برنامه یاد بعضی نفرات
 
پوریا اخواص: جایزه باربد جایگاهش را در میان موزیسین‌ها پیدا می‌کند
موسیقی ما - پوریا اخواص خواننده موسیقی ایرانی که در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در بخش خوانندگی معاصر با کلام برای آلبوم "سایه‌های مست" کاندیدای دریافت جایزه باربد بود، در خصوص اهمیت این جایزه به هنرآنلاین گفت: جایزه باربد اتفاق خجسته‌ای‌ است که طی دو سال اخیر دارد در موسیقی ایران اتفاق می‌افتد، چرا که دیده شدن حق کسانی است که دارند از طریق موسیقی به پیشرفت فرهنگ و هنر این مملکت کمک می‌کنند. 

وی افزود: همچنان که جایزه سیمرغ در جشنواره فیلم فجر از ارزش و قرب بالایی برخوردار است، در موسیقی هم همیشه تجلیل از هنرمندان وجود داشته است، اما جایزه باربد می‌تواند جایگاه والاتری به این تقدیر و تجلیل‌ها بدهد. 

کاندیدای دریافت دومین دوره جایزه باربد بیان کرد: جایزه باربد باعث می‌شود که موزیسین‌ها با انگیزه بیشتری بکوشند اثری درخور و شایسته دریافت این جایزه خلق کنند. به نظرم این جایزه به مرور جایگاه‌ خودش را در میان موزیسین‌ها پیدا می‌کند. شاید جایزه باربد برای خیلی‌ها اهمیت نداشته باشد ولی برای شخص من بسیار ارزشمند بود که اثرم با آهنگسازی اشکان رهبر عزیز در میان کاندیدای جایزه باربد بود و در کنار آثار دوستان هنرمندم چون آقایان همایون شجریان و علیرضا قربانی قرار گرفت. 

این خواننده موسیقی ایرانی در خصوص فعالیت‌های خود پیش از پایان سال جاری گفت: قبل از عید نوروز کنسرتی ندارم. برای ضبط یک-دو تک آهنگ صحبت کرده‌ام ولی از آن‌جایی که هنوز به اجرای آن قطعات پاسخ قطعی و نهایی نداده‌ام، ترجیح می‌دهم که اسمی از آهنگسازها آن آثار نبرم. 

خواننده آلبوم "سایه‌های مست" درباره آلبوم‌های در دست انتشارش اظهار داشت: مشغول ضبط چند آلبوم جدید هستم که برای انتشارشان در سال جاری مجالی نیست و احتمالاً اوایل سال آینده منتشر خواهند شد. یکی از این آلبوم‌ها به نام "سایه در سایه"، با اشعار استاد سایه (هوشنگ ابتهاج) و به آهنگسازی آقای کاوه صالحی است که با ارکستر سازهای غیر ایرانی و به حالت کوارتت زهی و کوئینتت تنظیم شده است. 

وی افزود: آلبوم دیگرم مجموعه‌ای از اشعار ناب احمد شاملو به آهنگسازی سیاوش‌ ولی‌پور است که به فرم آهنگسازی معاصر اجرا شده و زبان موسیقی و نگرشی نوین دارد. این آلبوم احتمالا تا پایان اردیبهشت و یا در خرداد ماه منتشر خواهد شد. به جز این موارد، مشغول فعالیت‌های دیگری نیز هستم که به محض پیشرفت در پروژه‌ها، خبرش را اعلام خواهد کرد.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1395 - 01:34

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پوریا اخواص: جایزه باربد جایگاهش را در میان موزیسین‌ها پیدا می‌کند | موسیقی ما