برنامه یاد بعضی نفرات
 
با هنرنمایی گروه «مهربانی» به سرپرستی «سلمان سالک» برگزار می‌شود
«رقص واخون‌ها»؛ اولین اجرای چندصدایی از گوشه‌های موسیقی ایرانی
موسیقی ما - کنسرت «رقص واخون‌ها» با هنرنمایی گروه مهربانی به سرپرستی «سلمان سالک»، پنج‌شنبه‌ی هفته‌ جاری برگزار می‌شود. این کنسرت اولین اجرای چندصدایی از گوشه‌های موسیقی ایرانی بر اساس ردیف عالی استاد علی‌اکبرخان شهنازی است.
 
«سلمان سالک» در این اجرا آهنگسازی و تک‌نوازی می‌کند و «احمدرضا اسماعیلی» به عنوان رهبر ارکستر حضور دارد و نوازندگانی چون مجید علیزاده (تمبک)، ‌احسان کلهر و حسن قبادی (ویلن)، اشکان فخاری (ویولا)، بیتا قاسمی (ویلنسل)، ایمان جمشیدی (تار)، شایان فروتن (بم‌تار) و سجاد ترازی (تمبک) در آن خواهند نواخت.
 
«سلمان سالک» نوازنده و مدرس تار و سه‌تار، آهنگساز و پژوهشگر در زمینه تاریخ و مبانی نظری موسیقی ایرانی است. او تمبک را نزد غلامرضا مشایخی، تار را نزد اساتیدی چون کیوان ساکت، ارشد طهماسبی، داریوش طلایی و محمدرضا لطفی و دوره تکمیلی ردیف موسیقی ایرانی را نزد استاد مجید کیانی آموخته است.
 
سالک در سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ میلادی در دانشگاه پاریس زیر نظر خانم ساندرین لونک دوره آشنایی با اتنوموزیکولوژی (شناخت موسیقی اقوام) را گذراند. از پژوهش‌ها و کتاب‌هایی که سالک به رشته تحریر در آورده می‌توان به کتاب «موسیقی شناخت» (تلخیص و بازنویسی موسیقی کبیر فارابی، انتشارات اهل قلم)، «آوازها و دستگاه‌ها» (دوجلد، انتشارات آوای مهربانی)، «شرح مولانا مبارکشاه بر ادوار» (تصحیح و ترجمه، انتشارات آوای مهربانی) و فعالیت‌های پژوهشی اعم از برگزاری نشست‌های تخصصی ماهانه و تولید آلبوم‌های پژوهشی موسسه آوای مهربانی و... اشاره کرد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1396 - 13:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «رقص واخون‌ها»؛ اولین اجرای چندصدایی از گوشه‌های موسیقی ایرانی | موسیقی ما