برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم مستقل خواننده موسيقى متن فيلم «در دنياى تو ساعت چند است؟» منتشر شد
ها كن... شهر من در دوردست گرم می‌شود
موسیقى ما - پنجشنبه عصر، آلبوم «دور» اثر جدید ماکان اشگوارى و امیر صارمى در میان استقبال چشمگیر مخاطبان و باحضور چهره‌های نامدار موسیقی تلفیقی، در کتابفروشی «هنوز» رونمایى و توسط انتشارات «نوفه» وارد بازار موسیقى کشور شد.

به گزارش «موسیقى ما»، آلبوم «دور» حاصل همکارى مشترک ماکان اشگوارى و امیر صارمى با جمعى از هنرمندان مطرح موسیقى ایران است: سهیل پیغمبری، بردیا کیارس و سردار سرمست که در این آلبوم به عنوان نوازنده همکاری کرده اند و همچنین کریستف رضاعی که در دو قطعه، تنظیم‌ برای تریوى زهی را انجام داده است. پیش از این ماکان اشگواری در این باره به «موسیقى ما» گفته بود: «هر کدام از این هنرمندان با ورودشان بخشی از سلیقه خودشان را هم به کار آوردند که غیرقابل انکار است و در واقع کارهای من و امیر در این آلبوم، در هم‌فکری مشترک با آنها ساخته و پرداخته شده است.»

«دور» اولین آلبوم مستقل ماکان اشگوارى است، هر چند که پیش از این نام او را در پروژه هایى همچون آلبوم‌هاى «هجده» و «ساحل تهران» و همچنین آلبوم موفق «کماکان» به خوانندگى مهدى ساکى و خوانندگى در موسیقى متن فیلم «در دنیاى تو ساعت چند است» دیده بودیم که این دو در زمره پرفروش ترین آلبوم هاى تلفیقى سال گذشته قرار گرفتند.

این آلبوم با اشعاری از ناظم حکمت، ثمین باغچه‌بان، عارف قزوینی، شوریده شیرازی، ابراهیم منصفی و ... در کنار ترانه‌هایی از خود ماکان اشگواری، از ١٢ قطعه تشکیل شده که آخرینِ آن به اجراى زنده قطعه پرطرفدار «نهنگ» با شعرى از ابراهیم منصفى به عنوان هدیه اى براى مخاطبان اختصاص داده شده است.

در این برنامه ماکان اشگوارى و امیر صارمى همچون کنسرت‌هایشان که در این مدت با استقبال مخاطبان روبه رو شده، چهار قطعه را که معرف آلبوم «دور» هستند و هر کدام بخشى از این آلبوم را پوشش مى دهند، اجرا کردند. اولین قطعه «کنارم باش» بود که ماکان درباره آن گفت: «این قطعه اولین تجربه اى بود که من و امیر، آن را از ابتدا تا انتها، کاملا بصورت بداهه در استودیو صبا اجرا کردیم و کاوه عابدین هم آن را ضبط کرد و با کمى ویرایش در آلبوم قرار گرفت.»

«بانوى گیسو حنایى» قطعه دیگرى بود که با شعرى از ناظم حکمت اجرا شد. این قطعه کاورى از موسیقى فرهاد است که توسط خود او ضبط استودیویى نشده و آنچه که ما از این قطعه در آثارش مى شنویم، یک اجراى تمرینى است که صرفا ثبت شده است.
«دور» قطعه بی‌کلامی بود که روى یک ملودى بختیارى ساخته شده است و قطعه آخر هم به «ها کن» با شعرى از ماکان اشگوارى اختصاص داشت.

آلبوم «دور»، اثر مشترک ماکان اشگوارى و امیر صارمى و تهیه‌کنندگى احسان رسول‌اف را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر فرهنگى و همچنین سایت بیپ‌تیونز تهیه نمایید.

همچون همیشه از دوستداران موسیقی تقاضا داریم جهت حفظ حقوق مادى و معنوى مولفین اثر، آلبوم «دور» را به صورت اوریژینال تهیه نمایند.
رونمایی آلبوم دور
دانلود
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1395 - 11:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ها كن... شهر من در دوردست گرم می‌شود | موسیقی ما