برنامه یاد بعضی نفرات
 
به یاد «عارف قزوینی» و جنبش مشروطه
«عارفِ شیدا» با آواز «صدیق تعریف» منتشر شد
موسیقی ما - منصور جهانی ـ آلبوم «عارفِ شیدا» با آواز «صدیق تعریف» به مناسبت هشتادُمین سال خاموشی «ابوالقاسم عارف قزوینی» و یادمان جنبش مشروطه منتشر ‌شد.

پنج تصنیف اجرانشده از «عارف قزوینی» و یک تصنیف از «علی اکبر شیدا» با تنظیم «پویان بیگلر»؛ همراه با 7 آواز تازه با اشعاری از حافظ، هوشنگ ابتهاج (سایه) و ... با اجرا و صدای «صدیق تعریف» در آلبوم «عارفِ شیدا» به مناسبت هشتادُمین سال خاموشی «ابوالقاسم عارف قزوینی» تصنیف‌ساز، ترانه‌سرا، شاعر، خواننده، نغمه‌پرداز و ققنوس جنبش مشروطه منتشر شد و در دسترس علاقمندان به موسیقی کشور قرار گرفت.

این مجموعه، تصانیف؛ «بلبل شوریده»، «دیدم صنمی»، «مارش خون»، «تا رُخت ...» و «تُرکِ چشم» با شعر و آهنگ «عارف قزوینی» و همچنین تصنیف «الا ساقیا» با شعر و آهنگ «علی اکبر شیدا»؛ همراه با 7 آواز تازه از «صدیق تعریف» را شامل می‌شود.

«صدیق تعریف» خواننده این اثر موسیقیایی، در بروشور این آلبوم، یادداشت مفصلی تحت عنوان «باغ خونی» درباره «عارف قزوینی» به تحریر درآورده است، در بخشی از این یادداشت آمده است: عارف، بی‌گمان دردانه انقلاب مشروطه و یگانه گوهر بی‌همتای موسیقی و شعر انقلابی معاصر ایران زمین است. شور و طغیان انقلابی او توأم با احساسات شخصی و نهانی‌اش ترکیبی خلق می‌کند بی‌همانند؛ در حقیقت و بی‌گمان واژه «وطن» نخستین بار بر زبان، کلام، قلم و صوت او جاری می‌شود چرا که تا پیش از آن تعابیری چون وطن، خاک، عرق ملی، ایران و ... معنایی غیر از این داشته‌اند. عارف آثارش را متأثر از رخدادهای زمانه می‌آفرید. او شیفته مردم و مردم‌سالاری بود که نشانه‌هایش برای اولین بار در تاریخ سرزمینمان در انقلاب مشروطه متبلور گشت. وی طلایه‌دار هنر و اندیشه ایرانی در دوره مشروطه تا به اکنون است و در تاریخ این سرزمین، جاری و ساری بوده و خواهد بود ... .

در تیزر تبلیغاتی آلبوم «عارفِ شیدا»، که آماده و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار گرفته است؛ برای معرفی این اثر، قطعات بسیار کوتاهی از برخی از تصنیف‌های این آلبوم گنجانده شده است.
 
تیزر تبلیغاتی آلبوم «عارفِ شیدا» را اینجا ببنید و دانلود کنید
عرف شیدا
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 11:44

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «عارفِ شیدا» با آواز «صدیق تعریف» منتشر شد | موسیقی ما