برنامه یاد بعضی نفرات
 
26 مرداد
کامیار فانیان در اصفهان بداهه‌نوازی می‌کند
موسیقی ما - کامیار فانیان در اواخر هفته جاری، کنسرت بداهه‌نوازی خود را در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌کند.

به گزارش «موسیقی ما»، کنسرت بداهه‌نوازی کامیار فانیان به همراه سجاد منصوری 26 مرداد 1396 در سالن حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود. این کنسرت شامل سه بخش است که در بخش نخست کامیار فانیان برای مخاطبانش دوتار ترکمن و دوتار خراسانی می‌نوازد. بخش دوم این کنسرت شامل دونوازی تنبور و سازهای کوبه‌ای است و در بخش پایانی دونوازی سه‌تار و تنبک اجرا می‌شود. این کنسرت به همت حوزه هنری و با حمایت‌های اداره ارشاد اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری این کنسرت بر عهده شرکت «ترنم داوودی کهن» است. در کنار برگزاری این کنسرت، کامیار فانیان از انتشار دو آلبوم تصویری جدید خبر داد. آلبوم «صنم» که شامل ساخته‌های کامیار فانیان به خوانندگی مهدی امامی است، تا دو هفته دیگر منتشر می‌شود. همچنین آلبوم «دوتارچی» هم به زودی منتشر می‌شود. «دوتارچی» شامل دونوازی کامیار فانیان به همراه آق‌مراد چاریف بزرگترین دوتارنوازان ترکمنستان است. کامیار فانیان متخصص و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران است که طی سالیان بسیاری به بررسی نوازندگی دوتار در شرق خراسان، شمال خراسان، موسیقی ترکمن تنبور منطقه گوران و همچنین جمع آوری صوتی و تصویری سازهای بادی ایران چون قشمه، سرنا، کرنا، دوزله، شمشال و جفتی پرداخته است.

او از سال 1380 گروه موسیقی خود را به نام شهرآشوب بنیان نهاد و سپس به دلیل مشابهت اسمی این گروه نام آن را به «کُهن» تغییر داد. در طی این سال‌ها اجراهای این گروه به دو بخش موسیقیایی ایرانی و مقامی تقسیم می‌شد که طی هر اجرا موسیقی نواحی مختلف چون سُرنای تربت جام، عاشیقی آذربایجان، تنبور منطقه گوران، دوتار ترکمنی، دو تار شمال خراسان و دو تار شرق خراسان در یک بخش و موسیقی ایرانی که شامل ساخته‌های فانیان بود در بخش دیگر اجرا می‌گردید. موسیقی که فانیان تولید می‌کند از نظر موتیف‌های ریتمیک و حرکات ملودیک فضای متفاوت از آنچه در موسیقی ایرانی شنیده می‌شود را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

علاقه‌مندان برای دیدن این کنسرت می‌توانند با شماره موبایل 09133276728 تماس بگیرند و برای تهیه بلیت اقدام کنند.

کنسرت بداهه‌نوازی کامیار فانیان 26 مرداد 1396، ساعت 21:00 در سالن حوزه هنری واقع در خیابان آماد‌گاه برگزار می‌شود.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1396 - 11:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کامیار فانیان در اصفهان بداهه‌نوازی می‌کند | موسیقی ما