگی عروسکی» از آقای «نادر مسچی» را داشتیم که اسم اصلی آن «باربی» بود ولی اجازه نشر اثر با این نام را ندادند. ما روی این آلبوم حساب باز کرده و هزینه زیادی برای آن صرف کردیم ولی آنطور که باید در بازار نفروخت و به آن نقطه که بتوانیم بگوییم اثر موفقی بوده، نرسید. هنرمندانی هم در این آلبوم حضور داشتند که از چهره‌های مطرح بازار بودند. «پدرام کشتکار» یکی از همین افراد بود که آلبوم‌هایش معمولاً فروش خوبی داشت و در آلبوم «زندگی عروسکی» هم ایشان حضور داشتند. اما متأسفانه فروش خوبی نداشت. البته در کار ما زیاد از این اتفاق رخ می‌دهد.

تا به امروز بیش از 500 اثر تولید کرده‌ایم که از این تعداد فقط چند اثر مثل «وایسا دنیا»، «پیرهن مشکی»، «برای آخرین بار» یا «سلام آخر» شده‌اند. در این سال‌ها هم آلبوم‌های پرفروشی نظیر «دوسِت دارم» گروه سون یا «دلت با منه» با صدای «محمد علیزاده» را داشتیم. این کارها توانسته‌اند شرکت ما را روی پا نگه دارند. کلاً آلبوم‌های زیادی تاکنون داشته‌ایم که بازگشت مالی نداشته‌اند. این اتفاق هم به دلایل متعددی نظیر دانلود و عدم رعایت قانون کپی‌رایت توسط صدا و سیما رخ می‌دهد. این سازمان آثار ما را بدون اجازه پخش می‌کنند و اصلاً نمی‌گویند که برای تولید هر قطعه موسیقی هزینه صرف شده است. متأسفانه مسئولین و مدیران صدا و سیما این موضوعات را به خوبی می‌دانند و هیچ حمایتی نمی‌کنند. نه‌تنها حمایتی صورت نمی‌گیرد بلکه لطمات زیادی را به فرهنگ و موسیقی وارد می‌کنند.
 
  • * تا کنون آلبومی بوده که پیش‌بینی کنید در بازار موفق نمی‌شود اما خلاف آن رخ دهد و استقبال مردم را به دنبال داشته باشد؟
ریسک کار ما زیاد است. روی تک‌تک آلبوم‌ها، هم امید داریم که فروش خوبی داشته باشد و هم برای عدم موفقیت احتمالی آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم. آلبوم‌های زیادی بوده که به امید موفقیت تولید کرده‌ایم اما اتفاقات دیگری رخ داده است. ولی معمولاً در اغلب موارد پیش‌بینی‌هایی که داشته‌ایم محقق شده‌اند. همین مسأله باعث شده که آلبوم‌های پرفروش زیادی در کارنامه کاری شرکت «ایران‌گام» باشد و به دنبال استقبال خوب از آنها تاکنون توانسته‌ایم، فعالیت‌هایمان را ادامه دهیم.

در مقابل هم شرکت‌های زیادی بوده‌اند که به دلیل مشکلات حوزه نشر و پخش، دیگر توان ادامه مسیر را نداشتند. یک زمان که می‌خواستیم آلبومی را منتشر کنیم، سی همکار داشتیم که در توزیع سراسری آثار به ما کمک می‌کردند. اما متأسفانه امروزه از آن سی نفر، چهار یا پنج نفر هم باقی نمانده است. این چهار یا پنج نفر حوزه پخش هم ریشه‌دار نیستند. فقط یک‌سری افراد آمده‌اند و به عنوان عامل پخش فعالیت می‌کنند و کسانی نیستند که خاک این کار را خورده یا به قول معروف استخوان خرد کرده باشند.

از سال 83 یا 84 که کاست منسوخ شد، افت شدید تیراژ داشتیم. در زمان ارائه آلبوم‌ها در قالب کاست، این صنف رونق خاصی داشت و از کار لذت می‌بردیم. هر روز یک یا دو ماشین آلبوم برای شهرستان‌ها ارسال می‌کردیم. هم گردش مالی خوبی داشتیم و هم اینکه مطمئن بودیم ماحصل زحمات گروه هنری و ما، در اقصی‌نقاط کشور شنیده می‌شود. این روزها آثار موسیقی در همه‌جا شنیده می‌شود ولی مردم هزینه شنیدن آن را پرداخت نمی‌کنند. تعدادی از مردم هم لطف دارند و از موسیقی و هنرمندان و شرکت‌ها حمایت می‌کنند. باید از مخاطبان عزیزی که نسخه اصلی آثار را از بازار یا سایت‌های دانلود قانونی موسیقی تهیه می‌کنند، قدردانی کنیم.
 
  • * با توجه به این که می‌گویید از آن 30 همکار شما کمتر از 4 یا 5 نفر در حال حاضر فعال هستند، می‌خواهم بدانم چه پیشرفت‌ها یا پسرفت‌هایی در حوزه تهیه و پخش داشته‌ایم؟
در زمینه پخش، پیشرفتی نداشته و فقط درجا می‌زنیم. زیرا هیچ توجیهی برای اینکه کار فرهنگی تولید کنید، وجود ندارد. دولت هم شعار فرهنگ می‌دهد ولی از ناشران حمایت نمی‌کند. فعالان قدیمی نشر و پخش، سرمایه‌های خود را از این حوزه خارج کرده‌اند و خودتان می‌توانید ببینید که امروز کجا هستند. برخی افراد بودند که خوراک فرهنگی جامعه را تولید و عرضه می‌کردند ولی امروز دیگر نیستند. آنها به دلیل اینکه توجیه اقتصادی و هیچ حمایتی وجود نداشت، ناچار شدند که تغییر شغل دهند. من آینده خوبی نمی‌بینم زیرا شرایط بسیار سخت است. این روزها کمتر شاهد تولید آلبوم هستیم. هنرمندان آثار خود را به شکل تک‌قطعه ارائه می‌کنند و این یک فاجعه است. رزومه کاری هر هنرمند همان آلبوم‌هایی است که منتشر می‌کند. هر تعداد هم تک‌قطعه داشته باشد، در رزومه او ارزش چندانی ندارد.

 
  • * پرفروش‌ترین آثار شما در سال 93 کدام آلبوم‌ها بودند؟
در ابتدای سال 93 آلبوم آقای «همایون شجریان» یعنی «نه فرشته‌ام نه شیطان» را داشتیم که خدا را شکر با استقبال خیلی خوبی مواجه شد. خود ما هم با توجه به شرایط کنونی فکر نمی‌کردیم چنین فروشی داشته باشد. باز هم باید از عزیزانی که نسخه اصلی آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» را تهیه کردند، تشکر کنیم. همین مسأله کمک بزرگی به ما و صنف کرد تا بتوانیم با قدرت بیشتری ادامه دهیم. آلبوم «آرایش غلیظ» با صدای آقای شجریان، «وطن» و «یار مست» با صدای آقای «سالار عقیلی» هم فروش خوبی داشتند. اما در بین تمامی آثار ما طی سال گذشته آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» با استقبال بسیار زیادی مواجه شد.
 
  • * آلبومی در سال گذشته داشتید که چاپ مجدد داشته باشند؟
این اتفاق برای آلبوم‌های «نه فرشته‌ام نه شیطان» و «آرایش غلیظ» رخ داد. آلبوم «یار مست» را هم مجدداً در بازار توزیع کردیم. آلبوم آقای محمد علیزاده در ابتدای سال 92 منتشر شد و تیراژ اول آن یعنی حدود 250 هزار نسخه‌ای که تولید کرده بودیم، در سال گذشته به پایان رسید. این اثر را با طرح جدید روانه بازار کردیم که شامل دو آلبوم «دلت با منه» و «سورپرایز» بود.
 
  • * برای سال 94 چه آثاری را در دست انتشار دارید؟
با وجود همه مشکلات هنوز هم ایستاده‌ایم و تلاش می‌کنیم که به شکل جدی کار خود را دنبال کنیم. ان‌شاءالله در سال جدید هم آثار متعددی در سبک‌های مختلف را روانه بازار خواهیم کرد. آلبوم‌های «سرّ هزار ساله» با صدای آقای «سالار عقیلی» و آهنگسازی آقای «کیوان کیانیان» را در اختیار مخاطبان قرار دادیم. «دشت جنون» با صدای آقای «علی زندوکیلی» و آهنگسازی «امیرحمزه حسینی» را هم در بازار توزیع کردیم.

دو آلبوم صوتی و تصویری از آقای همایون شجریان به نام‌های «آیینه‌ها» و «خداوندگان اسرار» را در نوبت انتشار داریم. البته یک مستند هم همراه آلبوم تصویری ایشان هست. آلبوم «نای نی» از آقای «مسعود جاهد» و یک مجموعه تنبور و دودوک از آقای «سهراب پورناظری» به نام «شبگرد کولی» را هم در سال جاری ارائه خواهیم کرد.

یکی دیگر از آثار شرکت ایران‌گام، یک مجموعه تصویری از آقای «محسن شریفیان» است که امسال منتشر خواهد شد. این یک اثر ویژه است که تمامی ابعاد فرهنگی و هنری و تاریخی استان بوشهر را معرفی می‌کند. آلبوم آقای محمد علیزاده هم در ژانر آثار پاپ ما است که فعلاً مراحل تولید را سپری می‌کند. روند تولید جدیدترین آلبوم گروه «سون» هم این روزها توسط اعضای گروه پیگیری می‌شود و مجموعه آنها در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. به محض اتمام کارهای این مجموعه هم وارد مرحله پخش می‌شویم و اطلاع‌رسانی‌های لازم به زودی انجام می‌شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 خرداد 1394 - 03:04

دیدگاه‌ها

شنبه 23 خرداد 1394 - 11:19

ممنون چقدر با این مصاحبه خاطره بازی کردم. ضمنا آلبوم زندگی عروسکی نادر مسچی آلبوم فوق العاده زیبا و از لحاظ فنی قوی بود و به شخصه بارها و بارها به اون گوش دادم و شخصا هم نوار کاست و هم سی دی اون رو خریداری کردم. فروش بالا نداشتن این آلبوم دلیل بر ضعف آن نیست. یه نکته دیگه اینکه خواهشا با مدیران شرکت های قدیمی و خاطره ساز دیگه مثل پیغام سحر، هم آواز آهنگ، نوای رامشه، دارینوش، پیام کاست، آوای نکیسا، آواز بیستون و ... هم مصاحبه کنید و از اونها از آلبومهای آتی و کم کاری شون سوال کنید.
مرسی

شنبه 23 خرداد 1394 - 11:36

دوستان گل یه سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه آلبوم محسن چاوشی هر سال پر فروش ترین آلبوم سال نمیشه؟؟؟؟؟؟
مگه هر سال 5 یا 6 میلیون نسخه نمیفروشه؟؟؟؟؟
پس چرا آقای حسین خانی هیچ اسمی از آلبوم ژاکت نبرد؟؟؟؟؟
موسیقی ما خواهشا تایید کن

شنبه 23 خرداد 1394 - 12:36
آرمان

سالی 5.6 میلیووون؟؟؟؟
دوست عزیز مگه اینجا آمریکاست که انقد تیراژ بالا باشه

215.207.200.62
شنبه 23 خرداد 1394 - 14:25
ehsan tarafdare khubhaye pop

5,6milioooooon???????:-0 Azizam emsal pot tiraj tarin albome musighie pop oonjuri ke sherkathaye pakhsh kigoftan kontasher shod k oonam albome yegane bud ba 500 hezar tiraj.

39.46.153.150
شنبه 23 خرداد 1394 - 15:09
محسن = فرهاد

دوست عزیز،
آلبوم «پاروی بی‌قایق» و به نظرم بیشتر آلبومای محسن از سوی شرکت تصویر گستر پاسارگاد در بازار موسیقی کشور توزیع شده است.

178.158.213.206
شنبه 23 خرداد 1394 - 15:58
مهرشاد

دوستان گل من هم به این حرف حسابی خندیدم...این حرف رو هوادارای چاوشی میزنن...
حتی پارسال که آلبوم جدید اومد میگفتن که روز اول 500 هزار نسخه فروش داشته....

242.104.12.164
شنبه 23 خرداد 1394 - 17:34
پویا(عاشق خدای احساس)طرفدار هزار آتیشه محمد علیزاده

دادا حالت خوبه؟؟؟ 6 میلیون؟؟؟؟؟
چی بگم آخه من که حرفی ندارم.
هر کی میاد ی عددی میپرونه واس خودش...

8.208.124.216
شنبه 23 خرداد 1394 - 21:28
حسن عاشق چاوشی

بچه جان چرا حرف مجانی میزنی؟؟؟
مگه گفته پرفروشترین البوم سال ؟؟ داره از البوم های پرفروش شرکت خودش نام میبره
میتونی درک کنی یا بازم توضیح میخای ؟؟
تو همونی نبودی یه لینک گذاشتی که کلا البوم شادمهرو شهروز هم به حساب نیاورده بود تو پرفروش ترین ها؟
اره پسرجان همیشه پرفروش ترین بوده کارهای چاوشی !

224.85.175.247
یکشنبه 24 خرداد 1394 - 01:33
z

آلبوم یگانه با 500 هزارتا پرفروش ترین بوده؟؟؟؟
پس آلبوم پاروی بی قایق که در عرض 22 ساعت 500 هزار نسخه فروخت و به تیراژ دوم رفت چیکاره بود؟؟؟؟

141.199.111.206
یکشنبه 24 خرداد 1394 - 09:57
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

دکتر شرکت های پخش کننده فرق داره. ایشون داره شرکت خودشو میگه
من نمیدونم چرا تو این سایت اول حرف میزنن بعد فکر میکنن که ضایع شن؟؟؟؟؟؟

117.183.91.159
یکشنبه 24 خرداد 1394 - 13:37
مهرشاد

در جواب دو تا از دوستانی که اومدن و جوک های زیبایی گفتن بگم که دکتر ها..آلبوم ژاکت محسن چاوشی از طریق این کمپانی پخش شده....شما هوادارای چاوشی که نفری 200 تا آلبوم میخرین..برو ببین...
آخه مرده مومن محسن چاوشی خودشو بکشه آلبومش 150 هزار نسخه بفروشه...
اگه آلبوم ژاکت واقعا پر فروش بود..حسین خانی میگفت...

45.141.16.134
دوشنبه 25 خرداد 1394 - 12:44
حسن عاشق چاوشی

هه
بچه جان ژاکت تو سال 88 پرفروش ترین بود! ( که البته ضعیف ترین البوم محسن هم بود) ممکنِ یه سال البوم ها فروش خوبی نداشته باشن ولی در کل تو اون سال یه البوم پرفروش ترین میشه( حالا با هر تعدادی)!
دیگه از این استدلالا نکن پسر خوب :)
اگه ما دویستا میخریم شک نکن امثال تو 300 تا میخرن ولی بازم به نصف فروش ما نمیرسن :)

یه سری به روزنامه ها و مجلات و اینا بزن تا بفهمی که هر سال پرفروش ترینِ کیه!
اشک ریختن نداره که
تو البوم سیزده طی دوروز البوم رفت تیراژ دوم در البوم پارو طی یک روز پونصــــــــــــــد هزار نسخه فروخته شد !
پسرجان تیراژ اول و دوم خوانندت به نصف تیراژ اول چاوشی برسه باید جشن بگیری!
تایید

19.111.10.10
دوشنبه 25 خرداد 1394 - 16:12
مهرشاد

تو انگار سنت خیلی پایینه..که درک نمی کنی....
اگه ژاکت واقعا پر فروش ترین آلبوم سال 88 بود که حسین خانی میگفت...
من و امثال من اصلا مثل هوادارای محسن چاوشی نیستیم که بیایم تعداد زیاد بخریم که بگیم که آلبوم خوانندمون پرفروش ترین آلبومه....
شما دوس دارید آلبوم های ضعیف محسن چاوشی رو پر فروش کنید که در این امر هم موفق نیستید...
.
راستی یکی دوتا مجله هست که از محسن چاوشی پول میگیره و هر ماه عکس روی جلدش عکس محسن چاوشی هستش...
فعلا که شما دارید گریه میکنید بخاطر اینکه خواننده محبوبتون توانایی کنسرت گذاشتن نداره...
اخه یه چیزی بگو بگنجه....اگه آلبوم پارو تو 1 روز 500 هزار نسخه فروش داشت پس چرا هیچ کمپانی برزگی اسمی ازش نمیبره...نزن این حرفو..بخدا بهت میخندن
خداروشکر خواننده ی محبوب من توانایی کنسرت گذاشتن رو داره....هه هه
تایید کن موسیقی ما
ممنون

107.151.155.32
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 10:50
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

مهرشاد
اتفاقا کمپانی پخش کننده آلبوم پاروی بی قایق تو همین سایت اعلام کرد که آلبوم رفت واسه چاپ دوم . یه سرچ بکن ببینی. تو همین سایت تا 1 ماه بعد انتشار آلبوم محسن ، همیشه خبرای آلبوم و موفقیت هاش تیتر بوده. بر خلاف شما ها که فقط یه خبر از انتشار آلبوم منتشر میشه و دیگه خبری ازش نمیشه
شماها اگه 100 هزار تا فروختید باید جشن بگیرید .
کنسرتم که خوانندت توانایی اجرای زنده مثل آهنگ و نداره و رو گام پایین میخونه. شما هم برو کنسرتش جیبشو پر کن و به همون اکتفا کن. یکی از افتخارات ما اینه که خوانندمون کنسرت نمیزاره و آلبومش به اندازه یک سال تور کنسرت شما فروش میکنه :))))) روزی که ما کنسرت بزاریم بقیه باید خدافظی کنن . اگرم میگی صداش مشکل داره که معلومه هنوز به بلوغ فکری نرسیدی. چون سرشناسایی مثل امید حجت-شهاب اکبری- روزبه بمانی-کوشان حداد-مهدی یراحی-صفاریان-علی لهراسبی و ...... نمیان باکسی که سابقشونو ببره زیر سوال کارکنن و ازش تعریف کنن :)))))) محسن ما چون بیشترین هوادارو داره مجلات وسایت ها همیشه تیترش میکنن که فروش داشته باشن. نمونش فیلم لامپ 100 که واسه فروش تا چند روز پیشاجازه نداد ترک محسن منتشر بشه :)) دیگه چه خبر؟؟؟؟؟

11.126.250.231
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 12:18
حسن عاشق چاوشی

اقا چرا تایید نکردی ؟
کلا در برابر فهمیدن مقاومت میکنی یا درکت در همین حدِ ؟؟
میگم در سال 88 پرفروش ترین بود با هر تعدادی ! بعد جوک میگی :)

تو و امثال تو دقیقا همونایی هستین که بصورت سازمان یافت میرین کل البومای خوانندتونو بخرین ولی
بازم به نصف فروش ما رسیدن ارزوست واستون!

پول رو که خوانندت میده تا تو و رفیقات جمع شین البوماشو بخرین که بگه پرفروشِ ولی در نهایت
تعدادش از انگشتای دست بیشتر نمیشه:)

برو تا لینک های مختلف ندادم و سند برتری محسن بر خوانندت رو ارائه ندادم و بیشتر از این بهت نخندیدیم :)
نباید با هرکسی در بیفتی تازه اونم با اطلاعات خنده دار و سطح درک اینچنینی !
اقا بتایید

127.76.90.86
چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 12:54
مهرشاد

ه شنبه 26 خرداد 1394 - 12:18
حسن عاشق چاوشی

اقا چرا تایید نکردی ؟
کلا در برابر فهمیدن مقاومت میکنی یا درکت در همین حدِ ؟؟
میگم در سال 88 پرفروش ترین بود با هر تعدادی ! بعد جوک میگی :)

تو و امثال تو دقیقا همونایی هستین که بصورت سازمان یافت میرین کل البومای خوانندتونو بخرین ولی
بازم به نصف فروش ما رسیدن ارزوست واستون!

پول رو که خوانندت میده تا تو و رفیقات جمع شین البوماشو بخرین که بگه پرفروشِ ولی در نهایت
تعدادش از انگشتای دست بیشتر نمیشه:)

برو تا لینک های مختلف ندادم و سند برتری محسن بر خوانندت رو ارائه ندادم و بیشتر از این بهت نخندیدیم :)
نباید با هرکسی در بیفتی تازه اونم با اطلاعات خنده دار و سطح درک اینچنینی !
اقا بتایید

....
خواننده محبوب شما همونیه که چند روز مونده بود به فوت مرحوم پاشایی رفت بیمارستان و باهاش عکس انداخت تا روی تمومٍ مجلات چاپ بشه و بیشتر مشهور بشه...
آره داداش...
خوانندتون همونیه که محسن یگانه رو پیجش نوشت...مهرزاد امیر خانی و چندین خواننده دیگه نوشتند که فلان خواننده با عکاس رفته به بیمارستان..آره داداش
.
انقد محسن چاوشی..محسن چاوشی نکن...
.
در ضمن حواننده ی محبوب من اگه 100 هزار نسخه هم بفروشه آلبومش..با شرافت میفروشه...نه اینکه پول بده به سایت ها و مجلات که بگن 2 میلیون فروخته...
.
خواننده محبوب من همین جرات داره کنسرت بزاره عالیه...
کاره هر کسی نیس تو کل ایران کنسرت بزاره...آره دایی
.
چه ربطی داره..چون 5 یا 6 تا خواننده گفتن که صداش خوبه یعنی واقعا صداش خوبه ؟؟؟
تو اینروزا نمیشه به چشمای خودت اعتماد کنی..چه برسه به 5 تا خواننده...
.
والا من ندیدم مجله ای عکسٍ چاوشی رو بزنه..الا 2 یا 3 تا مجله که محسن چاوشی خریدتشون...
.
حسن جان با شما هم هیچ حرفی ندارم...سن و سالت خیلی کمه...هر چی من میگم تو واسه خودت داستان تعریف میکنی...
تایید کن موسیقی ما
ممنون

30.169.80.207
چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 15:42
مهرشاد

خواننده محبوب شما همونیه که چند روز مونده بود به فوت مرحوم پاشایی رفت بیمارستان و باهاش عکس انداخت تا روی تمومٍ مجلات چاپ بشه و بیشتر مشهور بشه...
آره داداش...
خوانندتون همونیه که محسن یگانه رو پیجش نوشت...مهرزاد امیر خانی و چندین خواننده دیگه نوشتند که فلان خواننده با عکاس رفته به بیمارستان..آره داداش
.
انقد محسن چاوشی..محسن چاوشی نکن...
.
در ضمن حواننده ی محبوب من اگه 100 هزار نسخه هم بفروشه آلبومش..با شرافت میفروشه...نه اینکه پول بده به سایت ها و مجلات که بگن 2 میلیون فروخته...
.
خواننده محبوب من همین جرات داره کنسرت بزاره عالیه...
کاره هر کسی نیس تو کل ایران کنسرت بزاره...آره دایی
.
چه ربطی داره..چون 5 یا 6 تا خواننده گفتن که صداش خوبه یعنی واقعا صداش خوبه ؟؟؟
تو اینروزا نمیشه به چشمای خودت اعتماد کنی..چه برسه به 5 تا خواننده...
.
والا من ندیدم مجله ای عکسٍ چاوشی رو بزنه..الا 2 یا 3 تا مجله که محسن چاوشی خریدتشون...
.
حسن جان با شما هم هیچ حرفی ندارم...سن و سالت خیلی کمه...هر چی من میگم تو واسه خودت داستان تعریف میکنی...
تایید کن موسیقی ما
ممنون

113.62.39.79
شنبه 23 خرداد 1394 - 11:48

مرسی از آقای حسین خانی عزیز و مهربون که این همه سال پشت محمد علیزاده موندی.
ایشون خیلی مهربون و خوش اخلاقن.
امیدوارم شرکتتون بازم رو پا باشه و سال پر برکتی داشته باشین.
و مطمعنن با آلبوم جدید محمد علیزاده اتفاق های خوبی رقم میخوره.
یا علی

شنبه 23 خرداد 1394 - 19:13
فروغ(فقط خدای احساس ایران محمد علیزاده)

اقای حسین خانی شما بی شک بی نظیرید و مدیرترین مدیر.....
شک نکنبن با اومدن البوم جدید محمد علیزاده شرکت ایران گام به وضعیت قبل برمیگرده و مثل الان عالی به کترش ادامه میده و حتما اون توزیع کننده هایی که شرکت ایران گام رو رها کردن از کارشون پشیمون میشن....
بابت تلاشهای بی وقفتون برای کنسرتهای محمد عزیز هم بی نهایت ممنون....
پایدار و سرفراز بمونید....

204.187.67.24
شنبه 23 خرداد 1394 - 14:25

همین آقا کلی مشکل برای رضا صادقی درست کرد و اجازه خوانندن آهنگ های قدیمشو نداد هنوزم که هنوزه رضا صادقی تو کنسرتاش نمی تونه آهنگ های مثل (تو با منی .دلم برات تنگ شده جونم .وایستا دنیا .نرو و...) را بخونه

شنبه 23 خرداد 1394 - 17:22

حالا خوبه پرفروشترین البوم تاریخه ایران گام ژاکت بوده ها .

Mas
شنبه 23 خرداد 1394 - 18:54

تا زمانی که قانون کپی رایت اجرا نشه … همینه و بدتر هم خواهد شد
MAS

شنبه 23 خرداد 1394 - 19:03

کلا هر کی رو احسان خواجه امیری سرمایه گذاری کنه موفق میشه
صدا خاص
موسیقی خاص
کنسرتاش با استقبال موجه میشه چه در ایران چه در اروپا
به دلیل کارای قوی تیتراژ هر ساله واسه 1 برنامه میخونه که محبوب ترین برنامه میشه.
اسطوره ی خوانندگی ایران:احسان خواجه امیری

شنبه 23 خرداد 1394 - 22:53

منتظر آلبوم جدید محمد علیزاده عزیز هستیم و مطمئنیم که بازم میترکونه

یکشنبه 24 خرداد 1394 - 02:47

یه بار قبلا رضا صادقی مصاحبه کرد گفت هرکی میاد الکی میگه البوم من بیشترین فروش و داشته ولی هیچ منبع موثقی تو این زمینه نیست فقط واسه بازارگرمی اعلا میکنند.
حالا نکته جالب توجه همین که خوننده ای که طرفداراش مدام میان میگن البوم خواننده ما رکورد فروش و زده اصلا اسمش نیست!واقعا به صورت تخیلی سایت هواداراش البومش نیومده واسه خودش مطلب میزنند.
به این تیکه خوب توجه کنید:
چند اثر مثل «وایسا دنیا»، «پیرهن مشکی»، «برای آخرین بار» یا «سلام آخر» شده‌اند.
با وجود تموم دشمنی های حسن خانی با رضا صادقی که اجازه خوندن تموم اثارشو ازش گرفته بازم نتونست نگه بیشترین سود و از برند رضاصادقی برده.حالا اینکه البومهاش بود کنسرتهاش دیگه بماند که چقدر این شرکت سود کرد

یکشنبه 24 خرداد 1394 - 03:33

مصاحبه خوبی بود امیدوارم این مصاحبه ها ادامه داشته باشه
و موسیقی رو از زاویه ها مختلف برسی کرد
اقای حسینخانی عزیز به نمایندگی از طرف هوادارای اقای علیزاده
بابت همه زحماتی که توی این مدت کشید تشکر و قدر دانی میکنم
شما همیشه هوای اقای علیزاده و همچنین هوادارشون رو داشتید
بقول خود اقای علیزاده مرسی مرسی
بشدت منتظر البوم اقای علیزاده هستیممممممم
موسیقی ما تشکر ویژه بابت مصاحبه جذابتون

یکشنبه 24 خرداد 1394 - 23:54

تو مصاحبش که گفته خشایار اعتمادی و چند آلبوم دیگر منظورش آلبوم مسافر شادمهر بوده همه میدونن که اون سال چ خبر بود سر آلبوم مسافر شادمهر
متعصب نیستم
اما در فروش ترین آلبوم تاریخ همون مسافر شادمهر بوده و آلبوم 85بنیامین

دوشنبه 25 خرداد 1394 - 10:50

سلام
منظور جناب حسين خاني
آلبوم مثل هيچكس مريم حيدر زاده بوده كه چند ترانه ازخشايار هم داخل آلبوم هست
كه پرفروش ترين آلبوم موسيقي بعد ارانقلاب به شمار مي آيد بافروشي معادل 2500000 عد نوار كاست !

سه شنبه 26 خرداد 1394 - 10:28

سلام
در مورد کنسرت های موسیقی هم سوالی میپرسیدین که درآمد شرکتهای موسیقی فعلا از این طریق تامین میشه که خیلی پرباره وجای خالی فروش انتشار اثر پوشش داد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود صدرالدین حسین‌خانی: اتفاقی که برای آلبوم خشایار اعتمادی یا چند اثر دیگر در دهه هفتاد رخ داد، واقعاً خاص بود و تکرارنشدنی | موسیقی ما