برنامه یاد بعضی نفرات
 
تازه‌ترین آلبوم شهروز نوروزی منتشر شد
«اسرار عشق و مستی» جَز شرقی
موسیقی ما - مراسم رونمایی از آلبوم «اسرار عشق و مستی» با موسیقی و صدای شهروز نوروزی در سبک جَز شرقی یا همان oriental jazz روز پنجشنبه 23 فروردین در شهر کتاب فرشته برگزار شد.
 
مراسم با سخنرانی در مورد موسیقی جز آغاز و عنوان شد که این نوع موسیقی، موسیقی سیاهپوستان آمریکا است و زمانی‌که به عنوان برده به آمریکا برده شدند، با زمزمه کردن ملودی‌هایی که از آفریقای باختری با خودشان برده بودند به وجود آمد. سبک جَز شرقی هم که در واقع سبک آلبوم «اسرار عشق و مستی» است، از تلفیق موسیقی جز با اشعار فارسی و موسیقی ایرانی به وجود آمده است.
 
در ادامه مراسم، سه قطعه از آلبوم با اجرا و خوانندگی شهروز نوروزی اجرا شد که با ژانر مخصوص خود خواننده اثر بود؛ درواقع هم‌نوازی همزمان سه ساز مختلف و آواز در کنار هم یعنی نواختن همزمان گیتار، سازدهنی روی هلدر و تامبورین و شیکر که زیر پا قرار گرفته است. سه آهنگ  besame mucho، «اسرار عشق و مستی» و «خزر آبی عشق» از آلبوم به این شیوه اجرا شدند. در انتهای برنامه هم مراسم عکس و امضا برگزار شد.
 
آلبوم «اسرار عشق و مستی» شامل 14 قطعه است که شهروز نوروزی به عنوان خواننده، آهنگساز و نوازنده گیتار، هارمونیکا و سه‌تار در آن حضور دارد و سه قطعه آن اینسترومنتال (سازی) است. حمید رضایی هم قطعات را تنظیم کرده است. این اثر به تهیه‌کنندگی علی شفیعی و توسط نشر موسیقی «نوفه» منتشر شده که می‌توانید آن را از مراکز فرهنگی و هنری تهیه کنید.
 
در کاور این آلبوم درباره شهروز نوروزی آمده است: او فارغ التحصیل رشته موسیقی و مدرس کنسرواتوار تهران است. در سبک جَز، ژانر خاص خود را دارد که از ویژگی‌های آن استفاده از شعر، ساز و گاهی ریتم و لحن شرقی در سبک جَز است که با نام جَز یا جَز شرقی نام‌گذاری شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این هنرمند که او را از دیگر هنرمندان این سبک متمایز می‌نماید، نوازندگی همزمان چهار ساز مختلف به همراه آواز و اجرای قطعات جَز یا جَز شرقی به این شیوه خاص است. شهروز نوروزی ضمن فعالیت در زمینه اجرای موسیقی، موسیقی درمانگر نیز هست که این موضوع باعث شناخت بهتر او از عملکرد موسیقی روح و روان انسان شده و ژانر خاص او را به این لحاظ نیز زیبا و سازنده می‌نماید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1397 - 15:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «اسرار عشق و مستی» جَز شرقی | موسیقی ما