برنامه یاد بعضی نفرات
 
از موسیقی سرزمینِ آفتابِ سوزان تا سه‌نوازی ناقاره‌های آذری
شب پرشور «رستاک» در تالار وحدت
موسیقی ما – شب گذشته کنسرت گروه «رستاک»، برگزار شد؛ این بار در قالب جشنواره‌ی موسیقی فجر. برخلاف خیلی گروه‌ها اما که می‌آیند جشنواره تا وظیفه‌شان را از سرِ بی‌حوصلگی ادا کنند، «رستاک»ی‌ها سنگِ تمام گذاشتند. شادیانه‌های اقوام مختلفِ ایران را اجرا کردند و همچنین منتخبی از آلبومی که این روزها منتشر کرده‌اند با نامِ «میانِ خورشیدهای همیشه».

«فرزاد مرادی» که در تمامی سال‌های فعالیتِ ارکستر به عنوان خواننده با این گروه همکاری داشته است، در ابتدای برنامه گفت: «مانند همیشه خوشحالیم که در جمع شما حضور پیدا کردیم و امیدوارم با کمک شما عزیزان اجرای خوب و پرانرژی داشته باشیم. ما امشب تصمیم داریم غیر از اجرای آثار منتخب کارهای گذشته، تعدادی از قطعات آلبوم جدیدمان با عنوان «میان خورشیدهای همیشه» را به شما عرضه کنیم که امیدوارم مورد توجه شما قرار گیرد.»

«رستاک» قطعاتی از موسیقی هرمزگان نواخت و همچنین خوزستان، سرزمینی که «مرادی» از آن به عنوانِ سرزمینِ آفتابِ سوزان و نخل‌های سرافراز یاد کرد. سرزمینی خاطره‌انگیز و مهربان. اما جنوبِ ایران تنها بخشی نبود که رستاکی‌ها در آن به اجرای برنامه پرداختند. اجرای قطعه شادیانه «منوجان» متعلق به موسیقی منطقه کرمانشاه بخش دیگر این کنسرت بود که با نوازندگی مهمانِ «علیرضا میرآقا» -نوازنده‌ی ترومپت- همراه بود. در این قطعه تلفیقِ یک ساز غربی با موسیقی نواحی ایران به شکلِ خوبی انجام شد و سرنا و ترومپت با یکدیگر گفت‌وگویی موسیقایی داشتند. بعد از آن هم قطعه‌ای از بوشهر اجرا شد و مخاطبان با دست‌های ریتمیکِ خود، گروه را همراهی کردند. اجرای قطعات موسیقی مناطق کردنشین، موسیقی منطقه لرستان و اجرای منظومه عاشقانه «رعنا» با همراهی ناصر وحدتی پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان و همچنین قطعه‌ی «واسونک» از شادیانه‌های موسیقی منطقه شیراز از دیگر برنامه‌های این گروه بود.

سرانجام نیز قطعه‌ای از آذربایجان اجرا شد، در این بخش «وحید اسداللهی» -نوازنده‌ی مطرح ناقارا- به همراه فرزندش در ابتدا به دونوازی ناقارا و گارمون پرداختند و پس از آن نیز با همراهی «علیرضا بهرامی» سه‌نوازی‌ای از این ساز انجام دادند که با استقبالِ بسیار خوبِ مخاطبان همراه شد.

سیامک سپهری (سرپرست گروه و نوازنده تار)، فرزاد مرادی (خواننده  و نوازنده عود، رباب، سه تار، دیوان، تنبورک و قوپوز)، بهزاد مرادی  (خواننده و نوازنده دهل، ضرب، عود، سازهای افکتیو)، اکبر اسماعیلی پور (نوازنده تار، سه تار، عود و تار آذری)، نگار اعزازی (نوازنده دف، دایره، بندیر، داربوکا، نقاره، پادوکا، سازهای افکتیو)، محمد مظهری (نوازنده کمانچه)، یاور احمدی فر (نوازنده دف، دایره، دهل، پیپه، سازهای افکتیو)، امید مصطفوی (نوازنده تمبک، کوزه، زنبورک، حلب،  دهلک، کاسوره و سازهای افکتیو)، صبا جمالی (نوازنده قانون)، سپهر سعادتی (کنترباس)، دنیا دوستی (نوازنده کمانچه، قیچک، کمانچه آلتو)، فرزاد خورشیدسوار (نوازنده دف، دایره، دهل، دُم دُم باس و دُم دُم زیر، کوزه، داربوکا و حلب)، بیتا قاسمی (نوازنده قیچک باس)، حامد بلندهمت (نوازنده سرنا، نی جفتی، دوزله، دونلی و بالابان)، علی عیوض خانی، سمیرا محسنی و سوما نوروزی (گروه کر)، علیرضا میرآقا (نوازنده ترومپت)، ناصر وحدتی (آواز)، وحید اسداللهی (ناقارا)، محمد اسداللهی (گارمون)، رضا اسداللهی (ناقارا) و علیرضا بهرامی (نوازنده ناقارا) شب گذشته با «رستاک» نواختند.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1395 - 12:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب پرشور «رستاک» در تالار وحدت | موسیقی ما