برنامه یاد بعضی نفرات
 
مردم گروه‌هایی که پاپ نیستند را با واژه مصطلح تلفیقی می‌شناسند
میلاد درخشانی برای اولین‌بار با محوریت آثار باکلامش در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - میلاد درخشانی که اولین حضورش در جشنواره موسیقی فجر را سال‌ها پیش با گروه «افشارستان» تجربه کرده بود، روز شنبه 25 دی‌ماه برای اولین‌بار در قالب یک برنامه باکلام در این جشنواره حضور خواهد داشت.

کسانی که با آثار میلاد درخشانی آشنایی دارند، می‌دانند که او یک هنرمند چند وجهی است و اصولاً خود را در قالب یک ژانر موسیقی محدود نمی‌کند. از او تاکنون آثار مختلفی در قالب تکنوازی، موسیقی اصیل ایرانی، موسیقی پاپ و... منتشر شده و قرار است کنسرت پیش‌رو را با محوریت آثار باکلامش روی صحنه ببرد.

این آهنگساز درباره رپرتوار این کنسرت به «موسیقی ما» می‌گوید: «در این برنامه تعدادی از قطعات آلبوم «اشارات نظر»، برخی از قطعات سینگل باکلام که تا به حال به صورت زنده اجرا نکرده‌ام مثل «دیوار» و «ببند چشمت را»، چند قطعه بی‌کلام از آثار پدرام درخشانی، چند قطعه بی‌کلام از مجموعه‌ای که قرار است در آینده به صورت یک آلبوم دربیاید و یک قطعه از گروه «افشارستان» را اجرا خواهیم کرد.»

این نوازنده تار قرار است امسال در بخش موسیقی تلفیقی جشنواره به دیدار مخاطبانش برود، بخشی که معتقد است گروه‌های حاضر در آن به لحاظ موسیقایی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و نباید در یک بخش دسته‌بندی شوند: «سال گذشته به دلیل عدم کیفیت لازم این بخش، در جشنواره شرکت نکردم. امسال سالن بهتری برای این گروه در نظر گرفته‌اند اما در کل فکر می‌کنم می‌توانستند در شرایط و موقعیت بهتری بخش تلفیقی را برگزار کنند. دوست داشتم به لحاظ تبلیغاتی شرایط مناسب‌تری را فراهم می‌کردند و این اتفاق در فضای مجازی از طریق خود گروه‌ها در حال انجام است.»

این خواننده درباره انتخاب نام تلفیقی برای این بخش می‌گوید: «ما معتقد بودیم که باید نام تلفیقی را تغییر دهند چراکه هیچ ارتباطی بین این گروه‌ها وجود ندارد. آنها درواقع طی یک تقسیم‌بندی فقط گروه‌هایی که در نظر عموم مردم پاپ نیستند را در کنار هم قرار داده اند. این نوع موسیقی‌ها در دنیا معمولاً لقب «ایندی» می‌گیرند. این واژه زمانی استفاده می‌شود که آن موسیقی در ژانر خاصی گنجانده نمی‌شود. البته مردم هم گروه‌هایی که پاپ نیستند را با واژه مصطلح تلفیقی می‌شناسند و اگر می‌خواستیم این نام را تغییر دهیم، باید کلی تلاش می‌کردیم تا به آنها بگوییم که این‌ها همان گروه‌های تلفیقی هستند و باز ضرر آن متوجه خودمان می‌شد. برای همین تلاش زیادی برای آن نکردیم.»

میلاد درخشانی (خواننده، عود و گیتار)، پدرام درخشانی (سنتور)، آرش عیوضی (گیتارباس)، اشکان آبرون (کیبورد)، مصطفی شعبانی (کلارینت و ساکسیفون)، طاها مظاهری (گیتار)، صالح کیوان (درامز) و امیرعلی رحمانی (پرکاشن) هنرمندان حاضر در این اجرا هستند که روز شنبه 25 دی‌ماه ساعت 21:30 در برج آزادی روی صحنه می‌روند و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت آن را از سایت «تیوال» تهیه کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1395 - 01:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میلاد درخشانی برای اولین‌بار با محوریت آثار باکلامش در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود | موسیقی ما