برنامه یاد بعضی نفرات
 
از رویه جدید اردوان انزابی‌پور در کنسرت شب گذشته رونمایی شد
روی آوردن «تندر» به کلام فارسی
موسیقی ما - شب گذشته گروه «تندر» با یک سورپرایز در سالن برج آزادی روی صحنه رفت و به این ترتیب با اجرای قطعه‌ای از آلبوم سوم که کلام آن فارسی بود، از رویه جدید خود رونمایی کرد.

«تندر» که حالا وارد نهمین سال فعالیت خود شده، کارش را با بازنوازی از بزرگان کانتری و راک دنیا آغاز و کم‌کم آثار اورجینال را در گروه پررنگ‌تر کرد. این گروه که در این سال‌ها همیشه با کلام انگلیسی فعالیت می‌کرد، در آلبوم سوم خود به سمت شعرهای فارسی رفته و به این ترتیب با اجرای یکی از قطعات این آلبوم در انتهای برنامه، مخاطبانش را غافلگیر کرد. این گروه در برخی از آثار انگلیسی خود، از داستان‌ها و اشعار بزرگان ادبیات فارسی الهام می‌گیرد اما آنها برای قطعه فارسی‌شان، ترجیح داده بودند به جای اینکه مانند اکثر گروه‌های راک فارسی، سراغ اشعار بزرگان ادبیات کلاسیک بروند (که هنوز استفاده از این اشعار محل مناقشه است) خودشان کلام را بگویند و با ترکیب آن با موسیقی دهه هشتاد میلادی، اتفاق متفاوت‌تری را رقم بزنند.

یکی از ویژگی‌های اجراهای گروه «تندر» تنوع سبک بوده، در حالی‌ که این گروه در کنسرت‌های اخیر تصمیم گرفته بخش کانتری موسیقی‌های خود را حذف کند و فقط کارهایی در سبک راک ارائه دهد. البته شاید بتوان گفت این تصمیم بعد از اجرای آذرماه سال گذشته «تندر» نمود بیشتری پیدا کرد. دلیلش هم این است که همیشه بار اصلی موسیقی کانتری در قطعات این گروه بر دوش ملودی‌های وکال و گیتار آکوستیک اردوان انزابی‌پور بوده که با حذف وکال در آن کنسرت، سبک گروه بیشتر به پراگرسیو راک نزدیک شد و گروه در ادامه با همین روند، فعالیت خود را ادامه داد.

حالا چهار سال است که «تندر» برای علاقه‌مندانش موسیقی اجرا می‌کند؛ آن هم در حالیکه این روزها مشغول کار روی سومین آلبوم خود است ولی تا این لحظه هنوز هیچ آلبومی منتشر نکرده و با این حال کنسرت‌هایش همچنان خوب می‌فروشد؛ البته باید این را هم اضافه کرد که کلام این گروه انگلیسی است و طبیعتاً (با توجه به مخاطبان کلام محور ایرانی) جذب مخاطب نسبت به دیگر گروه‌ها، برایش دشوارتر بوده است. اما با این حال مخاطبان پر و پا قرص خود را دارد و با فاصله‌هایی نسبتاً معقول روی صحنه می‌رود.

در این سال‌ها، تکرار شدن کنسرت‌های راک در برج آزادی باعث شده، صدابردار این سالن یعنی بهروز منزه (که از صدابرداران قدیمی و باتجربه است) تجربیات ارزشمندی کسب کند و هر بار صدای بهتری را به گوش مخاطب برساند. البته در این اجرا آیدین الفت (که نامی شناخته شده در زمینه طراحی و مهندسی صدا در تئاتر است) که سال گذشته اولین کنسرت با صدابرداری و جلوه‌های صوتی فراگیر (ساراند) در ایران را با همین گروه روی صحنه برد، در این اجرا هم ناظر صدا بود و تمام این اتفاقات باعث شد صدای سازها مخصوصاً صدای درامز به خوبی شنیده شود.

در این کنسرت 14 قطعه اجرا شد که پنج قطعه از آن با نام‌های Neither You Nor، Ignoble One، We Sold it، Bootlicker و بزن ساز، برای اولین‌بار اجرا شدند.

اعضای گروه «تندر» را در این اجرا، اردوان انزابی‌پور (گیتار الکتریک)، بیتا صادقی (گیتار الکتریک)، محمد برزیده (گیتار الکتریک)، آیدین انزابی‌پور (درامز) و کاوه وزیری (گیتارباس) تشکیل می‌دادند.


عکس‌ها: پوریا غلامی اسفیدواجانی
 
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1396 - 15:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روی آوردن «تندر» به کلام فارسی | موسیقی ما