برنامه یاد بعضی نفرات
 
تالیف سه کتابِ آموزشی
تور کنسرت‌های اردشیر کامکار از تابستان آغاز خواهد شد
موسیقی ما- «اردشیر کامکار» که سال گذشته تور کنسرت‌های خود را با «وحید تاج» برگزار کرد، قرار است تابستانِ سال جاری، دوباره تور کنسرت‌هایش را ادامه دهد و این در حالی است که این روزها مشغول نگارش کتاب آموزش دوره‌ی ابتدایی تا عالی برای کمانچه است. او همچنین قطعات خود برای کمانچه را نیز در کتاب دیگری گردآوری کرده است که شامل 150 قطعه‌ی او برای این ساز است.

«اردشیر کامکار» که شاگردِ بسیاری از کمانچه‌نوازان نسلِ دوم است، ضمن بیان این مطلب توضیح می‌دهد که در حال حاضر سه کتاب در دستِ تالیف دارد؛ یکی کتاب آموزش دوره‌ی ابتدایی تا عالی کمانچه نوازی، دیگری آواهای موسیقی ایرانی – از موسیقی سنتی تا نواحی- برای کمانچه و دیگری هم تعدادی از ساخته‌های خودش برای این ساز. این در حالی است که او بعد از ماهِ‌ رمضان، تور کنسرت‌هایش را بارِ دیگر آغاز خواهد کرد. این برنامه سال گذشته در دو بخش فارسی و کردی اجرا شد و «وحید تاج» بخش فارسی و «حشمت رجب‌زاده» بخش‌های کردی آن را  خواند. در این اجراها تصنیف «زهی عشق» با شعری از مولانا، «دیار متروک» با شعری از سایه، تصنیف «بازآمدن» با شعری از مولانا‌ و تصنیف «دل دیوانه» با شعری از جبار امیری اجرا شدند و در بخش کردی نیز، قطعاتی لری،‌ بختیاری و کردی با تنظیمِ کامکار اجرا شدند که از جمله‌ی آن می‌توان به آسمون ابری، مقام عزیز بیگی‌، امشو بارون بباره‌ و غیره اشاره کرد.

در این کنسرت‌ها، سیاوش کامکار (سنتور)، نیریز کامکار (تار)، کامبیز گنجه‌ای (تمبک)، نگار خارکن (کمانچه)، سیروان منهوبی (عود)،‌ ترگل خلیقی (رباب)،‌ کامران احمدی (دف) و قاسم رحیم‌زاده (تار) به عنوان نوازنده حضور دارند. این در حالی است که «اردشیر کامکار» هم‌اینک مشغول آهنگسازی قطعاتی هم برای همین گروه است که در آینده اجرا خواهد شد. این در حالی است که این آهنگساز و نوازنده‌ی کمانچه، قرار است به زودی همراه با گروه موسیقی «کامکارها» به نفع موسسه‌ی خیریه محک، «شادیانه‌»ها را اجرا خواهند کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 خرداد 1395 - 19:15

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تور کنسرت‌های اردشیر کامکار از تابستان آغاز خواهد شد | موسیقی ما