برنامه یاد بعضی نفرات
 
​کنسرت همایون شجریان و تهمورس و سهراب پورناظری برگزار شد
قطعاتِ ماندگار سه هنرمندِ هیت ساز در سالن وزارت کشور
موسیقی ما – «همایون شجریان و تهمورس و سهراب پورناظری» این روزها کنسرتی را در تالار وزارت کشور برگزار کرده‌اند که در آن تمامی قطعاتِ ماندگار و هیتِ خود در این سال‌ها را اجرا می‌‌کنند؛ از «چرا رفتی» و «رگ خواب» و «آرایش غلیظ» تا قطعاتی که برای اولین بار در این کنسرت اجرا می‌شود و می‌توان حدس زد که آنها نیز جزو قطعاتِ پرمخاطب و ماندگارِ این هنرمندان شوند.

 این کنسرت‌ها با نامِ «ایرانِ من» با هنرنمایی همایون شجریان و سهراب و تهمورس پورناظری و تعدادی از نوازندگانِ طراز اولِ کشور طی دو سانس در سالن وزارت کشور برگزار می‌شود و «همایون شجریان» قطعاتی چون کولی، او می‌کشد قلاب را، دل به دل، گریه می‌آید مرا، ابر می‌بارد، حصار، آواز باران کجا، خوب شد، اگر بخوانی، چرا رفتی، آهای خبردار و  با من صنما را احرا می‌کنند. این اولین باری است که تمامی این قطعاتِ خاطره‌انگیز در یک کنسرت اجرا می‌شود.

آغازگرِ کنسرت «کولی» است و آواز «همایون شجریان» با نوای تار «تهمورس پورناظری» همراه می‌شود:‌ «رفت آن سوار کولی با خود تو را نبرده/ شب مانده است و با شب تاریکی فشرده».  پس از این قطعه «سهراب پورناظری» به همراه نوازندگان سازهای ایرانی روی صحنه آمدند تا «او می‌کشد قلاب را» را اجرا کنند. قطعه‌ای جدید از ساخته‌های «سهراب پورناظری» بر روی شعری از سعدی. این قطعه با شکوهِ بسیار برگزار و مخاطبان را به وجد آورد. پس از آن اما «دل به دل» از قطعات آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» اجرا شد و با اضافه شدن نوازندگان سازهای کلاسیک، دو قطعه از موسیقی فیلم «رگ خواب» به اجرا درآمد.  اجرای قطعه «گریه می‌آید مرا» و پس از آن تک‌نوازی «سهراب پورناظری» از دیگر بخش‌های این کنسرت بود. در پایان اجرای این قطعه، همایون شجریان با اشاره دست از مخاطبان درخواست کرد سهراب پورناظری آهنگساز "گریه می‌آید مرا" را تشویق کنند.

«ابر می‌بارد» از موسیقی آلبوم«رگ خواب» که یکی از پراستقبال‌ترین قطعات سال‌های اخیر است، نیز در این کنسرت اجرا شد.  در ادامه کنسرت، همایون با همراهی ارکستر سازهای کلاسیک و ایرانی قطعه «حصار» را خواند و بعد آواز کوتاهی با نام «آواز باران کجا» را برگرفته از از آواز استاد کریم‌خانی اجرا کرد که اجرای این قطعه بلافاصله به اجرای اثر «خوب شد» اجرا شد. قطعه‌ای که اولین بار در کنسرت- نمایش «سی» اجرا و با استقبالِ فراوانی نیز روبه‌رو شد.

این قطعه با ترانه‌ای از «اهورا ایمان» با آنکه هنوز در آلبومی منتشر نشده است؛ اما مخاطبان در اجرای آن «همایون شجریان» را همراهی کردند.

پس از آن «اگر بخوانی» توسط ارکستر سازهای ایرانی نواخته شد و این قطعه مقدمه‌ای برای اجرای اثر پر طرفدار «چرا رفتی» شد.

طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بود، قطعات محبوب پروژه‌های «نه فرشته‌ام نه شیطان»، «رگ خواب» و «آرایش غلیظ» به عنوان سه قطعه‌ی پایانی کنسرت انتخاب شدند تا سالن وزارت کشور در دقایق پایانی این کنسرت شور وصف‌ناپذیری پیدا کند. شجریان پس از اجرای قطعه رگ خواب، اثر «آهای خبردار» و در ادامه قطعه «با من صنما» را خواند و در پایان قطعه‌ی ملی میهنی «ایرانِ من» اجرا شد.

نوازندگان سازهای ایرانی و غیر ایرانی کنسرت «ایران من» را آزاد میرزاپور (بربت و سه‌تار)، حسین‌ رضایی‌نیا (سازهای کوبه‌ای)، آیین مشکاتیان (سازهای کوبه‌ای)، مهیار طریحی (سنتور)، آرشاک زهاکیان (کلارینت و دودوک)، اریک مانوکیان (ویولن یک)، نیما زاهدی، امین عطایی و آرمان گریگوریان (ویولن دو)، آرمن گاسپاریان (ویولا)، نارک گاسپاریان (ویولنسل)، واردان آراکلیان (گیتار بیس)، هادی اسماعیلی (کنترباس)، سپیده شکرآبی (چنگ)، تینا جامه‌گرمی (ویولن یک)، یگانه حسینی‌نیا (ویولن دو)، لعیا اعتمادی و نیلوفر سهی (ویولن آلتو) و نگار نوراد و آتنا اشتیاقی (ویولنسل) تشکیل می‌دهند.

کنسرت همایون شجریان و سهراب و تهمورس پورناظری به همت شرکت فرهنگی هنری "دل آواز" و با حمایت مؤسسه "آفرینش هنر بارانا" با مدیریت سهراب و تهمورس پورناظری برگزار شد و در روزهای 15، 18، 19، 27 و 28 آذر نیز در سالن وزارت کشور تکرار می‌شود.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1396 - 16:33

دیدگاه‌ها

سه شنبه 14 آذر 1396 - 10:40

امان از شجریان و پورناظری هاااا و هیییت سازیشون

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعاتِ ماندگار سه هنرمندِ هیت ساز در سالن وزارت کشور | موسیقی ما