برنامه یاد بعضی نفرات
 
مصباح قمصری مراحل تولید این آلبوم را آغاز كرد
دونوازی بم‌كمان و بنجو در «مرز»
موسیقی ما - «مصباح قمصری» که چندی پیش آلبوم  «نقطه پرگار» را به همراه میلاد درخشانی منتشر کرده بود، همراه با استاد «دلنواز» نوازنده‌ی بنام بنجو، بداهه‌نوازی می‌کند.
 
«بنجو» از سازهای محلی سیستان و بلوچستان است که در فضای موسیقی ما کمتر مورد توجه واقع شده است. به گفته‌ی قمصری موسیقی بلوچستان که اشتراکات بسیاری با موسیقی هند و پاکستان دارد، بسیار عمیق و غنی است. او می‌گوید: «در این اثر به همراه استاد دلنواز، نوازنده بنام بنجو، به بداهه‌نوازی پرداخته‌ایم که فضایی بسیار خاص و بدیع دارد.»‌ این اثر اواخر سال جاری منتشر خواهد شد. 
 
آخرین اثر منتشر شده توسط قمصری «نقطه پرگار» است که او درباره‌ی آن نوشته بود: «تنها اثر هنری من، منم. خود را از تو خلق کرده‌ام. من خالق و مخلوق خویشم و این نه کفر است، چرا که عمل ناب تو، آینهٔ خداییست و خلقت، عمل نابِ عاری عکس العمل. دم، عمل است و بازدم عکس العمل. با هر نفس از نو متولد می‌شوم و خود را می‌میرانم و اینست عیش جاودان من.»
 
درخشانی نیز درباره آن اثر نوشته است: «نوشتن پیرامون «نقطه پرگار» بس دشوار است. نمی‌توانم ساعت‌ها و لحظات ساخت این مجموعه را با کلمات بازگو کنم؛ لحظاتی که هر زخمهٔ آن عیشی جاودان بود و هنوز این را با شنیدنش در خود احساس می‌کنم. اما همگان را نمی‌توان با هر اثر، همسو دانست. زیرا عقایدی در پس آنجاریست که در چشم کسانی که در جستجوی آن نیستند، نخواهد آمد و براستی لازمه درک واقعی هر اثر هنری، حضور تمام و کمال انسان در آن اثر است.»
 
«بم‌کمان» از ابداعات خود قمصری است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 19:43

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دونوازی بم‌كمان و بنجو در «مرز» | موسیقی ما