برنامه یاد بعضی نفرات
 
در جریان نشست خبری آلبوم «و اینک عشق» مطرح شد
بابک رادمنش: بزرگ‌ترین آرزوی سامی یوسف اجرا در ایران است
موسیقی ما نشست خبری آلبوم «و اینک عشق» با صدای بابک رادمنش و سامی یوسف صبح روز یکشنبه 15 بهمن در دفتر موسسه فرهنگی هنری «صدای هنر» برگزار شد. این اثر روز هشتم بهمن به تهیه‌کنندگی «ایوب صادقی» در اختیار مخاطبان قرار گرفت و قرار بود نشست خبری آن همان روز برگزار شود که به دلیل بارش سنگین برف لغو شد. در این نشست خبری علاوه بر بابک رادمنش و ایوب صادقی، بهرام گودرزی که یکی از خواننده‌های باسابقه است هم حضور داشت.
 
بابک رادمنش در ابتدای نشست چهار کتاب اشعار و ترانه‌هایش را معرفی کرد و سپس درباره فعالیت‌های قدیمی خود با نام اصلی‌اش یعنی «فیروز برنجان» و ساخت سرودهای انقلابی و حماسی صحبت کوتاهی داشت. پس از صحبت‌های بابک رادمنش، ایوب صادقی درباره آلبوم و اینک عشق گفت:«آلبوم و اینک عشق با سختی تولید و منتشرشده است و شاید این سختی‌ها باعث بهتر شنیده‌شدن اثر شود. از طرفی حضور سامی یوسف از خوانندگان بین‌المللی در کنار استاد رادمنش با سختی‌هایی مواجه بود. چون سامی با یک شرکت انگلیسی طرف قرارداد است و نمی‌توانستیم از روابط پدر و پسری سو استفاده کنیم. با این‌حال به دلیل علاقه شخصی‌شان با تمام مشکلات در آلبوم حضور پیدا کردند.»
 
در ادامه بابک رادمنش با اشاره به سابقه همکاری با صدا و سیما تا سال ۱۳۶۴ و مهاجرت به خارج از کشور به دلیل کسالت، گفت:«تا سال ۹۲ در خارج از ایران اقامت داشتم و هرسال به مدت چند هفته به ایران می‌آمدم. سال ۹۳ آلبومی از من با نام «دلا» به انتشار رسید که از لحاظ پخش خیلی رضایت کننده نبود.»
 
رادمنش درباره همکاری با سامی یوسف گفت:«او با یک شرکت انگلیسی قرارداد همکاری دارد و نمی‌تواند هر کاری را بنا به دلخواه خودش انجام دهد اما تمایل زیادی برای برگزاری کنسرت در ایران دارد.»
 
او در مورد اجرای کنسرت در ایران و همراهی سامی یوسف اظهار داشت:«اردیبهشت‌ماه سال آینده به‌صورت مستقل کنسرتی را به همت موسسه صدای هنر برگزار خواهیم کرد. اما همان‌طور که اشاره کردم سامی با شرکت انگلیسی همکاری می‌کند و تصمیم‌گیری توسط آن‌ها و بدون در نظر گرفتن احساسات گرفته می‌شود اما به‌احتمال 70 درصد این امیدواری وجود دارد که بتوانیم در سال آینده اجرایی را با سامی یوسف در ایران داشته باشیم چون خود ایشان هم خیلی مردم ایران را دوست دارند و بنده هم مستقیماً در این زمینه مداخله می‌کنم. بزرگ‌ترین آرزوی سامی یوسف اجرا در ایران است درحالی‌که در اینجا برعکس روحیات او را عنوان کرده‌اند البته همیشه پشت سر افراد مطرح چنین شایعاتی وجود دارد.»
 
رادمنش همچنین گفت:«یک‌بار پیشنهادی مبنی بر شش شب اجرا از یکی از ارگان‌های ایران مطرح شد و مبلغ اجرا برای شب اول 300 هزار دلار و شب‌های بعدی هر شب 150 هزار دلار بود که هزینه مجموع شب‌های اجرا  توافق نشد. از طرفی سامی اکثر درآمدش را صرف امور خیریه می‌کند و فردی مؤمن است و همیشه می‌گوید رسالتی دارد که باید انجامش دهد.»
 
رادمنش همچنین برخی شایعات درباره شروط سامی یوسف برای برگزاری کنسرت در ایران نظیر مبلغ دستمزد زیاد و هواپیمای شخصی را تکذیب کرد و گفت:«سامی هیچگاه برای کنسرت در ایران درخواست پول نکرده و همیشه درآمدهایش را صرف امور خیریه می‌کند و اینکه می‌گویند او درخواست هواپیمای شایعه است چون سامی حاضر است برای برگزاری کنسرت پیاده هم به ایران بیاید.»
 
این آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده درباره دیدگاهش در مورد بازار کنونی موسیقی ایران گفت:«ایرانی‌ها در کل انسان‌های باذوقی هستند اما موسیقی ایران را خیلی نمی‌شناسند بلکه شعرا ایران در دنیا مطرح هستند. نرم‌افزار و کامپیوتر ارائه موسیقی را آسان کرده و هرکسی هر کلامی را به‌عنوان ترانه به گوش مخاطب می‌رساند و گوش‌ها با این روش مسموم شده است. از طرفی صداوسیما باید موسیقی ارزشمند را بیشتر پخش کند. مشهور شدن زمانی ارزش دارد که آدم به‌واسطه آن محبوب هم شود.»
 
وی فضای آلبوم «و اینک عشق» را عاشقانه و عارفانه خواند و درباره اینکه این آلبوم چه سهمی از بازار موسیقی را به خود اختصاص خواهد داد، بیان کرد:«آدم به امید زنده است و من امیدوارم! تکیه من بر کلام است چون دنیا بر روی کلام است! در ایران ملودی‌ها روح ندارد چون کلام درستی در آن شنیده نمی‌شود.»
 
رادمنش همچنین به فعالیت‌های آموزشی خود اشاره کرد و گفت:«من درمجموع، ده ساز را آموزش می‌دهم و ساز تخصصی بنده ویلن است. چند ماهی می‌شود که در کنسرواتوار تهران تلفیق شعر و موسیقی و تئوری موسیقی تدریس می‌کنم»
 
بهرام گودرزی از خوانندگان قدیمی ایران در اواخر این نشست بیان کرد:«پیش‌ازاین، جهانبخش پازوکی را به‌عنوان بهترین آهنگساز قبول داشتم اما زمانی که با بابک رادمنش آشنا شدم و دیدم تمامی کارهای یک اثر موسیقایی از ساخت تا تنظیم و نوازندگی را خودشان انجام می‌دهند و به‌نوعی به‌تنهایی یک ارکستر هستند، معتقدم هر خواننده‌ای با ایشان همکاری کند کارش می‌گیرد»
 
ایوب صادقی هم در پایان این نشست درباره فعالیت‌های شرکت صدای هنر در زمینه موسیقی ایرانی و همچنین انتشار آلبوم شخصی خودش گفت:«ما در شرکت صدای هنر اعتقاد نداریم که ظرف یک شب می‌توانیم بازار موسیقی را تکان بدهیم و آثارمان مخاطب میلیونی داشته باشد. اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا آثاری را ارائه بدهیم که اصالت موسیقی ایرانی در آنها وجود داشته باشد. آلبوم آقای رادمنش هم اگر بتواند حتی یک نفر را به سمت شنیدن کلام ارزشمند جلب کند اتفاق خوب و موفقیتی برای ما است. درباره آلبوم خودم هم باید بگویم که با دقت نظر خاصی مشغول تولید این اثر هستیم. چندی پیش قطعه «از کنارت می‌روم» با تنظیم فردین خلعتبری را منتشر کردم که رکورد دانلود کانال تلگرام و سایت «موسیقی ما» را شکست. در همان مقطع همایون شجریان هم قطعه‌ای را منتشر کرد اما این اثر بیشتر مورد توجه قرار گرفت. آلبوم من یک مرتبه تا مرحله انتشار هم رفت اما برای اصلاح برخی قسمت‌ها، آن را دوباره به استودیو برگرداندیم و فکر می‌کنم تا یک ماه آینده منتشر شود.»
 
در ادامه عکس‌های سارا عبداللهی از این نشست خبری را می‌بینید:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396 - 10:12

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بابک رادمنش: بزرگ‌ترین آرزوی سامی یوسف اجرا در ایران است | موسیقی ما