برنامه یاد بعضی نفرات
 
تام یورک درگیر آلبوم جدید ردیوهد است اما همچنان نگران وضعیت محیط زیست
اعتراضی موسیقایی در دهه 60 آسان‌تر بود
موسیقی ما - تام یورک (Thom Yorke) مشغول کار روی آلبوم جدید گروه «ریدیو هد» (Radiohead) است اما زمانی را با مجله فرانسوی تلراما گذرانده و با آن‌ها درباره موضوعی که از دغدغه‌های جدی اوست صحبت کرده است؛ تغییر آب و هوا.

مجله تلراما روز بیست و یکم نوامبر گفت‌وگویی بین یورک و جرج مونبیوت، ستون‌نویس مجله منتشر کرد. گفت‌وگو درباره مسئله تغییر آب و هوا، به طور کلی و تاثیر آن بر زندگی شخصی آن‌ها بود اما یورک رویکردی بسیار جدی نسبت به این مسئله داشت.

یورک وقتی در مورد توری که ریدیوهد در حمایت از محیط زیست و کاهش تاثیرات کربن برگزار کرده‌بود صحبت می‌کرد گفت: «اوایل این مسئله مرا شب‌ها بیدار نگه می‌داشت. خیلی احمقانه است..مخصوصا وقتی فرزند دوم در سال 2004 به دنیا آمد، ذهن من به طرز بیمارگونه‌ای درگیر این مسئله شد. اما وقتی تصمیم گرفتم کاری برای آن انجام دهم خیلی اوضاع بهتر شد. اما این حس همیشه با من است که به اندازه کافی کاری انجام نمی‌دهم».

اما یورک فکر نمی‌کند یک قطعه‌ی ریدیوهد می‌تواند دنیای پست‌مدرنی که ما در آن زندگی می‌کنیم را تغییر دهد. او می‌گوید: «اگر قرار بود در سال 2015 یک آهنگ اعتراضی درباره تغییرات آب و هوا بنویسم حتما افتضاح از آب در می‌آمد» یورک به اعتراض دو هفته‌ای جان لنون و همسرش یوکو اونو به جنگ ویتنام که «bed-in» نام گرفت اشاره کرد و گفت: «در دهه شصت شما می‌توانستید آهنگ‌های اعتراضی بنویسید و آن‌ها موثر واقع شوند. اما حالا اعتراض کردن خیلی سخت‌تر شده است».

بنابراین می‌توانیم مطمئن باشیم که یورک و هم گروهی‌هایش قرار نیست در اعتراض به گرم شدن زمین، برای یک هفته تمام از خودشان در تخت‌خواب فیلم بگیرند. در گذشته احساس نیاز به فعالیت‌های شخصی در زمینه اوضاع و احوال جهان یورک را آزار می‌داده اما به نظر می‌رسد به خاطر فعالیت‌هایش دیگر اینطور نیست. او قرار است روز پنجم دسامبر با اجرایی در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل از این مسئله حمایت کند.
منبع: 
بیلبورد

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آذر 1394 - 10:46

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اعتراضی موسیقایی در دهه 60 آسان‌تر بود | موسیقی ما