برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفت‌وگو با «موسیقی ما» عنوان شد؛
فرهاد هراتی: سامانه پخش آنلاین کنسرت‌ها از موسیقی اندیشمند حمایت کند
موسیقی ما - نخستین سامانه پخش زنده کنسرت در ایران، شب گذشته تالار وحدت میزبان اجرای «زمین مقدس» با حضور اعضای گروه کُر نامیرا و گروه کُر فیلارمونیک ایران بود. رهبری این دو گروه را فرهاد هراتی و علیرضا شفقی‌نژاد بر عهده داشتند. در این اجرا که با موضوع حفظ محیط زیست به روی صحنه رفت بیش از 100 هنرمند حضور داشتند. از نکات مهم این اجرا پخش آن به صورت آنلاین بود که از طریق سامانه «حام» انجام شد.
 
«فرهاد هراتی» درباره پخش آنلاین کنسرتشان از تالار وحدت، گفت: «درباره نفس عمل باید بگویم که بسیار خوب است و موجب می‌شود که مردم بسیاری بتوانند مخاطب کنسرت‌های موسیقی باشند. به هر روی سالن‌ها ظرفیتشان محدود است و در هر اجرا تعداد اندکی از مخاطبان می‌توانند به سالن‌ها بیایند. به خصوص برای اجراهایی مانند اجرای ما که در یک سانس اجرا می‌شود. البته باید توجه داشت که این پخش آنلاین به چه صورتی است با چه کیفیتی پخش می‌شود. اگر مردم با دیدن تصویر و شنیدن صدا با کیفیتی مناسب مواجه شوند، بی‌شک به این سیستم اعتماد می‌کنند و استقبال بیشتری هم خواهند داشت.گمان می‌کنم هنوز مردم از وجود چنین سامانه‌ای آنچنان که باید با خبر نشده‌اند و نیاز به تبلیغ بیشتری دارد. همین دیشب که به دخترم گفتم امکان دیدن آنلاین کنسرتمان وجود داشته، به من گفت کاش می‌دانستم و به دوستانم خبر می‌دادم، چرا که بسیاری از دوستانش امکان آدن به سالن را نداشتند.»
 
رهبر گروه کُر نامیرا همچنین به این مساله اشاره دارد که خودم فکر می‌کردم آنلاین یعنی گزارش‌هایی که از اجرا می‌گیرند و نمی‌دانستم قرار است کُل اجرا را به صورت آنلاین برای مردم پخش کنند:‌ «چنین چیزی واقعا جالب و جذاب است. خیلی ها به دلیل مسافت و دوری از تهران نمی‌توانند کنسرت‌های موسیقی که در تهران برگزار می‌شود را ببیند. اما سامانه پخش آنلاین می‌تواند امکان دیدن و شنیدن این اجراها را به آنان بدهد. به نظرم این سامانه باید ازهنرمندانی که آثاری جدی و داراری اندیشه ارائه می‌کنند، حمایت کند. سامانه پخش آنلاین کنسرت‌ها باید از کارهایی که تفکر و اندیشه‌ای دارند بیشتر حمایت کند تا به ارتقای فرهنگ شنیداری مردم کمک کند. اجرای دیشب بسیار با شکوه بود و با این اجرا به همه اهدافم رسیدم. دو رهبر کُر در کنار هم قرار گرفتند در حالی که رقابتی برای از بین بردن هم نداشتند. من و علیرضا شفقی‌نژاد دست به دست هم دادیم واین اجرا را رقم زدیم.»
 
به گفته‌ی او شب گذشته صدایی انسانی از هنجره‌ی 100 نفر در تالار وحدت پیچید: «ما تلاش کردیم که این فرهنگ را جا بیندازیم که گروه‌ها در کنار هم می‌توانند قرار بگیرند و کارهای بزرگی انجام دهند. با اجرای دیشب خستگی از دوشم بیرون رفت؛ سخت بود اما انجام شد. خوشبختانه کنسرت کیفیت خوبی داشت و مردم راضی بودند. از تمام بچه‌های فنی تالار وحدت که قلب تالار در دست آنهاست تشکر می‌کنم. آنان روزهای پرکار جشنواره را پشت سر می‌گذارند. از سال 1381 در تالار وحدت برنامه اجرا می‌کنم و همواره شاهد زحمت‌های این عزیزان بوده‌ام. امیدوارم مسئولان هوای این عزیزان را بیشتر داشته باشند. بنیاد رودکی مدیران بسیاری به خود دیده اما آدم‌هایی که پشت صحنه هستند و هرگز هم دیده نمی‌شوند موهایشان را آنجا سپید کرده‌اند. هوایشان را داشته باشیم.»
 
برنامه‌های آفلاین سامانه «حام» کمتر از 24 ساعت پس از اتمام اجرا بر روی سامانه بارگذاری می‌شوند. شرکت «حام» نخستین برگزار کننده کنسرت‌های آنلاین در ایران پیش از این اجراهای بسیاری را به صورت آنلاین برای مخاطبان پخش کرده است. با تمهیداتی که مسئولان شرکت «حام» اندیشیده‌‌اند، کاربران ایرانی در هر کجای کشور که باشند با حداقل سرعت اینترنت می‌توانند کنسرت‌های آنلاین را ببینند. علاقه‌مندان به حضور در کنسرت‌‌های آنلاین می‌توانند با مراجعه به سایت www.e-haam.ir ثبت نام خود را انجام دهند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1395 - 15:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرهاد هراتی: سامانه پخش آنلاین کنسرت‌ها از موسیقی اندیشمند حمایت کند | موسیقی ما