برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور عوامل تولید، تهیه کننده و دوستدارن موسیقی برگزار شد؛
رونمایی از «مستند» اولین آلبوم رسمی «میلاد بابایی»
موسیقی ما - دوشنبه گذشته هفدم اسفند ماه 94 مراسم رونمایی از آلبوم جدید «میلاد بابایی» که «مستند» نام دارد با حضور چهره های جوان موسیقی پاپ و دوستداران این خواننده برگزار شد.

آلبوم «مستند» اولین آلبوم رسمی میلاد بابایی است که به همت «موسسه فرهنگی هنری حافظ» و شرکت «تصویر دنیای هنر» چهاردهم اسفند ماه سال جاری روانه بازار شده است.

آلبوم مستند به تهیه کنندگی «محمدرضا نیکفر» شامل 10 قطعه است که ترانه های آن را «علیرضا آذر» سروده و آهنگسازی آن را «میلاد بابایی» بر عهده داشته است. همچنین «سعید سرمدی» و «کسری بختیاریان» نیز هر کدام با یک قطعه به ترتیب به عنوان آهنگساز و ترانه سرا در آلبوم نقش داشته اند. تنظیم این آثار هم بر عهده «فرشاد فارسی»، «ایمان تیموریان» و «علی تیرداد» بوده است.

نیما علامه، مسعود همایونی، مهران عیسی نژاد، کیان دارات، یاشار خسروی، عرفان پاشا، مقداد گوهرنیا و نیما جعفری از جمله دیگر هنرمندانی بودند که دراین آلبوم حضور داشته اند.

در این نشست چهره هایی همچون مصطفی یگانه، علی تیرداد، عرفان پاشا و کیوان حسینی نیز به عنوان مهمان حضور داشتند.

علیرضا آذر شاعر و ترانه سرای آلبوم مستند، در خصوص این مجموعه گفت:«این اولین باری است که در جلسه رونمایی آلبومی حضور دارم، خوشحالم که پس از مدتها تلاش برای تولید این اثر، در نهایت منتشر شد که این مهم حاصل زحمات شبانه روزی «میلاد بابایی» و «محمدرضا نیکفر» بوده است».

وی در ادامه حضورش در استیج برنامه، یک غزل از سروده های خود را برای حاضرین اجرا نمود و آن را به «قیصر امین پور» تقدیم کرد.

در ادامه برنامه «محمدرضا نیکفر» تهیه کننده آلبوم و «سراجی» مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری حافظ روی صحنه آمدند و درباره حمایت از هنرمندان صحبت کردند.

پس از پخش نماهنگ «حال هردومون» میلاد بابایی روی صحنه آمد و ضمن تشکر از «علیرضا آذر» و «محمدرضا نیکفر» توضیحاتی راجع به آلبوم و نماهنگی که پخش شد، ارائه و توضیحات بیشتر را به کنفرانس خبری بعد از برنامه موکول کرد.

نشست خبری این آلبوم با حضور خبرنگاران در سالن کنفرانس برگزار شد و عوامل آلبوم پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شدند.
 
میلاد بابایی در پاسخ به سوال خبرنگار موسیقی ما که از او درباره  چگونگی آهنگسازی تمام قطعات و مشکلات یکدست شدن آلبومهایی همچون مستند که آهنگسازی و ترانه  آن را یک نفر بر عهده داشته است ، گفت:« از آنجا که مستند اولین آلبومم است، وقت بسیار زیادی برای تولید آن داشته ام و از ترکیب آثار قدیمی و جدید در آن استفاده کرده ام، اگر شما دقت کنید هیچ قطعه شبیه به قطعه ی دیگر نیست ولی در آلبوم بعدی قطعا از آهنگسازان دیگری نیز استفاده خواهم کرد».

همچنین علیرضا آذر در رابطه با ترانه های آلبوم توضیح داد:«  باید این نکته را در نظر داشت که ترانه شش قطعه از این آلبوم را بر روی ملودی نوشته ام و این نکته کاملا با نظرات من در رابطه با تولید یک اثر منافات داشته، من همیشه اعتقاد دارم که ابتدا شعر نوشته شود و بعد روی آن ملودی سوار شود و بعد تنظیم شود تا بنده به عنوان ترانه سرا بتوانم بیشترین توانایی خودم را در ترانه نشان دهم. راجع به قطعه «شب جدایی» باید بگویم از آن جا که میلاد بسیار علاقه مند بود این قطعه نیز در آلبوم باشد به همین خاطر من مجبور شدم روی ملودی فوق العاده سخت و درهمی که این کار داشت ترانه بنویسم.به لحاظ فضای نوستالژیک این قطعه، میلاد همچنین اصرار داشت که بخشی از ترانه قدیمی هم که در خاطر مردم هست نیز در ترانه ی جدید پیاده شود و این کار را سخت تر می کرد و از آنجا که ترانه قبلی این قطعه استاندارهای ابتدایی شعر (عروض، قافیه و ردیف) را نداشت و نتوانست از دفتر شعر ارشاد مجوز بگیرد و ما ناچار شدیم ابتدای شعر را تغییر داده و در انتها شعر جدیدی به آن اضافه کنیم.

اودرباره خلق آثار مهم موسیقی گفت:« ارزنده ترین آثاری که در دنیای موسیقی ما وجود دارد بر اساس همزیستی خواننده، آهنگساز و شاعرش صورت گرفته است، استاد بهمنی در همین باره می فرماید: من با خواننده و آهنگساز زندگی کرده ام. قبل از آشنایی من با میلاد بابایی، او چندین ملودی ساخته بود که از من خواست بر روی تعدادی از آنها ترانه بنویسم و این کار را با اکراه قبول کردم و تلاش داشتم که ترانه های خوبی در بیاید ولی می دانم که حق مطلب ادا نشده است و می توانست اتفاق بهتری برای آنها بیافتد».

«محمدرضا نیکفر» تهیه کننده آلبوم در پاسخ به سوال خبرنگار موسیقی ما که از او پرسید: با توجه به ترافیک انتشار آثار نوروزی که پیش از نوروز از خواننده ها بصورت تک آهنگ یا آلبوم ارائه می شود چرا این زمان را برای پخش این آلبوم انتخاب کرده اید؟ گفت:« زمان پخش را شرکت های پخش آلبوم برای ما تعیین می کنند، زمان پیشنهادی ما برای انتشار این آلبوم هفتم دی ماه بود که با توجه به آثاری که در آن برهه منتشر شدند تصمیم گرفتیم با هماهنگی شرکت تصویر دنیای هنر زمان پخش را به اسفنده ماه موکول نماییم. شخصا دوست داشتم که در همین ترافیک اسفند ماه آلبوم منتشر شود که مخاطبین موسیقی تفاوت را با دیگر آثار مقایسه نمایند. ما با تیراژ بسیار کمتر در تهران حضور داریم ولی در سایت بیپ تونز فروش بالایی داشته ایم همین طور پیشوازهای ایرانسل ما پیشتاز دیگر آثار شده اند و در مجموع راضی هستم».

او درباره فرایند تولید این آلبوم و همین طور استفاده از هنرمندان جوان در بخشهای تنظیم و دیگر بخش ها به خبرنگار موسیقی ما گفت:« ما در موسسه فرهنگی هنری حافظ تصمیم گرفتیم به یک سری از شهرها سفر کنیم و بهترین های آن شهرها را انتخاب و روی آنها کار و سرمایه گزاری کنیم، ما باور داریم که نباید فقط به تهران بسنده کرد، هم اکنون ما در مازندران، مشهد، همدان و سمنان با هنرمندانی مستعد مشغول به همکاری هستیم و قطعاتی بسیار خوبی نیز با همین افراد مستعد برای خواننده های سلبریتی زیادی از جمله؛ محمد اصفهانی، رضا صادقی، امیر تاجیک و ... تولید کرده ایم.»

علیرضا آذر نیز در ادامه صحبتهای نیکفر اضافه کرد:« من معتقدم وقتی قرار باشد اتفاقی بیافتد تمام المان های پیرامون آن و تمام چیزها دست به دست هم دهند تا آن اتفاق رقم بخورد و تمام عوامل همدیگر را پیدا می کنند. من اصلا قرار همکاری با میلاد بابایی نداشته ام، من در منزل دوست بسیار عزیزم امیرعباس گلاب، با میلاد آشنا شدم، وقتی صدای میلاد شنیدم جذب شدم خودم پیشنهاد همکاری به او دادم و به سراغش رفتم و این شروع همکاری ما بود».

در ادامه می توانید عکسهای «سارا عبداللهی» را از این مراسم مشاهده کنید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اسفند 1394 - 00:02

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رونمایی از «مستند» اولین آلبوم رسمی «میلاد بابایی» | موسیقی ما