برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرا در ایران بعد از ماه محرم و صفر
تور کنسرت‌های حسین علیزاده و علیرضا قربانی در آلمان آغاز خواهد شد
موسیقی ما - تاریخ دقیق کنسرت‌های «علیرضا قربانی» و «حسین علیزاده» که همراه با آنسامبل هم‌آوایان و ضربانگ اجرا خواهد شد، مشخص شد. این دو موزیسین برای اولین بار است که با یکدیگر همکاری دارند و پیش از آنکه تور کنسرت‌های خود در تهران و شهرستان‌های ایران را برگزار کنند، قرار است در کشورهایی چون آلمان، دانمارک، انگلستان و سوییس به اجرای برنامه بپردازند. از جمله مهم‌ترین اجراهای این دو آنسامبل، می‌توان به اجرای آنان در مجموعهٔ «فیلارمونیک کلن» اشاره کرد که از معتبر‌ترین نهادهای موسیقایی دنیاست و تاکنون بسیاری از گروه‌های جهانی و صاحب نام دنیا در آن به اجرای برنامه پرداخته‌اند.

در این برنامه‌ها، «حسین علیزاده» تار خواهد نواخت و «پژمان حدادی»، «بهنام سامانی» و «رضا سامانی» با نواختن پرکاشن، «جواد افشار» سنتور، «سیامک جهانگیری» نی، «علی بوستان» شورانگیز و «صبا علیزاده» کمانچه، ‌ آواز علیرضا قربانی را همراهی خواهند کرد.

کنسرت‌های این گروه، روز هشتم آبان ماه – ۳۰ اکتبر- در کپنهاک آغاز خواهد شد. روز بعد از آن علیزاده و قربانی به وین خواهند رفت. اول نوامبر- دهم آبان ماه- در کلن کنسرت بعدی گروه انجام خواهد شد و پانزدهم و شانزدهم آبان ماه در فرایبورگ و مونشن آلمان، قطعات ساخته شده توسط حسین علیزاده را اجرا خواهند کرد. بعد از آن، آنسامبل هم‌آوایان و ضربانگ به انگلستان می‌روند تا کنسرتی را در لندن برگزار می‌کند و پس از آن به سوییس خواهند رفت.

طی برنامه ریزی‌هایی که انجام گرفته قرار بر این است که این پروژه موسیقایی بعد از پایان ماه‌های محرم و صفر در ایران نیز اجرا داشته باشد. این درحالی است که «حسین علیزاده» پنجم مهرماه در همایش نکوداشت مولانا همراه با «محمود فرشچیان» مورد تقدیر قرار گرفته و علاوه بر آن، در این برنامه ساز نیز خواهد نواخت. او همچنین مشغولِ آماده کردن اثری با نام «غمنومهٔ فریدون» است که «پوریا اخواص» به همراه دو خوانندهٔ دیگر اجرای آواز آن را برعهده خواهند داشت. این اثر سه خوانندهٔ اصلی دارد و علاوه بر آن، گروه کر نیز گروه را یاری خواهند داد. این اثر، بازخوانی قصه‌هایی مانندِ پریا، قصهٔ دخترای ننه دریا، حسین قلی مردی که لب نداشت از «احمد شاملو» و «به علی گفت مادرش روزی» از فروغ فرخزاد است. قدیمی در این اثر تلاش کرده است تا گونه‌ای از قصه‌نویسی شاعرانه که به نوعی بازیافت بافت و ریخت قصه‌هایی است که در قالب متل‌ها و ترانه‌های عامیانه سینه به سینه و دهان به دهان چرخیده‌اند را تجربه کند. در این اثر، شاعر تلاش کرده است تا فرهنگِ کوچه را بیان کند.

 «علیرضا قربانی» نیز علاوه بر تور کنسرت‌هایش در ایران چند اثر در دست انتشار دارد که از جملهٔ آنان می‌توان به اثری از «مهیار علیزاده» اشاره کرد که در آن همراه با «همایون شجریان» شعر افسانهٔ نیما یوشیج را اجرا کرده‌اند.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 3 مهر 1394 - 14:19

دیدگاه‌ها

جمعه 3 مهر 1394 - 17:45

پاييز خوبي در راه داريم ✌ ✌ ✌

جمعه 3 مهر 1394 - 17:45

فقط منتظر این کنسرتم

جمعه 3 مهر 1394 - 17:45

عليرضا قرباني

جمعه 3 مهر 1394 - 17:45

چه شود به به مشتاقانه منتظریم

جمعه 3 مهر 1394 - 17:45

منتظریم

شنبه 4 مهر 1394 - 11:56

من صد در صد میرم کنسرت استاد علیزاده

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تور کنسرت‌های حسین علیزاده و علیرضا قربانی در آلمان آغاز خواهد شد | موسیقی ما