برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با سالگرد بازگشت اسرای جنگ تحمیلی به ایران و در سالن میلاد رخ داد
یادبود ویژه برای آزادگان در اولین کنسرت «گرشا رضایی»
موسیقی ما - «گرشا رضایی» اولین کنسرتش را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار کرد. این موزیسین در سانس دوم روز چهارشنبه 27 مرداد منتخبی از قطعات آلبوم «آبی» و تک‌آهنگ‌هایش را روی صحنه برد. این خواننده اولین آلبوم رسمی خود را در زمستان سال گذشته به بازار عرضه کرد و پس از آن قرار بود که در تهران روی صحنه برود. اما گرشا رضایی ترجیح داد در زمینه انتشار تک‌آهنگ‌هایش فعال‌تر باشد.

سرانجام در واپسین روزهای مرداد توانست به همت شرکت «اکسیر نوین» به مدیریت «محمدرضا خانزاده» با دوستدارانش دیدار کند. البته او در راه برگزاری کنسرتش با وجود تبلیغات گسترده و متفاوت، حواشی زیادی هم داشت. او در جریان حضورش در برنامه «ساعت 25» و گفتگو با سایت «موسیقی ما» صحبت‌های را مطرح کرد که از مشکلاتش در راه اولین حضور روی صحنه خبر می‌داد.

بالاخره عقربه‌های ساعت به 21:30 رسیدند و تیزر کنسرت گرشا رضایی در سالن پخش شد. بعد از ورود نوازنده‌ها، اینتروی ریمیکس قطعه «فقط تویی» را نواختند و گرشا کنسرت خود را با این قطعه اکتیو آغاز کرد. او پس از خوش‌آمدگویی به سراغ قطعه «دوباره» رفت و بعد از اتمام آن بدون هیچ مقدمه‌ای ویدئویی از نمایشگرهای سالن پخش شد. این ویدئو از سریال «دولت مخفی» انتخاب شده بود و تصاویری از یک اردوگاه عراقی و اسرای ایرانی در آن به چشم می‌خورد و خیلی‌ها را در سالن تحت تأثیر قرار داد. گرشا رضایی با اتمام این بخش گفت:«دیروز سالگرد بازگشت آزادگان قهرمان به کشور بود. به عنوان یک ایرانی به تمامی مردان و زنان که در تاریخ حافظ شرافت، امنیت و آب و خاک این مرز و بوم بودند مدیون هستم. اگر شما هم قبول دارید که این آزادگان سرفراز سهمی در امینت امروز ما دارند و به خاطر رشادت‌های آنها و شهدا است که می‌توانیم امروز با خیال راحت بنشینیم و در اینجا موسیقی بشنویم، پس برایشان دست بزنید.» گرشا که با بغض این صحبت‌ها را بیان می‌کرد، با اجرای تیتراژ سریال «دولت مخفی» یادبود ویژه‌ خود برای سالگرد بازگشت اسرا را تکمیل کرد.

«تابستون» یکی از قطعاتی بود که ظاهراً در سالن طرفداران زیادی داشت و این موضوع از میزان تشویق‌های پس از پخش ویدئو و اجرای موسیقی آن مشخص بود. در طول اجرای این قطعه، نوازندگان گیتار الکتریک و گیتار فانک فرصت هنرنمایی بیشتر را پیدا کردند. قطعه ریتمیک «ای وای» اثر بعدی برنامه بود که با تکنوازی کمانچه «مهبد جمشیدی»، جوان‌ترین عضو گروه، انجام شد. به طور کل اغلب تنظیم‌های قطعات گرشا رضایی به سمت آکوستیک متمایل‌تر است ولی اعضای گروه او در این برنامه، با وجود اینکه چندان معروف نبودند، هماهنگ و خوب ظاهر شدند.

با پخش ویدئوی از فیلم‌سینمایی خاطره‌انگیز «مادر» از ساخته‌های مرحوم «علی حاتمی» و تکنوازی فلوت، این خواننده به سراغ ششمین قطعه آلبوم «آبی» رفت. او این اثر را رو به روی مادر خود که در جایگاه ویژه حضور داشت اجرا کرد و بعد از اتمام آن به پایین استیج آمد و بوسه‌ای بر دستان او زد. اما «آبی» پرطرفدارترین اثر در رپرتوار گرشا رضایی بود و با اجرا این کار چهار چهارم، انرژی سالن چند برابر شد. «دوست دارم» هم اثر بعدی بود که به صورت مدلی بعد از این کار اجرا شد و این کار شش و هشت هم مورد استقبال مخاطبان این خواننده قرار گرفت.

گرشا رضایی پیش از اجرای قطعه «مادر» رو به حضار اعلام کرد که مشکلی در صدای سازها داریم و برای رفع آن چند لحظه اجرا متوقف شد. مشکلی که ظاهراً از ابتدای برنامه، این خواننده با آن دست‌ به گریبان بود. بالاخره پس از قطعه «آبی» از حاضرین بابت این موضوع عذرخواهی و اعلام کرد که یک پیچ روی لاین کیبورد قرار داشته و همین مسأله باعث فالش‌ به گوش‌رسیدن صدای این ساز بوده است. گرشا رضایی با وجود این مشکل و هیجان طبیعی اولین اجرا به خوبی توانست صحنه را مدیریت کند و با شوخ‌طبعی خود ارتباط خوبی هم با حضار در سالن داشت.

این خواننده در ادامه برنامه‌اش قطعه «بابلسر» را به همراه یک خواننده دیگر اجرا کرد! خواننده و نوازنده چهار ساله‌ای به نام «شهراد» که گرشا از او دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شود و گفت که او تمام کارهایش را حفظ است! شهراد با گیتار کوچک خود در کنار گرشا رضایی نشست و بخش‌هایی از ترانه «بابلسر» را بدون اشتباه و به تنهایی خواند. حضور این پدیده چهار ساله روی صحنه و اکت‌هایش و نحوه تعظیم او پس از پایان «بابلسر» تشویق‌های زیادی را برایش به دنبال داشت. «دلم گرفته ای رفیق» یکی دیگر از قطعات پرطرفدار گرشا بود که او این کار از سریال «دولت مخفی» را با زمزمه مخاطبانش خواند. اجرای مجدد «تابستون» و قطعه شش و هشت «جاده هراز» هم برای پایان این برنامه انتخاب شده بود.

خالق آبی در اولین اجرای رسمی خود که رضایت دوستدارانش را هم به دنبال داشت پذیرای جمعی از چهره‌های سرشناس فرهنگی و هنری بود. امیرحسین مدرس، لاله اسکندری، مرجانه گلچین، منصور ضابطیان، ایلیا منفرد، پیمان طالبی، محمد سلیمی، معراج محمدی، شراره رخام، مهدی غفوریان، وحید شیخ‌زاده، آزاده آل‌ایوب، گلشید بحرایی، مریم وطن‌پور، روشان امیری و معصومه کریمی مهمانان ویژه‌ای بودند که در سالن حضور داشتند.

در ادامه می‌توانید عکس‌های سید «علیرضا حق‌شناس» از این کنسرت و عکس‌های «حسین صنیعی» از پشت صحنه برنامه را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1395 - 11:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یادبود ویژه برای آزادگان در اولین کنسرت «گرشا رضایی» | موسیقی ما