برنامه یاد بعضی نفرات
 
برگزاری هزارصدا با داوری حاجیلی، نصرتی و ایمان
چهارمین برنامه پاپ از چهارمین سال هزارصدا برگزار شد
موسیقی ما - عصر روز دوم شهریور و در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران، چهارمین برنامه پاپ از چهارمین سال برنامه هزارصدا برگزار شد.

در این برنامه که در شهریور سال 1392 و در همین سالن آغاز شده بود، تاکنون دهها خواننده فرصت پیدا کردند که آثار خود را به معرض قضاوت چهره های شناخته شده موسیقی، خوانندگی و ترانه قرار دهند و شنونده نقدها و تحلیل های کارشناسانه آنان باشند. این بار، با نیم ساعت تاخیر و در ساعت 18:30 دقیقه عصر این روز تابستانی، مهرداد نصرتی در جایگاه داور بخش موسیقی، امید حاجیلی در جایگاه داور بخش خوانندگی و اهورا ایمان در جایگاه داور بخش ترانه نشستند تا هشت خواننده جوان ارائه کننده آثار خود باشند.
 
برنامه با شعرخوانی آرش نصیری آغاز شد. وی شعری از زنده یاد مهدی اخوان ثالث را خواند و بعد تیتراژ برنامه پخش شد که روی صدای فرهاد مهراد بود که ترانه مشهور «مرغ سحر» را می خواند. مجری دلیل این انتخاب ها را چهارم شهریور، سالروز درگذشت مرحوم اخوان ثالث و نهم شهریور سالگشت درگذشت فرهاد مهراد عنوان کرد. سپس از کسری احدیان دعوت کرد که به عنوان برنده برنامه قبل به اجرای برنامه بپردازد و وی هم برنامه اش را با نوازندگی گیتار خودش اجرا کرد. سپس کارشناسان به روی صحنه دعوت شدند. مهرداد نصرتی پیش از این و در طی این سال ها دوبار به عنوان کارشناس و یک بار هم به مناسبت سالگرد درگذشت ناصر عبداللهی و به عنوان خواننده مهمان در برنامه حضور پیدا کرده بود. یک بار از برنامه حضور کارشناسی نصرتی در کنار امید حاجیلی بود که در اولین برنامه سال دوم برگزاری که موقتا در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شد در کنار و زهرا عاملی بخش کارشناسی را اجرا کرده بودند. در همان برنامه بود که در کنار نامی، پسر ناصرعبداللهی به صورت بداهه و به دعوت نصیری به اجرای برنامه پرداختند که بازتاب گسترده ای هم داشت. اهورا ایمان هم که حدود دوسال است به عنوان خواننده مطرح است، کمتر در جایگاه کارشناسی ترانه حضور پیدا کرده است و این بار هم به علت ذکر شده به کارشناسی ترانه پرداخت و الحق هم نشان داد که یکی از باسواد ترین و بهترین های این عرصه است.
 
پس از برگزاری مراسم اولیه، خوانندگان به این ترتیب برنامه های خود را اجرا کردند: مهران موسوی، سعید بهرامی، ابراهیم احمدی، امیر عباسی، ایلیا الهی یار، رضا احمدی و همایون ابراهیمی و در پایان اجراها، هرکدام از این کارشناسان تحلیل های دقیقی را ارائه کردند. در پایان برنامه هم، با ذکر این نکته که  آرا خیلی به هم نزدیک بود، نفرات برگزیده را به این ترتیب انتخاب کردند:
مقام اول: رضا احمدی
مقام دوم: امیر عباسی
مقام سوم: همایون ابراهیمی

در بخش اول میان برنامه ها، نصیری از یکی از خواننده-آهنگسازهای باسابقه اما کمتر شناخته شده برای اجرا دعوت کرد. بابک قادری که پیش از این یک بار در سال 92 و یک بار در سال 93 و در فینال سال 93 در سالن اصلی حوزه هنری در برنامه هزارصدا اجرا کرده بود، دو قطعه از آثار ساخته خود را به زیبایی اجرا کرد و این اجرا به شدت مورد توجه هر سه کارشناس و حاضران در سالن قرار گرفت. نصیری هنگام معرفی او گفت که بابک یک هنرمند عزلت گزیده است اما به هر حال امسال تصمیم به فعالیت گسترده تر گرفته و به زودی آلبوم «حرفی برای نگفتن» از او منتشر می‌شود.
 
در بخش دیگری از میان برنامه های این برنامه، خواننده یازده ساله ماهان میرنصیری قطعه «شهزاده رویا» یکی از ساخته های زیبای استاد همایون خرم را به خوبی اجرا کرد و مورد توجه و تشویق امید حاجیلی و دیگر کارشناسان قرار گرفت.
 
پایان بخش اجراهای این برنامه هم اجرای اهورا ایمان با نوازندگی پیانوی وحید مهراد بود. اهورا ایمان در ابتدا قطعه ای آوازی ملودیک و بلافاصله بعد از آن هم فطعه «گله دارم» را اجرا کرد و بعد از آن هم قطعه «پروانه پوش» را به زیبایی اجرا کرد.
 
بنابر آنچه آرش نصیری در پایان اعلام کرد، برنامه بعدی هزار صدا در ژانر موسیقی اصیل ایرانی ست که ساعت 18 روز چهارشنبه دهم شهریور برگزار می شود و برنامه بعدی پاپ هزارصدا هم ساعت 18 چهارشنبه 31 شهریور برگزار می‌شود.
 
هزارصدا برنامه ای ست از روزنامه نگار باسابقه موسیقی آرش نصیری برای معرفی استعدادها و چهره های تازه موسیقی، که از سال 92 آغاز شده است. این برنامه هر ما دوبار و در دو ژانر موسیقی پاپ و موسیقی اصیل ایرانی برگزار می‌شود.
 
  • * حاشیه ها:
- آرش نصیری در هنگامی که می خواست از امید حاجیلی درخواست کند صحبت هایش را آغاز کند او را با شخصیت و کاراکتری چندوجهی معرفی کرد و دلیل آن را سال ها نوازندگی و آهنگسازی در کنار همه ستاره های دهه هشتاد، تدریس اش در دانشگاه و کاراکتر ویژه آهنگ های شاد و پرانرژی اش عنوان کرد.
 
-در بین برنامه آرش نصیری ضمن تشکر از عکاسان حاضر در برنامه، استاد علی اکبر کهربایی را به حضار معرفی کرد. استاد کهربایی از عکاسان قدیمی هنر است که عکس های او از جهان چهلون تختی، محمدعلی  فردین، ناصر ملک مطیعی و بسیاری دیگر از ستاره های هنر و ورزش مشهور است و در همین رابطه کتاب «بزم عاشقان» را هم منتشر کرده است. در کنار ایشان برادرش یعقوب کهربایی هم که از عکاسان قدیمی ست حضور داشت و به عکاسی از مراسم مشغول بود.
 
- در یکی از بخش های برنامه، بنابر اعلام مهرداد نصرتی و تشویق و درخواست حضار، امید حاجیلی یکی از قطعات خود را بدون ساز خواند و حضار هم با او همراهی کردند.
 
- وقتی اهورا ایمان قطعه اولش را اجرا کرد و بعد از تشویق گسترده حضار، امید حاجیلی ضمن تحسین او گفت: واقعا به  تو حسودی ام می شود.
 
- رضا احمدی که به عنوان برنده این برنامه معرفی شد، پیش از این و در سال اول برگزاری هم در برنامه شرکت کرده بود.
 
در برنامه قبلی هزارصدا در بخش پاپ که در بیست و پنج تیرماه برگزار شده بود و بهروز صفاریان، روزبه نعمت اللهی، افشین مقدم و فرشاد حسامی داوری آن را به عهده داشتند کسری تحدیان به عنوان برنده انتخاب شده بود که در اینجا می توانید اجرای این خواننده و آهنگساز را ببینید.
اجرا در هزارصدا
دانلود
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1395 - 16:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چهارمین برنامه پاپ از چهارمین سال هزارصدا برگزار شد | موسیقی ما