برنامه یاد بعضی نفرات
 
هواداران گروه ای‌سی/ دی‌سی موفق شدند 45 هزار پوند برای مجسمه‌ بون اسکات جمع کنند
از شمایل خواننده جوانمرگ ای‌سی/ دی‌سی سال آینده پرده برداری می‌شود
موسیقی ما - هواداران گروه هارد راک ای‌سی/دی‌سی (AC/DC) موفق شدند برای ساختن مجسمه‌ای از بون اسکات (Bon Scott) خواننده این گروه که در سال 1980 درگذشت ، 45 هزار پوند جمع‌آوری کنند. بون اسکات قبل از برایان جانسون (Brian Johnson)، خواننده این گروه استرالیایی بود.

این مجسمه که اثری از هنرمند مجسمه ساز جان مک کنا (John McKenna) است در پارکینگی در بلیز برا، جاده‌ای که به خارج از منطقه کیریمیور می‌رود ساخته می‌شود. درخواست جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ساخت این اثر توسط یک نهاد محلی به نام DD8Music که در شهر کیریمیور فعالیت‌های موسیقایی می‌کنند صورت گرفته است. در واقع این نهاد در پی درخواست جمع‌آوری کمک برای ساخت مجسمه بون اسکات، توانست 50 هزار پوند به دست بی‌آورد که مابقی آن را خرج باقی که برای یادبود ساخته شده کرده است این باغ نیز توسط دانشجویان کالج «داندی و انگس» (کالجی در شهر داندی) و برای یادبود همین خواننده ساخته می‌شود.

این مجسمه اسکات را در یک جلیقه کتان و شلوار تنگ و در حالیکه یک بگ‌پایپز (bagpipes: ساز معروف اسکاتلندی که شبیه به نی‌انبان است) به دست دارد، تصویر کرده است، سازی که اسکات در قطعه‌ی « (اگر راک اند رول می‌خواهی) راهی طولانی تا آن بالا مانده » می‌نوازد. مک‌کنا پیش از این نیز مجسمه یادبود جاک استین (Jock Stein) را در پارک سلتیک در شهر گلاسگو طراحی کرده بود.

قرار است که مجسمه اسکات در اپریل سال آینده در فستیوال سالانه بون‌فست پرده‌برداری شود، فستیوالی که در همین شهر برگزار می‌شود و قرار است در آن از زندگی و آثار این هنرمند قدردانی شود. اسکات از سال 1974 تا زمان مرگش زمانی که 33 داشت چهره‌ی اصلی گروه ای‌سی/دی‌سی بود.

با ساخت این مجسمه – تا آنجا که گاردین می‌داند -  اسکات اولین خواننده هارد راکی می‌شود که دو مجسمه به افتخارش ساخته شده است. مجسمه قبلی او یک مجسمه برنز است که در سال 2008 در فریمانتل در غرب استرالیا ساخته شد. خانواده اسکات در سال 1952 به استرالیا مهاجرت کرده بودند.
منبع: 
گاردین

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : یکشنبه 22 شهریور 1394 - 08:48

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از شمایل خواننده جوانمرگ ای‌سی/ دی‌سی سال آینده پرده برداری می‌شود | موسیقی ما