برنامه یاد بعضی نفرات
 
بمنطور تامین هزینه‌های درمانی موسی کمالی نوازنده جنوبی کشور
شریفیان نشان هنری فستیوال «نی‌انبان» را به صندوق اعتباری هنر اهدا کرد
موسیقی ما - محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی لیان بوشهر روز یکشنبه در مراسمی با حضور حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، نشان هنری فستیوال جهانی نی انبان خود را برای تامین هزینه های درمانی یک استاد موسیقی در استان هرمزگان به این صندوق اهدا کرد.

به گزارش «موسیقی ما»، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از این اقدام محسن شریفیان، هدف از این اهدا را سهیم شدن در تهیه هزینه درمانی موسی کمالی نوازنده جنوب کشور در استان هرمزگان عنوان کرد. فستیوال بین المللی نوازندگان نی انبان از معتبرترین همایش های جهانی است و از نخبگان، اساتید و نوازندگان حرفه ای نی انبان و فلوت تمامی کشورها برای حضور در این مراسم دعوت شده اند.

محسن شریفیان آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی لیان 20 خرداد امسال جاری حضور در سی و دومین فستیوال بین المللی نوازندگان نی انبان که در کشور اسپانیا برگزار شد به معرفی موسیقی ایران و بوشهر در این رویداد پرداخت و موفق به دریافت و کسب دیپلم افتخار و مدال این رویداد جهانی شد.

 مدیرعامل صندوق اعتباری هنر روز یکشنبه در نشست خبری، وظیفه این صندوق را حمایت از هنرمندان، خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه نگاران عنوان کرد و گفت: تحت پوشش قرار دادن هنرمندان به عنوان کالبد و شکل ظاهری و بیرونی فعالیت های این مجموعه به شمار می آید. حسین سید زاده افزود: خارج از این وظایف، شناسایی شریف ترین هنرمندان گمنام جامعه یعنی افرادی که در وضعیت و موقعیت غیرقابل پذیرشی قرار دارند نیز از وظایف ذاتی ما محسوب می شود. به گفته وی همنشینی هنر واقعی با درماندگی و گرفتاری های زندگی این عزیزان اتفاقات دلخراش و دلتنگ کننده ای را به وجود می آورد که که این قشر را از موضوع مامویت اصلی هنرمندی خود باز می دارد از این رو باید روی این اقشار تمرکز بیشتری داشته باشیم. مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ادامه داد: شناسایی رخدادها و اتفاقاتی که هنرمندان کشور با آن دست به گریبان هستند به غیر از پیوندهای انسانی چیز دیگری نیست چراکه این صندوق در چارچوب و ضوابط فعالیت های اداری خود تنها قادر است آنچه در موضواعت و در حیطه اداری مطرح می شود را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد.

سید زاده خاطرنشان کرد: خیلی از هنرمندان در ایران ادامه زندگی می دهند که بنا به دلایل بعضی پیچیدگی های اداری و مشکلات فراوانی که در محل زندگی با آنها مواجه اند قادر نیستند که در سیستم اداری این مجموعه حضور داشته و از مزایا و خدمات ما بهره مند شوند. وی در عین حال تصریح کرد: چه بسا برخی از این هنرمندان به دلیل شرافت کاری ترجیح دارند در سکوت و بی سرو صدا با مشکلات گوناگون خود دست و پنجه نرم کنند. به گفته سیدزاده، وظیفه صندوق اعتباری هنر است که به کمک و همیاری هنرمندان رفته و هر آنچه که در توان و امکانات دارد خمات دهی و در اختیار افراد قرار دهد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: جرقه این اتفاقات و حمایت ها از دوره های قبل و فعلی آغاز شده و اقدامات خوبی هم صورت گرفته و با جدیت هم ادامه خواهد داشت.

سیدزاده تاکید کرد: تکریم، حمایت، کمک و همیاری و مساعدت به هنرمندان به ویژه اصحاب فرهنگ و هنری که مشکلات جسمانی و بیماری دارند را از اولویت ها و سرلوحه فعالیت ها و کارهای این صندوق قرار داده ایم و در ادامه این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدام خوب و مثبت محسن شریفیان هنرمند حوزه موسیقی کشور از خطه بوشهر، یادآور شد: طی منابع مختلف و اطلاع رسانی در جریان مشکلات هنرمندان مختلف کشور از جمله استاد موسی کمالی قرار گرفتیم و به دنبال آن تا جای ممکن حمایت هایی را نیز انجام دادیم. سید زاده ادامه داد: استاد شریفیان به عنوان یک هنرمند دغدغه مند عرصه موسیقی این چراغ را روشن کرد و وقتی گرفتاری های یک هنرمند دیگر را دید به جای اینکه نسبت به موضوع بی تفاوت باشد پرچمی را درست کرد و آن را برای کمک به یک هنرمند بالا برد.

وی اقدام این هنرمند موسیقی کشور را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: کار بسیار ارزنده و درخور قدردانی است که هنرمندی جایزه جهانی خود را در معرض فروش قرار داده تا مشکل و بیماری هنرمند دیگری را حل و فصل کند. سیدزاده همچنین یادآور شد: بعد از این حرکت چشمگیر، صندوق اعتباری هنر دست به تحقیق و جستجو در مورد هنرمندانی که به کمک بیشتری احتیاج داشتند زد و با سفرهای مختلفی که همکاران این صندوق طی روزهای گذشته انجام دادند، موفق شدیم تا فضا را به سمتی حرکت دهیم تا در یک جریان مستمر، گرفتاری ها و مشکلات جامعه هنری را بکاهیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: معتقدیم با یک گل بهار نمی شود لذا هیچ راهی به جز پیوندهای انسانی و عاطفی و ادامه و استمرار کاری که آغاز کردیم وجود ندارد.

سیدزاده تاکید کرد: واحدهای مختلف صندوق اعتباری هنر با تلاش و کوشش وظایف خود در حد توان و حتی بیشتر از توان به کار بسته و خواهند بست تا با شناسایی هنرمندان درگیر و گرفتار مسائل و مشکلات به امور آنها رسیدگی و در جهت همیاری و مساعدت اقدامات حمایتی را به کار ببندند. وی همچنین به محدودیت بودجه و مشکلات مالی صندوق هنرمندان اشاره کرد و گفت: اطمینان دارم با اتفاقات جدیدی که آغاز شده بسیاری از مسائل و مشکلات اقشار مختلف هنرمندان حل خواهد شد. سیدزاده ابراز امیدواری کرد این مراسم آغازگر گام محکمی و مستمری برای شروع حرکت جدی و رو به جلو باشد.

وی گفت: بر این باوریم که محسن شریفیان، چراغی را روشنایی بخشید که می تواند در ادامه اتفاقات خوبی را در حوزه حمایتی و همیاری به هم نوعان رقم بزند. مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از رسانه ها درخواست کرد در ادامه رسالت خطیر اطلاع رسانی و انتشار و انعکاس اخبار و تصاویر، به کمک این صندوق آمده و نسبت به معرفی هنرمندان و افرادی که با مشکلاتی در سراسر دست به گریبان هستند، یاری برسانند.

او بعد از قدردانی از اقدام محسن شریفیان در تقدیم مدال مسابقات جهانی نی انبان به صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: از اینگونه اقدامات به هیچ عنوان قصد استفاده تبلیغاتی نداریم و چندان مایل نیستیم به بهانه کمک از آنها نشست های متعدد خبری برای خودنمایی و معرفی و تعریف از خود به راه اندازیم از این رو فقط قصد و نیت ما این است که مشکلات هنرمندان عزیز کشور هر چه زودتر مرتفع شود تا این قشر بتواند با فراغ بال به تولید آثار هنری ادامه دهند.

در ادامه این مراسم سرپرست گروه موسیقی «لیان» نیز گفت: بعد از هر فعالیت یا اجرای برنامه ای همیشه در بی اهمیتی و فراموشی رنج می بریم و این نشان می دهد که وضعیت هنر در طول تاریخ تا چه اندازه اسفبار بوده است. محسن شریفیان افزود: مدتها بود که به این موضوع فکر می کردم و این موضوع، بهانه ای شد تا پس از حضور در مجمع جهانی نوازندگان نی انبان در اسپانیا و به دنبال اهدای نشان این فستیوال، فضایی فراهم شد تا با تقدیم این مدال به هنرمند بزرگ موسیقی هرمزگانی کمکی هر چند کوچک داشته باشم. وی تاکید کرد: نیک می دانم برای نخستین باری نیست که این چنین کمکی در سطح کشور رخ می دهد ولی امیدوارم به نوبه خود توانسته باشم در کمک به هنرمندان شریف و ارزشمند کشورمان قدم بردارم.

سرپرست گروه موسیقی «لیان» تصریح کرد: ای کاش در کنار تشکیل مجموعه هایی چون صندوق اعتباری هنر، مجموعه یا نهاد دیگری تاسیس می شد تا مشکلات هنرمندان قبل از اینکه به وجود بیاید حل و فصل کنند. به گفته وی بروز و ظهور مشکلات و گرفتاری ها برای هنرمندان اتفاق بسیار بدی است که زندگی هنری را درگیر خود می کند لذا ای کاش راه حل هایی بیابیم که در جهت حل ریشه ای مشکلات گام برداشته شود و فضایی فراهم کنیم که قبل از این مساعدت ها و توجهات، به فکر راه هایی باشیم که کارهای هنرمندان در بازارهای واقعی عرضه و توزیع شود و دیگر شاهد توقیف و جلوگیری از اجرای تولیدات هنرمندان کشور نباشیم.

در خاتمه این نشست، مدال و هدایای دریافتی و متعلق به محسن شریفیان در فستیوال بین المللی نوازندگان نی انبان از معتبرترین همایش های جهانی توسط وی به حسین سید زاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اهدا شد تا با فروش آن هزینه حاصله برای درمان موسی کمالی هنرمند بیمار هرمزگانی هزینه شود.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1396 - 10:58

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شریفیان نشان هنری فستیوال «نی‌انبان» را به صندوق اعتباری هنر اهدا کرد | موسیقی ما