برنامه یاد بعضی نفرات
 
حضور متفاوت لهراسبی در «غبار»
موسیقی ما - این روزها، لهراسبی به عنوان بازیگر و خواننده در نمایش آیینی غبار در تالار وحدت تهران حضور متفاوتی دارد. این خواننده موسیقی پاپ، ترانه مادرانه را به ساحت مقدس حضرت فاطمه(س) و شهیدان مدافع حرم تقدیم کرد.
 لهراسبی اظهار کرد: سال‌ها بود که دوست داشتم در ارتباط با بزرگداشت حضرت فاطمه(س) کار کنم که پس از صحبت با فواد غفاری، ترانه مادرانه با شعر زیبایی از روزبه بمانی، آهنگ فواد غفاری و تنظیم هومن نامداری، تهیه شد و در نمایش آیینی غبار مورد استفاده قرار گرفت.
او افزود: این نخستین تجربه من در عرصه نمایش به شمار می‌آید. جنس موزیک نمایش غبار و اجرای آن به واسطه محتوایی که دارد با جنس اجرای موزیک در کنسرت فرق می‌کند و چون ملودی و ترانه اثر، کاری ارزشی است، من کاملا اعتقادی با آن برخورد کردم.
 
لهراسبی خاطرنشان کرد: موسیقی آیینی باید از حالت شعاری، خارج و با سنت و اعتقادات قلبی ملت ایران آمیخته شود. اگر پایه و اساس موسیقی آیینی، واقعیت باشد و از حالت شعار خارج شود، با وجود مردم تنیده و باورپذیر خواهد شد. در نتیجه، مردم می‌توانند با این نوع موسیقی همذات‌پنداری کنند و شاهد یک کار فرهنگی ارزشمند و ماندگار باشیم.
 
وی با اشاره به رشادت شهیدان مدافع حرم اضافه کرد: این افراد، انسان‌های بی‌نظیری هستند و امروز امنیت ملی کشور ما مدیون ایثارگری آنان است. وقتی کم‌سن‌و‌‌سال بودم، جنگ عراق با ایران اتفاق افتاد و شاید آن موقع، من و امثال من درک درستی از جنگ نداشتیم. حالا مدافعان حرم، شبیه همان رزمندگانی هستند که از اسلام و مملکتمان دفاع می‌کنند و به اعتقاد من، انسان‌هایی که برای اعتقادات خود و همچنین کشورشان، جانفشانی می‌کنند، بی‌نظیر هستند و باید بخوبی قدرشان را دانست.
لهراسبی تاکید کرد: امیدوارم این لیاقت را داشته باشم و باز هم بتوانم آثاری را در موسیقی آیینی و مذهبی که ریشه در اعتقادات مردم کشور ما دارد، ارائه دهم؛ البته انجام این نوع کارها خیلی به برنامه‌ریزی مرتبط نیست. معتقدم بنای این نوع کارها از جای دیگری گذاشته می‌شود و باید لیاقت اجرای آن را داشت.
اردلان شجاع‌کاوه، میرطاهرمظلومی، شهرام عبدلی، خسروشهراز، جواد زیتونی، محسن افشار، شاپورکلهر، علی طهماسبی، یحیی ایراندوست و انوش معظمی، بازیگران این نمایش هستند و غلامرضا آقاسی نیز در این نمایش شعرخوانی می‌کند.
انوش معظمی، قصه‌ای درباره تحول شخصیت اصلی داستان یعنی ادیب‌الممالک در دیاری با عنوان غدیران را روایت می‌کند؛ روایتی از انتخاب‌های درست و نادرست او که گاه منجر به انحرافش از مسیر صواب می‌شود اما در پایان به مدد ایمان قلبی و توجه به باورهای دینی و اعتقادی به مسیر فلاح باز می‌گردد و به رستگاری می‌رسد.

این نمایش زیرمتنی هم به رویدادهای تاریخی اسلامی دارد؛ از جمله برش‌هایی کلیدی به مقاطع دوران رحلت پیامبر(ص) و در نهایت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که با استقبال پرشور مردم همراه بوده است.

 

  

منبع: 
جام جم آنلاین
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 00:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حضور متفاوت لهراسبی در «غبار» | موسیقی ما