برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور پرتعداد اهالی موسیقی و چهره‌های شاخص
آلبوم «ستاره خورشید» اثری از «ابوالفضل صادقی‌نژاد» رونمایی شد
موسیقی ما – مراسم رونمایی از آلبوم «ستاره خورشید» جدیدترین اثر ابوالفضل صادقی‌نژاد در حالی در ساختمان موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد که این مراسم حضور پرتعداد هنرمندان و موزیسین‌های سرشناس و نامی کشور را به خود می‌دید.

به گزارش «موسیقی ما»، در ابتدای این مراسم سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: «خوشحالم که آقای صادقی‌نژاد به رویکر اصلی کاری‌شان در هنر پرداخته‌اند و علاوه بر اینکه ایشان یک مدیر فرهنگی هستند، خوشحال کننده است که در شاخه اصلی فعالیت های هنری‌شان نیز شاهد فعالیت هستند.»

در ادامه این برنامه هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی در دقایقی کوتاه درباره این آلبوم و ابوالفضل صادقی‌نژاد سخن گفتند که بخش‌هایی از این سخنان را در ادامه می‌خوانید:

* امیر بکان: این آلبوم واقعا قابل احترام و مغتنم است

در ابتدا من یک توضیحی درباره یک غلط مصطلح و رایج بدهم که موسیقیکلا به دو بخش تشکیل می شود. موسیقی سازی و آثار آوازی. لفظ «آلبوم بی کلام» اصولا به لحاظ علمی اشتباه است و امیدوارم این غلط رایج در ادبیات موسیقایی برطرف شود. شان موسیقی «ساز»‌ای قطعا کمتر از موسیقی آوازی نیست. به آقای صادقی‌نژاد تبریک می‌گویم. ایشان آتش ساز قدری هستند و مجموعه قبلی ایشان با اجرای بسیار دلنشین سالار عقیلی واقعا عالی و قابل توجه بود. یکی از شگردهای آقای صادقی نژاد استفاده خوبو به جا از ردیف ها و گوشه‌هاست. در دوره ای که موسیقی در ایران به سمت موسیقی مصرفی رفته، این آلبوم که برگرفته از موسیقی ردیفی است، واقعا قابل احترام و مغتنم است.

* فردین خلعتبری: صادقی‌نژاد موسیقی ردیفی را بسیار خوب می‌شناسد

من کمتر اتفاق می افتد که در چنین جمع هایی باشم. عنوان «موسسه هنرمندان پیشکسوت» عنوان نگران کننده ای است. انگار هنرمندانی که دوره شان تمام شده قرار ات اینجا جمع شوند و دورهم باشند و گپ بزنن. همه جای دنیا اینگونه است که هنرمند تا روز آخر عمرش از دانش و هنرش استفاده بهینه می شود. من همواره منتظر کارهای خوب و جدی و قوی از هنرمندان قدیمی بوده و هستم. همان اتفاقی که در همه جای دنیا می افتد. ابوالفضل صادقی نژاد از محضر اساتید بزرگ ایران بهره برده و موسیقی ردیفی را بسیار خوب می‌شناسد و این واقعا عالی است.

* سالار عقیلی: واقعا جرات و جسارت می‌خواست

در همین ابتدای صحبت‌هایم باید در پاسخ به سخنان فرین خلعتبری عزیز که گفتند مدیران موسیقی باید از جنس این هنر باشند، باید بگویم که به نظر من هم رئیس یک بیمارستان باید پزشکی کاربلد و با تجربه باشد و اگر این اتفاق نیفتد قطعا در حوزه موسیقی و حوزه های دیگر مشکل خواهیم داشت. در دوره کنونی با توجه به شرایطی که وجود دارد و کشور در شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خاصی قرار دارد، انتشار آلبوم سازی از سوی آقای صادقی نژاد واقعا قابل احترام است. من تجربه همکاری با ایشان را داشتم و این تجربه بسیار لذت بخش بود. آقای صادقی نژاد از مدیران خوب و موفق ارشاد هستند و این بار بالاخره ظاهرا رئیس بیمارستان، یک پزشک خوب انتخاب شده است! در دوره ای که انتشار آلبوم سازی واقعا جرات و جسارت زیادی می‌طلبد، آقای صادقی‌نژاد نشان دادند که از پس این تجربه توانسته اند به خوبی بر بیایند.

* بابک زرین: جای تحسین دارد

من چند قطعه آلبوم "ستاره خورشید" را شنیدم و به نظرم شکل موسیقی آن به نحوی است که به مردم عام نزدیک‌تر بوده و قابل درک است و جای تحسین دارد. شاهین فرهت: صادقی‌نژاد هم باید هنرمند باشد و هم مدیر فرهنگی من به‌واسطه دوستی که با افراد در وزارت ارشاد دارم و نه به خاطر کارم رفت‌وآمد زیادی دارم و اولین دیدار برایم جالب بود که یک هنرمند چطور می‌تواند مدیر هم باشد، این فرد توانایی زیادی در خلق ملودی داشته و آثار ارزشمند زیادی عرضه کرده است. من معتقدم امثال صادقی‌نژاد می‌توانند کمک شایانی به جامعه موسیقی و موسیقی‌دان‌ها کنند.

* داود گنجه‌ای: دلم برای آقای صادقی‌نژاد می‌سوزد

من به دلیل روحیه‌ای که دارم بیشتر در جلسات مدیران شرکت می‌کنم تا بتوانم به‌راحتی درد دل کنم. دلم برای آقای صادقی‌نژاد می‌سوزد چرا که هم باید هنرمند باشد و هم مدیر فرهنگی و هماهنگی میان این دو خیلی سخت است. به نظر من یکی از بامعرفت‌ترین افرادی است که امروز در جامعه سخت پیدا می‌شود و باید قدر دانست.

* صادقی نژاد: امروز برای من فراموش نشدنی است

امروز برای من جزو روزهای فراموش نشدنی زندگی ام است. کمتر پیش می آید این جمع گرم و صمیمی و تا این حد فرهیخته دور هم جمع شوند. این اثر توسط کسی خلق شده که از نوجوانی توسط اساتید بزرگی پرورش یافته و به عرصه رسیده است. او در مسیر زندگی خود با آدم‌های زیادی قرار گرفته و همیشه دعای پدر و مادر شامل حالش بوده است. از خداوند سپاسگزارم که لطف همیشه شامل حالم بوده و از حضور اساتیدی مثل حسین معلم بهره‌مند شدم و این اثر را از صمیم قلب به او تقدیم می‌کنم. نام این اثر را به خاطر دختر استاد معلم که چشم از جهان فرو بستند به نام ستاره نام‌گذاری کرده و خورشید نیز نام مادر استاد است که تمام هدفم برای استاد بوده و هست. رونمایی از این اثر یک بهانه است برای درد دل. مسئولین هنری کشور علی الخصوص آقای فرزاد طالبی در تولد آن بسیار نقش داشتند. کمتر مدیری را به صداقت آقای طالبی دیده ام. همیشه همه چیز را مثبت دیده و می بینند. در این آلبوم همه سعی و تلاشم را کردم تا عاشقانه های وجودم را در قالب «ستاره خورشید» به استاد حسین معلم تقدیم کنم.

حسین معلم نیز آخرین سخنران برنامه بعد از خواندن چند بیت شعر و تعریف یک خاطره، از صادقی‌نژاد تقدیر کرد و از او خواست تا در تعالی هنر بکوشد.

در انتهای برنامه نیز مراسم رونمایی از آلبوم «ستاره خورشید» با حضور هنرمندان حاضر در مراسم انجام گرفت.

هنرمندان و پیشکسوتانی چون: فرزاد طالبی،شاهین فرهت،سالار عقیلی، فردین خلعتبری، بابک زرین، بابک رادمنش، داود گنجه ای، میلاد کیایی، محمد علی بهمنی، امیر بکان، خشایار اعتمادی، ایوب صادقی‌نژاد و... از چهره‌هایی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی‌ست این آلبوم تحت امتیاز موسسه صدای هنر و توسط نشر جوان روانه بازارموسیقی کشور شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 13:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «ستاره خورشید» اثری از «ابوالفضل صادقی‌نژاد» رونمایی شد | موسیقی ما