برنامه یاد بعضی نفرات
 
از تبریک به کلهر و طلایی تا تسلیت به علیزاده و طالبی؛
نشست بهمن‌ماه خانه موسیقی برگزار شد
موسیقی ما - نشست ماهانه خانه موسیقی با اجرای موسیقی و معرفی یک آلبوم، در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در ابتدای این نشست که با حضور جمعی از هنردوستان و هنرمندان برگزار شد، سینا و سهیل قادری به اجرای دونوازی سنتور و تنبک در دستگاه ماهور و قطعاتی از استاد فرامرز پایور پرداختند.
 
در ادامه، مجری برنامه با خواندن متن‌هایی جداگانه، به کیهان کلهر برای کسب افتخاری جهانی و به داریوش طلایی برای انتخاب کتاب «تحلیل ردیف براساس نت‌نویسی ردیف میرزا عبدالله» به‌عنوان کتاب سال هنری تبریک گفت.‌ برنامه بعدی به دونوازی تار و تنبک احسان منظمی و سحر احمدی در دستگاه همایون و قطعاتی از فرهنگ شریف اختصاص داشت و سپس یک هنرمند آکاردئون نواخت.
 
همچنین مجری برنامه، مصیبت‌های وارده به حسین علیزده و فرزاد طالبی را به آنها تسلیت گفت و همچنین یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو را گرامی داشت. برنامه بعدی به معرفی و رونمایی از آلبوم «سرود تنهایی یک رهگذر» اثر وصال عرب‌زاده اختصاص داشت که ابتدا رضا مهدوی -ناشر اثر- درباره روند تولید این آلبوم صحبت‌هایی را مطرح کرد. سپس داریوش پیرنیاکان -استاد موسیقی و نوازنده تار و سه‌تار- در سخنانی کوتاه از مخاطبان برای شنیدن این اثر دعوت کرد.
 
سپس بهروز مبصری -عضو هیئت مدیره کانون پژوهشگران خانه موسیقی- مختصری از تاریخچه ضبط صفحه در زمان قاجار را ارائه داد و در ادامه، آنسامبل کلاسیک باشگاه موسیقی فرهنگسرای ارسباران به سرپرستی وحید افتخار حسینی، دو قطعه از گریک و سیبیلیوس را اجرا کرد.  اجرای آواز همراه پیانو توسط فرزاد قربانی و همسرش غزاله ناظر فصیحی و همچنین اجرای همنوازی تنبور و دف و تنبک توسط جواد عزیزی، امید ثمری، میلاد داول، پایان‌بخش نشست بهمن‌ماه خانه موسیقی بود.
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1395 - 16:59

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نشست بهمن‌ماه خانه موسیقی برگزار شد | موسیقی ما