برنامه یاد بعضی نفرات
 
مستند جدیدی از جیمی هندریکس روی آنتن شوتایم
نمایش کنسرت دیده نشده از نابغه گیتار 45 سال پس از مرگش
موسیقی ما - ماه آینده 45 امین سالگرد مرگ افسانه گیتار، جیمی هندریکس (Jimi Hendrix) (مرگ: 1970) است. به همین مناسبت مستندی که از جیمی هندریکس ساخته شده‌ توسط شبکه شوتایم (Showtime) پخش می‌شود. این فیلم که «جیمی هندریکس: کلیسای الکتریک» نام دارد (Jimi Hendrix: Electric Church) مستندی است درباره اجرای جیمی هندریکس در دومین فستیوال بین‌المللیِ پاپِ آتلانتا، که مصادف با روز استقلال در سال 1970 بود و روز 4 سپتامبر نمایش داده می‌شود. روز 28 آگوست یک سی‌دی آودیو از این فستیوال منتشر خواهد شد که «آزادی: فستیوال پاپ اتلانتا» نام دارد و نسخه بلوری این مستند هم که شامل برخی تصاویری است که در نسخه شوتایم وجود ندارد در تاریخ 30 اکتبر روی قفسه سی‌دی فروشی‌ها خواهد رفت.

بر اساس آماری که رسانه‌ها ارائه داده‌اند، فستیوال آتلانتا که برخی با نام «وود استاک جنوب» (Southern Woodstock) از آن یاد کرده‌اند حدود 400 هزار تماشاچی را به شهر جورجیا کشانده است. مستندی که این رویداد را به تصویر می‌کشد همچنین شامل مصاحبه‌هایی با بیلی کاکس (Billy Cox)، میچ میشل (Mitch Mitchell)، پل مک‌کارتنی (Paul McCartney)، استیو وین‌وود (Steve Winwood)، کرک همت (Kirk Hammett)، درک تراکز (Derek Trucks) و سوزان تدسکی (Susan Tedeschi) است. صحنه‌هایی که از حواشی فستیوال به جا مانده برای دهه‌ها بی‌مصرف باقی مانده بود و فیلم‌سازان نتوانسته بودند برای تولید چنین مستندی قرارداد ببندند.

آخرین آلبومی که از جیمی هندریکس پس از مرگش منتشر شد، آلبوم اجرای زنده او در فستیوال پاپ میامی (18 می 1968) بود که در سال 2013 منتشر شد. در سال2007 از طرف صاحبان امتیاز آثار جیمی هندریکس، اجرای او در فستیوال پاپ مونتری درسال 1967 منتشر شد، فستیوالی که تمام گیتاریست‌هاس مشهور از آنجا سر در آوردند و در سال 2011 هم مجموعه‌ای از اجراهای هندریکس در سال 1968 در مجموعه وینترلند سان فرانسیسکو منتشر شد. اما «آزادی» اولین کنسرتی از سال 1970 است که از سال 2000 تا به حال منتشر می‌شود.
منبع: 
اینترتینمنت ویکلی

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : شنبه 17 مرداد 1394 - 12:39

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 03:23

با سلام
یه انتقاد داشتم از سایت موسیقی ما
انتقادم : لطفا به بررسی موسیقی خارج از ایران در صورتی که کمکی به موسیقی خودمون نمیکنه نکنید و به جاش وقت بیشتری بذارید برای کمک به موسیقی خودمون که خروجی بهتری بده و نتایج بهتر و بهتر موسیقی در زندگی ماها رخنه کنه . با تشکر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نمایش کنسرت دیده نشده از نابغه گیتار 45 سال پس از مرگش | موسیقی ما