برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیرکل دفتر موسیقی: آلبوم های موسیقی نواحی حایز شرایط، حمایت می شوند
موسیقی ما - فرزاد طالبی روز دوشنبه در نشست خبری دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که قرار است از 6 تا 9 تیر ماه در کرمان برگزار شود، افزود: در مورد موسیقی نواحی، غیر از اقدامات حمایتی، مکتب خانه هایی داریم که یکی از آنها سال گذشته افتتاح شد و امیدواریم سه مکتب خانه دیگر نیز امسال گشایش یابد زیرا نقش مهمی در حفظ موسیقی نواحی دارند.
وی در این نشست خبری که در تالار وحدت تهران برگزار شد، با یادآوری این نکته که موسیقی نواحی جزو هویت ملی و سرچشمه موسیقی ملی ایران است، اظهار داشت: امیدواریم جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران بتواند گامی در صیانت از این نوع موسیقی بردارد.
رییس دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اضافه کرد: در همین راستا سال گذشته 20 جشنواره استانی و منطقه ای برگزار شد.
به گفته وی، موسیقی نواحی ایران به گونه ای است که مردم سایر کشورها و فرهنگ های دیگر هم می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و حتی برای کسانی که اساسا ایرانی نیستند، جذاب است و قابل ارائه در سطح جهانی است.

** بودجه جشنواره نواحی 500 میلیون تومان است
مدیرکل دفتر موسیقی، بودجه جشنواره موسیقی نواحی را 500 میلیون تومان ذکر و اضافه کرد: آلبوم های استان ها، توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همان استان انتخاب و برای ما ارسال می شود که ما نیز برای تولید، آنها را حمایت می کنیم.
طالبی با اشاره به محدودیت منابع مالی گفت که این موضوع بطور قطع حرکت را در حمایت از موسیقی نواحی کند می کند اما متوقف نخواهد کرد، در تلاشیم تا محدودیت ها را رفع کنیم.
وی خطاب به استان ها افزود: از افزایش مشارکت استان ها در برگزاری جشنواره سال آینده استقبال می کنیم.
رییس دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: امسال از کشورهای دیگر هم برای اجرای موسیقی نواحی خاص خودشان به ویژه در کشورهای حوزه تمدنی نزدیک به ایران همچون افغانستان، آسیای میانه و ترکیه هم اجرا خواهیم داشت.
طالبی همچنین با اشاره به حضور پژوهشگران و سه گروه موسیقی فعال در حوزه ایران فرهنگی در جشواره نواحی افزود: حضور این شرکت کننده های خارجی به معنای بین المللی بودن جشنواره نیست اما امیدوارم بتوانیم این جشنواره را تبدیل به جشنواره ای بین المللی کنیم.
وی با اشاره به نشست های پژوهشی جشنواره امسال گفت: این موضوع امسال مورد توجه خاص قرار گرفته و امیدواریم برای پژوهشگران راهگشا باشد.
مدیرکل دفتر موسیقی افزود: ٣٧ نفر در بخش راویان اصالت (بخش اصلی جشنواره) اجرا خواهند داشت، در بخش جنبی نیز شاهد اجرای گروه های موسیقی نواحی خواهیم بود و ١٨ اساتید موسیقی نیز اجرا دارند.
منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 01:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مدیرکل دفتر موسیقی: آلبوم های موسیقی نواحی حایز شرایط، حمایت می شوند | موسیقی ما