برنامه یاد بعضی نفرات
 
روز دوشنبه دوم بهمن روی صحنه می‌رود
بداهه‌نوازی تنبور و ساز کوبه‌ای آفریقایی در نیاوران
موسیقی ما - کنسرت بداهه‌نوازی تنبور و سازهای کوبه‌ای با عنوان «شب شکن»، روز دوشنبه دوم بهمن در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. در این اجرا رضا علی‌آبادی به بداهه‌نوازی تنبور و میلاد عباسی به اجرای سازهای کوبه‌ایی میپردازد.
 
رضا علی‌آبادی نوازنده تنبور با ذکر این مطلب که این برنامه در فضای مقامی انحصاری ساز تنبور و نیز مدگردی از این فضا به فضای ردیف دستگاهی ایران انجام خواهد گرفت می گوید: «با حضور  میلاد عباسی، نوازنده سازهای کوبه‌ای و به کار گیری ریتم‌پردازی متفاوت و متنوع، با بهره‌گیری از سازهای کوبه‌ای مختلف از جمله چند ساز آفریقایی تلاش می‌کنیم تا رویکردی تازه‌تر در چنین برنامه‌هایی داشته باشم.»

بداهه‌نوازی در موسیقی شرقی جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از مهم‌ترین شیوه‌های اجرایی در موسیقی سنتی محسوب می‌شود. در این سال‌ها، کنسرت‌های رسمی در حوزه موسیقی مقامی و عرفانی، به این شیوه اجرایی بهای کمتری داده شده و از این‌روی، این کنسرت تأکیدی بر هنر بداهه نوازی و ترویج آن دارد.
 
بداهه نوازی تنبور و سازهای کوبهای دوشنبه 2 بهمن ساعت 20 در سالن خلیج فارس برگزار میشود که علاقه‌مندان میتوانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت یا گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1396 - 10:44

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بداهه‌نوازی تنبور و ساز کوبه‌ای آفریقایی در نیاوران | موسیقی ما