برنامه یاد بعضی نفرات
 
خاموشی یکی از بزرگ‌ترین آنارشیست‌های هوی‌متال
خواننده گروه افسانه‌ای موتورهد درگذشت
موسیقی ما - در تاریخ غریب موسیقی متال صداهای بسیاری بودند که در یادها ماندند، صداهایی که هر کدام به واسطه موسیقی و بعضا کلامی که به زبان می‌آوردند، تاثیر شگرفی در فرهنگ موسیقی عامه پسند دهه 1980 داشتند، یان «لمی» کیلمستر (Ian "Lemmy" Kilmister)  خواننده موتور هد یکی از استثنایی‌ترین آنها بود. صدایی خش دار و زمخت که هیچ وقت جیغ نمی‌زد اما یکی از مهم‌ترینآنارشیست‌‎ترین‌های متال بود. به دلیل سلوک عجیب و غریب‌اش در فاصله گمتر از 5 سال فعالیت از گروه هاک‌ویند (گروه برجسته پراگرسیو دهه هفتادی) اخراج شد و بعد از آن بود که موتورهد را به راه انداخت. او تا آخرین ترک‌ها و موزیک-ویدئوهایش آنار شیست بود و ابای نداشت از اینکه نشان بدهد متورهدِ آنارشیست وارد کاخ سفید شده و آن را ویران می‌کند. لمی یکی از بازماندگان بزرگ دهه هفتاد بود که با پافشاری بر سر سبک موسیقی و استایل زندگی خودش شاید برای بسیاری از مد افتاده به نظر می‌آمد ولی هر چه که بود او تا آخرین نفس‌هایش بر آنارشیست بودن خود افتخار می‌کرد. لمی بر اثر سرطان در  سن 70 سالگی درگذشت. این خبر را گروه موتور هد در صفحه‌ی فیسبوک خود اعلام کردند.

بیماری او تنها دو روز پیش از مرگش تشخیص داده شده بود. پیش از این او یک بار در سال 2013 تور اروپا را به علت بیماری هماتوم ، کنسل کرده بود او یک سال بعد در سال 2014 به مجله رولینگ استون گفت که مصرف سیگار و الکل را کم خواهد کرد.

رویترز نوشت : گروه موتور هد پیام درگذشت او را به مخاطبانش اینچنین اعلام کردند:

«قادر به بیان غافلگیری و اندوه خود را از این اتفاق نیستیم، هیچ کلامی برای بیان آن وجود ندارد.. در روزهای آینده بیشتر درباره او صحبت خواهیم کرد اما حالا، تقاضا می‌کنیم... بگذارید موتورهد با صدای بلند بخواند، «هاوک‌ویند» و موسیقی لمی با صدای بلند بخواند و از او یاد کنید.»

حدود یک ماه پیش، فیل تیلور (Phil Taylor) درامر پیشین گروه موتورهد درگذشت و لمی درباره او گفت: «[تیلور] برای خودش شخصیتی بود یک دیوانه تمام وکمال و من شخصا او را تحسین می‌کردم»
لمی و زندگی‌اش برای رسانه‌ها مسئله‌ی بحث‌برانگیزی محسوب می‌شدند. زندگی نه چندان سلامت او در کنار علاقه‌ای که به جمع‌آوری آثار بازمانده از نازی‌ها داشت باعث شده بود تهمت‌های زیادی به او زده شود. اما او همیشه خود را یک آزادی‌خواه و آنارشیست قلمداد می‌کرد.

لمی که در سال 1945 در انگلستان متولد شد برای چند دهه در لس‌آنجلس زندگی کرد و نهایتا در منزلش درگذشت. او بیشتر به خاطر تاسیس گروه موتورهد شناخته می‌شود اما فعالیت حرفه‌ای خود را خیلی پیش از آن آغاز کرده بود. در سال 1971 به گروه هاوک‌ویند پیوست و نواختن گیتار بیس را هم در کنار گیتار الکتریک آغاز کرد. در سال 1975 در پی اخراجش از گروه هاوک‌ویند گروه بسترد را تاسیس کرد و بعدها نام آن را به موتورهد تغییر داد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 دی 1394 - 15:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خواننده گروه افسانه‌ای موتورهد درگذشت | موسیقی ما