برنامه یاد بعضی نفرات
 
با رهبری «نادر مشایخی»
سازها برای بیماران ام‌اس به صدا درآمد
موسیقی ما - شب گذشته اینتر ارکستر تهران به رهبری «نادر مشایخی» روی صحنه رفت و در حمایت از بیماران مبتلا به ام‌اس در ایران، به اجرای موسیقی کلاسیک پرداخت. جمعیت حاضر در تالار وحدت با بستن شال‌های نارنجی رنگ که نماد این بیمارى است، اجرای این ارکستر را مشاهده کردند.
 
در این برنامه اعضای ارکستر هم با شال‌های نارنجی رنگ به اجرای برنامه پرداختند و به عنوان اولین قطعهWir zetsen unz  را نواختند. گروه کر نیز در قطعاتی ارکستر را همراهی کرد. «نادر مشایخی» درباره‌ی این برنامه گفت: «این کنسرت با اعتقادی که به زندگی دارم اتفاق می‌افتد. من خودم ام اس دارم و می‌خواهم بگویم هیچ دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد. من از زندگی‌ام بسیار لذت می‌برم. خوشحالم که در ایران در کنار کسانی زندگی می‌کنم که بلاعوض به من کمک می‌کنند.»‌
 
بعد از آن Marche با همراهی دف و ویولون اجرا شد و پس از آن  Choconne که مشایخی درباره‌اش توضیح داد: «از سازهای ایرانی استفاده کردیم زیرا سازهای غربی قرن هفدهم بیشتر شبیه ساز‌های ایرانی است؛ می‌توان با سازهای فرهنگ‌های دیگر نواخت، بدون اینکه نیازی به تغییر دادن فرهنگشان وجود داشته باشد. فرهنگ ایرانی خود کامل است، ما فقط آن را هم جوار می‌کنیم.»
 
پس از قطعه Pavane نوبت به اجرای قطعه Armide رسید. مشایخی در ادامه به ارائه توضیحی درباره یکی از قطعه پرداخت و گفت: «بریکولاژ نوعی طرز فکر است که علت و معمول ندارد. این تفکر در ایران بسیار رایج است. مانند بافتن گبه است که نقشه‌ای ندارد و همین است که آن را منحصر به فرد می‌کند.»
 
 قطعه Sarbande آغازگر بخش دوم بود و قطعه Cantus ،  Da Pacem و Fratres در ادامه اجرا شدند،‌ در آخرین قطعه خواننده نیز حضور داشت.  پس از اجرای دو قطعه بعدی دوباره نوبت به بریکولاژی دیگر رسید.
 
در این برنامه میهمانان ویژه‌ای همچون علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد، مرتضی کاظمی مشاور وزیر ارشاد، سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صادق خرازی، محمدرضا خاتمی، نعیمه اشراقی  و هنرمندانی همچون حسام‌الدین سراج، علیرضا سمیع‌آذر، محمدرضا شریفی‌نیا، کیهان ملکی و... حضور داشتند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1396 - 15:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سازها برای بیماران ام‌اس به صدا درآمد | موسیقی ما