برنامه یاد بعضی نفرات
 
درنشست خبری کنسرت 4 اسفند این خواننده عنوان شد؛
مانی رهنما: مهران مدیری هرگز سفارش پذیر نیست!
موسیقی ما – نشست خبری کنسرت 4 اسفند مانی رهنما در سالن همایش‌ ایرانیان با حضور این خواننده و رهبر ارکسترش در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش «موسیقی ما»، در ابتدای این برنامه که با حضور مانی رهنما، صبا راد، بابک صحرایی، رضا تاجبخش، محمدرضا عقیلی و گوهری (مدیرعامل موسسه ساره خودرو، حامی مالی برنامه) برگزار شد، مانی رهنما گفت: « من سخنور خوبی نیستم. کلام کار من نیست. همین اول برنامه بگویم که من به همه خواننده‌هایی که کار می‌‌کنند احترام می‌گذارم و همهاثار آنها را در دوره کنونیرصد می کنم و همه را می‌شنوم و لذت می‌برم. همیشه تفکری بوده که فکر می‌کنند من با بقیه هنرمندان زاویه دارم درحالی که عملا من افتخار می‌کنم دراین دوره این هنرمندانهستند و فعالیت می کنند.خود من هم روزی از سوی اساتیدی به این بازار معرفی شدم و با هیچکس مشکلی نداشته و ندارم.»

مانی رهنما افزود: «وقتی بابک بیات از بین ما رفت همه فکر می‌کردند کار ما خیلی سخت خواهد شد. در همان زمان که موسیقی الکترونیک شروع شده بود، وقتی من آلبوم پیانویی می‌دادم می‌گفتند کسی گوش نمی‌کند و مخاطب این دوره فرق‌های اساسی دارد. من فکر می‌کردم که اگر قرار است گوشه‌ای از موسیقی حرکت کنم، باید در سایه باشم. در آن زمان جای یک موسیقی با پیانو خالی بود. آن آلبوم آمد و بابک صحرایی آستین بالا زد تا اآلبوم منتشر شود. به آن اثر و این مسیر و سبک و سیاق افتخار می‌کنم که رویه و تفکر خود را پیش بردم و این برای من هیجان انگیز بوده و هست.»

خواننده «پرنده» گفت: «کارهایی که من انتخاب می‌کنم، خوانش بعضی ترانه‌ها برای هر خواننده‌ای متفاوت است. درباره من هم خوانش صدا و بدنی آماده می‌خواهد. در این کنسرت رویکردم متفاوت است و با همفکری که داشتیم قطعات پرطرفدار را انتخاب کردیم و قطعا برگزار خواهیم کرد. اجرای این کنسرت با ارکستر بزرگ پاپ بعلاوه سازهای زهی و بادی قطعا متفاوت‌تر و سخت‌تر است و با نسخه‌ی اصلی تفاوتی ندارد.»

در ادامه این نشست خبری بابک صحرایی با اشاره به جایگاه هنری مانی رهنما در دوره کنونی گفت: «خدا را شکر دوره‌ای را می‌گذرانیم که موسیقی در شاخه‌های مختلف مخاطب خودش را پیدا کرده است. در همه جای دنیا خواننده‌ها در ژانرهای مختلف کار می‌کنند و تاریخ درباره آن‌ها قضاوت خواهد کرد. مثال‌های زیادی را در این باره می توان عنوان کرد. قضاوتی که از مانی رهنما در طول سالها شده و می‌شود این است که حدود 20 سال از فعالیتش می‌گذرد. خواننده‌ای که بعد از 20 سال قطعاتی دارد که مورد توجه جامعه است و هنوز هم در جریان اصلی است. پس این خواننده به ماندگاری رسیده است. مانی ملاک و شاخص اجرای زنده است و کنسرت مانی از این جهت ارزشمند است. فارغ از جریان بازار و همیشه در اجرای زنده توانمند بوده و هم در جریان اصلی. مانی نسلی از خواننده‌ها را به جامعه موسیقی معرفی کرده است. به بخشی از جوانان آموزش داده و برای بخشی از جوانان هم الگو بوده است. اینها همه و همه نشانی پررنگ از ماندگای این خواننده در جریان موسیقی پاپ ایران است.»

* تاجبخش: مانی اصرار دارد که کار اورجینال باشد

رضا تاجبخش رهبر ارکستر مانی رهنما در کنسرت 4 اسفند در سالن همایش‌های ایرانیان نیز در بخشی از این نشست خبری درباره جزئیات بیشتر محتوایی این برنامه گفت: «در دوره‌ای که خیلی از خواننده‌ها خود وکال را پلی می‌کنند، مانی اصرار دارد که کار اورجینال باشد و خود آهنگ اجرا شود و این از هوشیاری اوست. ملودی های مانی رهنما جزو نمونه های شاخص و باکیفیت موسیقی پاپ است و امیدوارم کنسرت پیش رو بتواند آنچنان که باید مورد توجه دوستداران موسیقی قرار بگیرد. »

مانی رهنما در ادامه این نشست درباره تاخیرهای فراوان در انتشار آلبوم جدیدش نیز گفت: «متاسفانه یک دوست سرمایه‌گذار داشتیم که قسمتی از آلبوم را مشارکت کردند و از من خواستند که قرارداد آن را به کنسرت‌های داخلی و خارجی دوساله بسط بدهم. متاسفانه ایشان از دوستان من بودند که به تعهدات خود عمل نکردند و علی اوجی کار را تحویل گرفتند. برای یکدست کردن آلبوم 7 سال طول کشیده . متاسفانه من مجبور شدم سکوت کنم. 70 درصد با موسیقی برادرم بهنام رهنما آلبوم را تولید کرده‌ایم. این آلبوم یک راه جدید است و اتفاقا در کنسرت دو قطعه از این آلبوم را اجرا خواهیم کرد.تمام موانع حل شده و به محض بازگشت کارهای آن را انجام می‌دهیم و انشالله در اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد.»

وی همچنین درباره فضای کلی موسیقی پاپ در دوره کنونی نیز گفت: « تاثیرپذیری خیلی مستقیم برخی خواننده‌ها از موسیقی ترک و یونان واقعا خسته‌کننده شده است. آقای بیات ملودی می‌ساخت و چهره‌‌های مهم ترکیه از آن الگو برمی‌داشتند. ولی الان برعکس شده و به نظرم جامعه موسیقی، آهنگسازی‌اش را از دست داده‌است. در همه جای دنیا کاور هست ولی این‌که کاملِ کامل همه چیز موبه‌مو کپی شود واقعا ناراحت‌کننده است.» این خواننده درباره ممنوع الکار بودن شاعران و ترانه سرایانی که با آنها در دوره‌های مختلف کار کرده نیز گفت: «تمام نسل ما را زدند. هر کسی که کار کرد و پیشرفت کرد ممنوع الکار هستند. هرکسی که کار کرد و پیشرفت کرد تجربیاتش به آن‌ور آب منتقل شد و او را زدند.»

* انتخاب سالن «همایش‌های ایرانیان» بخاطر کیفیت‌اش است

مانی رهنما درباره انتخاب سالن همایش‌های ایرانیان برای اجرای 4 اسفند نیز گفت: « انتخاب سالن «همایش‌های ایرانیان» بخاطر خدمات خوب و کیفیت‌اش است. فارغ از تسهیلاتی که به لحاظ اجاره سالن داشتیم اما مدیریت این سالن با شرایطی کاملا منعطف تسهیلات دیگری را در اختیار ما قرار داد که ارزشی معادل ۱۰۰ میلیون تومان است. البته ما قبل از برنامه ریزی برای برپایی کنسرت در سالن همایش ایرانیان به تالارهای دیگر مراجعه کردیم که در کمال تعجب و البته خوشحالی همه این اماکن پر بودند و ما موفق به برگزاری کنسرت در این مکان ها نشدیم. مدیریت این سالن جناب آقای پیرایش آفرهایی مانند فضای تبلیغاتی و امکان تمرین قبل از اجرا به ما می دهند. ما دو جلسه تمرین قبل از اجرا داریم که قطعا برای ما بسیار قابل توجه است و این سالن یکی از بهترین سالن‌های پایتخت است.»

وی افزود: « روزی که من برای رزروسالن ایرانیان رفتم برنامه مدونی نداشت. تک و توک اجراهایی در آن برگزار می‌شد و خیلی خوب بود و خدا را یاد کردیم و کار را جلو بردیم. بعد که دیدم جشنواره در آن جا برگزار شده خوشحال شدم که انتخاب درستی انجام داده‌ایم.» محمدرضا عقیلی نیز در این باره گفت: «سال 79- 80 سالن برج میلاد که سالن همایش بود افتتاح شد و کنسرت‌هایی در آن برگزار گردید. فکر نمی‌کنم تا 4-5 سال پیش حتی برج میلاد هم صدای خوبی داشت. با توجه به موسیقی و به روز شدن بچه‌ها این اتفاق افتاده و هنوز هم برج صدای خوبی ندارد و در نمایشگاه صدا بهتر است. این انتقادات علمی نیست و قطعا یکی از بهترین اجراها با بهترین کیفیت را در سالن همایش‌های ایرانیان خواهیم داشت.»

* پشت‌پرده دعوت از خواننده‌ها در برنامه «دورهمی»

مانی رهنما درباره حضورش در برنامه دورهمی و برخی حواشی درباره شایعه سانسور برخی صحبت‌هایشان در این برنامه نیز گفت: «این صحبت‌ها اصلا صحیح نیست و تقریبا تمام صحبت‌های ما بدون هیچ سانسوری پخش شد. در دورهمی که از ما دعوت شده بود حرفی از کنسرت نشد. اینکه 40 دقیقه از مصاحبه حذف شده باشد اینگونه نبود و تقریبا تمام حرف‌های من منعکس شده‌ بود. چه اشکالی دارد من از تریبون درست و تلویزیون برای پرزنت خودم و آثارم استفاده کنم؟ نکته‌ای هم که هست و باید روی آن تاکید کنم این است که مهران مدیری هرگز سفارش پذیر نبوده و نیست. همیشه سالم کار کرده و گذشته از آن حضور در این برنامه تقریبا شامل حال اکثر خواننده های پاپ این روزها شده و اتهامات به این برنامه فقط زائیده برخی ذهن‌های آلوده است.»

گوهری (مدیرعامل موسسه ساره خودرو، حامی مالی برنامه ) نیز در این نشست خبری گفت: «مانی رهنما یک خواننده با احساس است. او انگیزه زیادی برای اجرا داشته و دارد. برنامه ریزی‌هایمان برای آینده زیاد است. انگیزه‌ای که مانی برای همه ما به وجود میآورد واقعا خوشایند است. موسیقی و هنر روحی است که در همه جا وجود دارد. موسیقی و اجتماع هرگز از هم جداشدنی نیستند و در یک قالب به مخاطبان و مردم ارائه شده‌اند.»

گفتنی ست کنسرت مانی رهنما روز چهارم اسفند ماه به رهبری ارکستر رضا تاجبخش و تنظیم قطعات از سوی محمدرضا عقیلی در سالن همایش ایرانیان برگزار خواهد شد و بلیت فروشی این اجرا در سایت «ایران کنسرت» آغاز شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 13:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مانی رهنما: مهران مدیری هرگز سفارش پذیر نیست! | موسیقی ما