برنامه یاد بعضی نفرات
 
تنظیم‌کننده‌ی سرشناس در گفت‌وگو با «موسیقی ما» از انتشار آثار جدیدی با صدای خودش خبر داد؛
معین راهبر: در تولید «اسمش عشقه»، جایگاه ویژه‌ «مرتضی پاشایی» را مدنظر داشتیم
موسیقی ما - «معین راهبر» یکی از تنظیم‌کنندگان فعال یکی دو سال اخیر موسیقی پاپ کشور بوده و جالب آن‌که بیشتر همکاری‌هایش با چهره‌های سرشناس موسیقی صورت گرفته است. «احسان خواجه‌امیری»، «رضا صادقی»، «علی لهراسبی»، «بابک جهانبخش»، «سامان جلیلی»، «مصطفی پاشایی» و این اواخر «مهدی یراحی» و «علی عبدالمالکی»، از جمله چهره‌هایی هستند که راهبر برای آن‌ها تنظیم کرده است. به همه‌ی این‌ها، باید آلبوم «اسمش عشقه» از زنده‌یاد «مرتضی پاشایی» -که این روزها مهمترین آلبوم پاپ در دست انتشار به حساب می‌آید- را هم اضافه کنیم. بازخوانی قطعه «مبه غمگین» از زنده‌یاد «ناصر عبدالهی» و انتشار آن از «تماشاخانه»، بهانه گفت‌وگویمان با معین راهبر بود. او در این گفت‌وگو از انتشار آثاری با صدای خودش، آلبوم مرتضی پاشایی، کم‌لطفی‌های برخی خواننده‌ها و... سخن گفته است.
 
  • * ماجرای قطعه «مبه غمگین» چه بود که در فضای مجازی انتشار یافت و سپس آن را از طریق «موسیقی ما» منتشر کردی؟
این قطعه از آثار زنده‌یاد «ناصر عبدالهی» است. سال‌ها قبل، زمانی که این قطعه را شنیدم، خیلی دوست داشتم آن را بخوانم و قصد داشتم اگر خوب از آب درآمد، آن را منتشر کنم. چند وقت پیش این قطعه را به صورت آنپلاگد و با یک گیتار اجرا کردم و خیلی خصوصی در اختیار برخی دوستان و نزدیکان گذاشتم و فکر نمی‌کردم جایی منتشر بشود. اما چند روز پیش متوجه شدم کار به لطف دوستان در برخی سایت‌ها منتشر شده و بازخورد خوبی هم داشته است. به همین دلیل وقتی دیدم به هر حال کار پخش شده، تصمیم گرفتم آن را رسماً از جانب خودم از طریق «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» منتشر کنم. با اینکه این قطعه به زبان بندری بوده، اما از سوی دوستانی که بندری نیستند بازخورد خوبی گرفتم و این برایم مایه خوشحالی است که توانستم در حد توان خودم یاد ناصر را زنده کنم.
 
  • * به نظر می‌رسد قصد داری خوانندگی را هم به صورت جدی دنبال کنی. درست است؟
بله. مشغول تولید آثاری با صدای خودم هستم که به امید خدا امسال در قالب تک‌آهنگ و سپس آلبوم منتشر خواهند شد.
 
  • * پیش‌تر گفته بودی برنامه‌ای برای خوانندگی نداری. چه شد که تصمیمت عوض شد و اقدام به تولید آلبوم کردی؟
بله من چنین قصدی نداشتم. واقعیت این است که خیلی از اطرافیان و دوستانم مرا به این کار تشویق کردند. احساس کردم شاید من اشتباه می‌کنم و وقتی دوستان حرفه‌ای‌ام صدای مرا تأیید می‌کنند، شاید بتوانم در این زمینه موفق باشم. راستش من هم بدم نمی‌آمد و این شد که به این نتیجه رسیدم که مسئله خوانندگی را به صورت حرفه‌ای پیگیری کنم. دوستان همکار دیگری نظیر احسان خواجه‌امیری و سیروان خسروی و خود مرتضی پاشایی، خودشان آهنگساز یا تنظیم‌کننده بوده‌اند و می‌بینیم که از موفق‌ترین‌ها هستند. امیدوارم من هم بتوانم در این مسیر موفق شوم. اما باید این را بگویم که من تنظیم‌کنندگی را خیلی بیشتر دوست دارم.
 
  • * فکر می‌کنی در عرصه خوانندگی به موفقیتی نظیر افرادی که نام بردی دست پیدا کنی؟
تا آنجا که به من مربوط می‌شود با یقین می‌گویم که نهایت انرژی و احساسم را به کار خواهم گرفت. اما بخش مهم ماجرا به مردم مربوط می‌شود و آن‌ها هستند که باید من را بپذیرند. من تلاشم را می‌کنم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. همیشه در زندگی سعی کردم آنچه را دوست دارم به دست بیاورم و این بار هم همین‌طور است. به اینکه خواننده‌ی مطرحی بشوم فکر نمی‌کنم. می‌خواهم مردم کارهایم را دوست داشته باشند.
 
  • * بسیاری از ترانه‌سرایان، آهنگسازان یا تنظیم‌کنندگانی که به سمت خوانندگی آمده‌اند، این نکته که «خوانندگان حق مطلب را در خصوص تولیدات آن‌ها ادا نمی‌کنند» را به عنوان یکی از انگیزه‌های مهمشان عنوان می‌کنند. این مسئله در مورد تو هم صدق می‌کند؟
راستش من هم خیلی وقت‌ها این احساس را داشته‌ام و تصورم این بود که خواننده حق مطلب را ادا نکرده و خودم بهتر از او می‌توانستم کار را اجرا کنم و شاید بتوان اسم این را «از خودگذشتگی» گذاشت. مسئله‌ی دیگری که وجود دارد این است که بسیاری از خواننده‌ها وقتی اثری به موفقیت می‌رسد، نقش عوامل تولید را نادیده می‌گیرند. نهایت لطف دوستان خواننده این است که پنج ثانیه ما را در کنسرت‌هایشان معرفی می‌کنند تا مردم  برایمان دست بزنند. البته قطعاً همه‌ی خوانندگان ما این‌طور نیستند و خیلی از آن‌ها قدرشناسند. در پاسخ به سوال تو باید بگویم بله؛ این مسائل انگیزه‌ی من را برای ورود به عرصه خوانندگی تقویت کرد. با این وجود همچنان تنظیم را بیشتر دوست دارم و برایم مهمتر است.
 
  • * اما قطعاً وقتی وارد عرصه خوانندگی شوی و به خصوص اگر به موفقیت هم دست پیدا کنی، وقت و انگیزه‌ی کمتری برای ساخت آهنگ خوانندگان دیگر خواهی داشت و به مرور در این عرصه کمرنگ خواهی شد. برای مثال می‌توان سیروان خسروی، مهدی یراحی یا شهاب رمضان را مثال زد که پس از یک دوره همکاری با دیگران، وقتی بحث خوانندگیِ خودشان جدی شد، به مرور همکاری‌هایشان با دیگران کمتر شد و حتی سیروان این همکاری‌ها را قطع کرد.
درست است. به هر حال وقتی یک موزیسین خواننده می‌شود، از نظر زمان محدود شده و فکر و ذکرش این می‌شود که چه بخوانم که مردم دوست داشته باشند و این اتفاق طبیعی است. اما من کارم (تنظیم‌کنندگی) را واقعاً دوست دارم. با فکر و عشق کارهایم می‌خوابم و بیدار می‌شوم. سعی می‌کنم این مسئله را مد نظر داشته باشم و این دو مقوله را به صورت جداگانه دنبال کنم.
 
  • * یادم هست «احسان خواجه امیری» قبلاً در گفت‌وگو با «موسیقی ما» گفته بود که «شاید من سالی سه یا چهار آهنگ خوب بسازم و اگر کارِ درجه یکی باشد، طبیعتاً آن‌ها را برای خودم استفاده می‌کنم و باید کارهای درجه دو را به دیگران بدهم، در نتیجه اصلاً چنین کاری نمی‌کنم.» این یک  مسئله‌ی طبیعی است که هر خواننده‌ای بخواهد بهترین‌ها را با صدای خودش ارائه دهد. در مورد تو هم احتمالاً این اتفاق می‌افتد. چه نظری داری؟
حرف احسان در زمینه آهنگسازی کاملاً درست و بجاست. در مورد ملودی این اتفاق می‌افتد، اما در مورد تنظیم شاید این مسئله رخ ندهد. چون ما تنظیم را بر اساس سلایق و نظراتمان می‌سازیم و لطمه‌ای به کار دیگران وارد نمی‌شود. تنظیم‌کننده مؤلف نیست، بلکه به نوعی به کار رنگ و لعاب می‌دهد.
 
  • * عوامل تولید آلبومت چه کسانی هستند؟
ملودی‌های آلبوم توسط «علیرضا افکاری»، «مرتضی پاشایی»، «فرشید ادهمی»، «وحید پویان» و خودم ساخته شده است. «مونا برزویی» و «مهرزاد امیرخانی» هم از ترانه‌سرایان این آلبوم هستند.
 
  • * آلبوم در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی منتشر خواهد شد؟
در حال جمع‌آوری آهنگ‌ها و ترانه‌ها هستیم و قطعات هنوز تنظیم نشده‌اند. برای تنظیم قطعاً از همکاران خوبم استفاده خواهم کرد تا تنوع لازم در این بخش ایجاد شود. شاید نهایتاً دو یا سه قطعه را خودم تنظیم کنم. تنظیم باقی قطعات را به دیگران واگذار خواهم کرد. با حساسیت بالایی کار را دنبال می‌کنم و نمی‌توانم زمان دقیقی برای انتشار آلبوم اعلام کنم. فعلاً قصد دارم آثارم را به صورت تک‌آهنگ ارائه کنم و بازخوردها را بررسی کنم. اما احتمالاً اواخر سال جاری آن را به بازار خواهم فرستاد.
 
  • * در برخی آثار تو، حال و هوای موسیقی بندری به وضوح دیده می‌شود. در آلبومت هم از این فضا استفاده می‌کنی؟
طبیعی است که من موسیقی بندر را دوست دارم. اما در آلبوم شاید فقط در یک قطعه از حال و هوای موسیقی شهرم استفاده کنم.
 
  • * آلبومت از طریق چه شرکتی به بازار خواهد آمد؟
از سوی دو شرکت پیشنهادهایی ارائه شده اما فعلاً با هیچ‌‌کدام به نتیجه‌ی نهایی نرسیده‌ام. طبیعتاً با شرکتی که بتواند به بهترین شکل من و اثرم را حمایت کند وارد همکاری خواهم شد.
 
  • * تو در یک سال اخیر موزیسین فعالی بودی و در چند آلبوم مهم حضور داشتی. تک‌آهنگهایی نیز با تنظیم تو و صدای خوانندگان مطرح منتشر شده است. از کدام‌یک از این آثار بازخورد بهتری گرفته‌ای؟
قطعه «صدای عشق» با صدای «بابک جهانبخش» با استقبال خوبی مواجه شد. همچنین «سال درد» با صدای «مهدی یراحی» که اولین تجربه‌ی ساخت ملودی و تنظیم من برای دیگران بود، بازخورد خیلی خوبی داشت و خدا  را شکر یکی از قطعات موفق آلبوم «مثل مجسمه» بوده است. «هراس» با صدای «احسان خواجه‌امیری»، «شُر شُرِ بارون» با صدای «علی لهراسبی» و «یادگاری» با صدای «رضا صادقی» هم از دیگر آثاری بوده‌اند که استقبال خوبی از آن‌ها به عمل آمده است.
 
  • * مهمترین پروژه کاری تو که خیلی‌ها منتظر شنیدنش هستند، آلبوم «اسمش عشقه» با صدای «مرتضی پاشایی» است. این آلبوم در چه مرحله‌ای قرار دارد و بالاخره کی منتشر خواهد شد؟
تنظیم‌های آلبوم تمام شده و روال اداری و قانونی برای انتشار آن در حال انجام است. پس از آن امور مربوط به چاپ و تکثیر انجام می‌شود و بعد روانه بازار خواهد شد. فکر می‌کنم انجام این پروسه حدوداً دو هفته زمان ببرد.
 
  • * تو پس از فوت مرتضی، مدیریت هنری این آلبوم -که به دلایل مختلف آلبوم مهمی است- را بر عهده داشتی. کار را چطور پیش بردی؟
ترانه‌ها و ملودی‌ها که در زمان حیات مرتضی نهایی شده بود. در زمینه تنظیم هم پیش از فوت دلخراش مرتضی، بخشی از کار را پیش برده بودیم و پس از فوت او خانواده‌ی محترم پاشایی این وظیفه را به من سپردند که این بخش از کار را مدیریت کنم. هفت قطعه ی آلبوم را من تنظیم کرده‌ام. «کوشان حداد» و «انوشیروان تربتی‌نژاد» هر کدام دو تنظیم در این آلبوم دارند. دو قطعه با تنظیم «میلاد ترابی» در این آلبوم قرار گرفته که یکی از آن‌ها ریمیکس است. «مهران عباسی» و «محمد فلاحی» هم هر کدام یک تنظیم دارند. در خصوص کیفیت آثار هم باید بگویم هم من و هم سایر بچه‌ها، با توجه به جایگاه ویژه‌ای که مرتضی در موسیقی کشور دارد، نهایت تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا هم کارها از کیفیت بالایی برخوردار باشند و هم با علایق مرتضی سازگاری داشته باشند تا در نهایت مورد پسند مخاطبین او واقع شود. خدا را شکر حالا که آلبوم را می‌شنوم حس می‌کنم خیلی خوب از آب درآمده و یک یادگار به‌یادماندنی از مرتضی منتشر خواهد شد.
 
  • * غیر از این آلبوم، آثار چه هنرمندان دیگری را در دست تولید داری؟
با «محمد علیزاده» و «بهنام صفوی» همکاری کرده‌ام و در آلبوم هر کدامشان دو قطعه دارم. یک تک‌آهنگ برای «علی لهراسبی» ساخته‌ام که به زودی منتشر می‌شود. همچنین در آلبوم «شهاب رمضان» هم همکاری خواهم داشت.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 16:03

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 13:30

اینکه گفت آهنگ زنده یاد ناصر عبداللهی از طرق دوستاش توو سایت ها پخش شده واقعا انتظار داره که همه باور کنن و بعدش میاد آهنگ تکمیل میکنه و ... آخه واسه چی دروغ میگی خب اگه به خوانندگی علاقه داری بگو ، اینجوری خودتو خراب نکن

آقای راهبری هزینه های آلبوم سنگینه اگه شما همینجوری میخوای آلبوم بدی و به خوانندگی اهمیت زیادی ندی بهتره منصرف شی تا واسه خواننده های دیگه (تو کار ملودی و تنظیم) موثر باشی.

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 22:08
سعید

به نظره من این اشتباه ست ک ترانه سراها و تنظیم کنندها بازیگران فوتبالیست ها خواننده می شن هرکه راه بهره کاری

به عنوان مثال من هنوزم سیروان رو به عنوان تنظیم کننده میشناسم و در اون کار موفق تر ه

58.197.178.159
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 13:44

گنجوندن دوتا اسم مونا برزویی و امیرخانی بغل هم اصلا کار درستی نیس
امیرخانی 20 سال دیگم کار کنه حالا حالا ها شعرای مونا رو درک نمیکنه

جمعه 16 مرداد 1394 - 13:31
سارا

مهرزاد ( امیرخانی ) عزیزم ، عشق و محبتی که هزاران هزار ایرانی به تو ، عاشقانه هایت و صدای دوست داشتنیت دارند انکار ناپذیر است . احساس پاک و زیبایت ستو دنی است . عاشقانه های زیبایت دل را جلا می دهد و عشق خفته را در آن زنده می گرداند . چه واقعیت زیبایی!! وزیباتر آن که دل تنها جایی است که نمی توان به زور کسی را از آن بیرون کرد . امید موفقیت برایت دارم .

37.42.143.247
یکشنبه 18 مرداد 1394 - 01:47
عليرضا

جک قشنگی بود سارا،خوشمان آمد
:-)

8.24.38.131
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 14:43

خيلي خوش حال شدم كه گفتي البوم خوبي شده و يك اثر به ياد موندنيه واقعا داره اشكم ميريزه

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 14:53

ایشون بهترین تنظیم کننده خاور میانه هستند !

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 17:32
Pesare Ariyaei (سامان جلیلی)

نه دنیا :-)

90.235.91.57
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:00

من خیلی احسانو دوس دارم ولی احسان کجا تنظیم کننده بوده.بیشتر آهنگاش دست هومن نامداری و اینو اونه.

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 23:07
سجاد

احسان خواجه امیری در آلبوم های من و بابا، برای آخرین بار
،فصل تازه و یه خاطره از فردا بیشترین تنظیم و اهنگسازیو داشتن،

81.205.141.106
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:05

خیلی خیلی کم میشه که احسان آهنگسازی کنه یا تنظیم کنه مخصوصا این اواخر.یکی دوتا تو هر آلبوم

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:10

اینکه از سیروان گفتی کلا ناامید شدم ازت

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:11

مرتضی روحت شاد و قرین رحمت الهی

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:15

معین عشقه...

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:15

Yani migi chikaret konan?? Axeto bezanan roo tishierteshoon??

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:15

من فقط احسان خواجه امیری موفق میدونم فقط. بهترین خوانننده ایران

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:19

خیلی منتظر البومم قطعا البوم فوق العاده ای خواهد شد..روحت شــــــــــــــــاد مرتضی

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:21

خیلیم خوب البوم( 15) تا قطعه داره شدیدا منتظرم....

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:25

خیلی بده که ی تنظیم کننده وارد ی مقوله ی دیگه بشه ،مخصوصا خوانندگی ??

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:35

الانم مد شده هرکی اسم و عکسشو میچسبونه به این خدا بیامرز تا بقول خودش بیفته سر زبونا !

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:43

خوشحالم که با اقای علیزاده هم کار میکنن

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:47

خواجه امیری ، پاشایی و سیروان ؟ خواجه امیری تا به حال پشت سیستم نشسته ؟ کدوم کارو اهنگساز یا تنظیم کننده بوده ؟کدوم کنسرت یه ساز دستش گرفته ؟ متاسفم برای معین راهبر که سواد کافی نداره و اطلاعات اشتباه داره ...اونوقت چاووشی و یگانه و یراحی بوق میزنن ؟ اونا آهنگساز و تنظیم کننده معروف نیستن ؟پاشایی شد معروف ؟

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 16:41
mohsen 5678

یگانه چاوشی و یراحی معروفن و بهترین......
اما سیروان و خواجه امیری.....
خواجه امیری اونجوری که طرفداراش میگن و من شنیدم اول اهنگساز بوده و بعد خواننده!!!!اتفاقا چند شب پیش بود داشتم فیلم کنسرتشو میدیدم که اهنگ 11 البومشو با گیتار اجرا میکرد!!!!!بازم تا جایی که من میدونم خواجه امیری از 5 سالگی ساز زدنو دنبال میکرده!!!!
اما سیروان فقط و فقط سطحش از محسن چاوشی پایین تره و از یراحی و یگانه اگه بیشتر نباشه کم تر هم نیست این همه کار هیت داره با تنظیم هاش.......
در اخر استاد شجریان هم برای خودشون اگه اشتباه نکنم یا اهنگ نساختن یا از انگشت های دست تجاوز نمیکنه ساز هم بسیار کم زدن در کنسرت هاشون یا اکثر اوقات نزدن چون ایشون خواننده هستن نه نوازنده!!!!من نمیگم خواننده باید مطلقا بخونه ولی ایا میتوان به خواننده ای خرده گرفت که چرا ساز بلد نیست؟؟؟؟اصلا نمیشه!
شما اول برو اطلاعاتتو کامل کن بعد بیا از معین راهبر ایراد بگیر!و تاسفتم یکمیشو برای خودت نگه دار برادر...

227.182.204.176
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 16:50
Mohammad Vahedi

دوست من نمیدونم شما دقیقا چندساله که آهنگ گوش میدی اما احسان خواجه امیری توی سن 12 سالگی برای یک برنامه کودک آهنگسازی کرد! او انقدر به آموزش ساز علاقه داشت که هیچوقت خودش رو محدود به یک ساز نمیکرد! دوست من دلیل نمیشه چون شما نمیدونی ایشون کاری نکرده باشن! من طرفدار احسان نیستم و طرفدار همون محسن یگانه ای هستم که به نوعی ازش تعریف کردید اما اینگه چرا احسان عزیز دست به ساز توی کنسرت نمیشن یا آهنگسازی نمیکنن فقط به خودشون مربوطه! اما خوانندگی احسان از جایی شروع شد که در یک تنظیم خواننده روی گام نمیخوند و احسان به خواننده گفت:"بد میخونی" در جواب احسان؛ خواننده به احسان گفت:"خودت بخون ببینم چطور میخونی" و اینطور احسان خواننده شد :)
پ.ن: مطالبی که در " دابل کوتیشن" قرار داده شده نقل قول های من از احسان عزیز در مجله ی خانه ی آرمانی می باشد :)

206.19.70.12
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 16:58
Reza A

ببخشید معین راهبر که با بیشتر خواننده های موفق پاپ کار کرده ، سواد و اطلاعات کافی نداره؟ شما دارید؟
آقای راهبر تو خواننده هایی که باهاشون کار کرده بود چنتاشونو نام برد که موفق هستن آهنگساز و تنظیم کننده هم هستن
در ضمن خواننده هایی که نام بردید تو آهنگسازی و تنظیم خوبن. کسی نگفت اونا بدن
اما به نظر میاد مرتضی پاشایی رو نمیشناسی. خیلی خنده داره که میگی مرتضی پاشایی معروف نیست...
گرچه پاشایی ملودی خوب زیاد داره اما پیشنهاد میکنم جاده یک طرفه و روز های سخت رو با دقت گوش کنی بعد نظر بدی

91.156.65.180
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 19:03
مصطفی عرفی

هنوز هم دنبال آهنگی هستم که تنظیم کننده یا آهنگسازش خواجه امیری باشه ؟ اما اما اما به بن بست رسیدم ... در ضمن سیروان خسروی صرفا یه موزیسن خوبه نه خواننده خوب ...تو سبک خوندن سیروان ماهان بهرام خان هم صدای بهتری داره هم مدرن تر هست از لحاظ تنظیم.خدا بیامرزه پاشایی رو که از وقتی مرحوم شد همه در کنارش بزرگ شدن حتی کارهای خودش ... معین راهبر - مهرزاد امیر خانی و ...

147.85.78.194
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 20:12
kianoosh 7278

اقامصطفی واقعا براتون متاسفم بااین طرزفکرتون

149.24.192.237
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 20:26
Mohammad Vahedi

دوست من ترک های زیر با آهنگسازی،تنظیم و نوازندگی احسان خواجه امیری اجرا شدن:
آهنگ صدام بزن از مهدی احراری
آهنگ قسمت از امیر احسان فدایی
کی اطلاعاتش کمه؟! :)
در مورد مرحوم پاشایی هم در وصف معروف بودنش سولد اوت شدن بلیط های کنسرتش بنظرم کافی باشه
اونم از روزها قبل :)
موفق باشید

97.54.248.93
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 23:27
H.z54

آهنگسازی:
خیال
زشت و زیبا
باور نمی کنم
تمومش کن
جدایی
فال
تب تلخ
خودت خواستی
خواب و بیداری
بی کسی
کاش عاشقت نمی شدم
مسری
اتفاق
خلاصم کن
کجایی؟!
خوشبختی ( عاشقانه ها)
تموم قلب من
درد
پاییز
تنظیم:
خیال
زشت وزیبا
باورنمی کنم
جدایی
نمی دونی
خوشبختی ( فصل تازه)
خودت خواستی
خواب و بیداری
بی کسی
کاش عاشقت نمی شدم
مسری
.
فعلا همینا تو ذهنم هست. قطعا بیشتر از اینه.
اگه خیلی مشتاقین ساز زدنشونم ببینید پیشنهاد می کنم اجرای گذشته ها کنسرت آبان 92 تهران، اجرای خودت خواستی کنسرت تهران تابستان 90، اجرای ترانه ایران زنده یاد مازیار کنسرت تورنتو، حتما ببینید. البته باز هم بیش از اینه ولی الان ذهنم همین قدر یاری می کنه.
در ضمن ایشون قبل از اینکه خوانندگی رو شروع کنن آهنگساز بودن. و اینکه اگه الان زیاد روی آهنگسازی کار نمی کنن قطعا به خودشون مربوطه و نقطه ضعفی محسوب نمیشه نیازی هم نیست به کسی جواب پس بدن.

196.137.243.249
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 23:29
mohsen 5678

اهنگساز قطعات
میوه ممنوعه کجایی خوشبختی دروازه های دنیا و........
بازم بگم سعی کردم از چند سال اخیر بگم یادتون باشه بازم هست....

154.120.222.125
پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 12:21
mohsen 5678

دوست عزیز ترک های زیر از کارهای اخیر خواجه امیریه در اهنگسازی
کجایی خوشبختی دروازه های دنیا درمسیر زاینده رود میوه ممنوعه و...............
بازم بگم یا کافیه؟؟

191.5.8.28
جمعه 16 مرداد 1394 - 04:13
amir bz

خواجه امیری تنظیم داشت ولی بدترین تنظیمها رو داش که الانم دیگه نمیکنه چون بسیار بد بودن!البته الان میره با مک چند تا تنظیم کنند چند کار میزنه که بگه منم هستم مثل یگانه!!

78.188.164.51
شنبه 17 مرداد 1394 - 15:56
سارا

مهرزاد ( امیر خانی ) عزیزم ، درخشش نام زیبایت در هر متنی مخاطبان خاص تو را به خود جلب می کند.استعداد ، عشق و علاقه تو به خوانندگی و مسیر سخت و طولانی که برای دسترسی به آن پیموده ای بر کسی پوشیده نیست . افراد بسیار زیادی با خواندن عاشقانه های تو ودر کنار نام زیبایت در موسیقی پاپ به شهرت و بزرگی رسیده اند . عزیز دلم بیصبرانه منتظر انتشار آلبومت هستم و بیصبرانه تر منتظر دیدن روی زیبایت بر روی استیج خوانندگی . امید موفقیت برایت دارم .

16.132.172.30
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:55

toro khoda tanzimaye moin rahbar tu albime ali abdilmalekio gush konid. kheili zayifan tanzimash...

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 17:30
kianoosh 7278

میگم البوم علی عبدلمالکی که اقای راهبرتنظیم کرده بودندکجاش ضعیف بود.معلومه ازروی غرض حرف میزنین

164.144.31.154
چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 16:45

aaa chra yki az moein tarif nakard ?? yki az bhtarinas..karesham balade..kheylia az jomle man ba karash haal mikonim ..damet garme @moeinrahbar haminjoori edame bde dadash karet droste

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 16:47

کارای معین راهبر همیشه عالی بوده

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 17:52

با سلام...........

بدون شك معين راهبر يكي از بهترين تنظيم كنندگان ايران هستش.........
و در آينده بيشتر بيشتر ازش خواهيم شنيد.............
ان شا الله كه در عرصه خوانندگي هم موفق باشه، اما تمام تنظيم كنندگان خوانندگي را هم تجربه ميكنند شايد جزء بهترين ها شدن اما در مورد معين با توجه به حضور خوانندگان خوب بسيار زياد در ماركت ايراني شايد شانس كمي داشته باشه درست مثل ميلاد ترابي كه آلبوم داد ولي اصلا استقبال نشد...به هر حال تيري هست در تاريكي شايد معين عزيزم روزي علاوه بر بهترين تنظيم كننده خواننده خوبي هم خواهد شد

اما بايد بگم بهترين تركي كه امثال معين عزيز تنظيم كرد آهنگ ......وايسا..... از وسعت صداي ايران علي عبدالمالكي بود..................

نه به عنوان يك طرفدار 10000 آتيشه بلكه از هر حيثي عاليييييييييييييييييي بود...

زنده باد وسعت صداي ايران علي عبدالمالكي.....................
لطفا تاييد بشه...........

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 18:05

MorteZza eSshqeeeee

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 18:20

خدا رحمتش کنه

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 22:12

تنظیم کننده ی خوبیه،فقط امیدوارم هیچ وقت آهنگ های علیرضا افکاری رو تنظیم نکنه!!

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 23:05

خخخخ همزمانی با مهدوی.واقعا ک

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 23:05

زنده باد مرتضی و طرفداراش

چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 23:20

good

پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 09:53

با «بهنام صفوی» همکاری کرده‌ام و در آلبوم هر کدامشان دو قطعه دارم. یک تک‌آهنگ برای «علی لهراسبی» ساخته‌ام که به زودی منتشر می‌شود. همچنین در آلبوم «شهاب رمضان» هم همکاری خواهم داشت.
وااااای عالیه.... مرسی آقای راهبر ....
شما عالی هستین.. تنظیم هاتونم برای خواننده های محبوب من فوق العاده خواهد شد... برای علی لهراسبی که همیشه بی نظیر بوده , مثل شرشر بارون..

پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 11:20

منتظر آلبومت هستم آقای خاص

پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 13:11

تنظیم کننده ی خوبیه،فقط امیدوارم هیچ وقت آهنگ های علیرضا افکاری رو تنظیم نکنه!!

جمعه 16 مرداد 1394 - 13:09

من کاری به هیچی ندارم!فقط میتونم بپرسم دلیل اینکه "مصطفی پاشایی"رو بین سرشناس ترین های موسیقی آوردید چیه؟! من میتونم از دست شما سرمو بکوبم به میز؟! چجوری تونستید اسم "رضا صادقی" و "احسان خواجه امیری" رو کنار اون آقای برادر معروف رو بیارید؟!؟!! خدایا ببین بنده هاتو....

جمعه 16 مرداد 1394 - 13:11

معین عزیز ، پسر با احساس ، با استعداد ، هنرمند و دوست داشتنیِ سرزمینِ پاکی ، احساس ، هنر و سوزِ نوای نی و موسیقی،جنوب گرم ، بند لنگه سربلند ، ورود رسمی ات به دنیای خوانندگی را تبریک می گوییم و شجاعت و درایتت را می ستایم . عزیز دلم امید موفقیت برایت دارم و منتظر درخششت هستم .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود معین راهبر: در تولید «اسمش عشقه»، جایگاه ویژه‌ «مرتضی پاشایی» را مدنظر داشتیم | موسیقی ما