برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از شانزده سال فعالیت گروه موسیقی «نفیر»
آلبوم «پیدا و پنهان» با صدای سبحان مهدی‌پور و موسیقی شاهین شهبازی منتشر می‌شود
موسیقی ما آلبوم «پیدا و پنهان» با صدای «سبحان مهدی‌پور» و موسیقی «شاهین شهبازی» این هفته منتشر خواهد شد. این اثر از سوی موسسه فرهنگی هنری آوای دل و با همکاری موسسه فرهنگی هنری شایا هنر ایرانیان به بازار عرضه می‌شود.

شاهین شهبازی درباره جزئیات این اثر به «موسیقی ما» گفت:«همواره به خود بالیده‌ام که از زمان تاسیس گروه  نفیر در سال ۱۳۸۱ در کنار دوستان و هنرمندانی بوده‌ام که با عشق و فقط برای اعتلای هنر موسیقی فاخر ایران زمین تلاش کرده‌اند. امروز پس از گذشت شانزده سال کارنامه‌ای پرافتخار برای نفیر مانده است که بدون همراهی و همدلی همنوازانش میسر نمی‌شد. آلبوم‌های بی من مرو و آبروی آب با صدای بامداد فلاحتی، ردیف دوره عالی استاد علی اکبر خان شهنازی، مجموعه قطعات استاد هوشنگ ظریف، اینک از امید با صدای صادق شیخ‌زاده و امسال آلبوم پیدا و پنهان با صدای دوست هنرمندم سبحان مهدی‌پور، گویای تلاش و ‌پویایی گروه نفیر در این سالها است. پیدا و پنهان آثار ساخته شده من در دستگاه همایون و آواز شوشتری در چندین سال گذشته است که با توجه به حال و هوای آنها تصمیم به آماده سازی در قالب یک آلبوم موسیقی گرفتم و در نهایت در سال ۱۳۹۵ ضبط شد. استاد جواد بطحایی با پنجه دلنشین و آسمانی خود و در قالب تکنواز زینت‌بخش ساز و آوازهای این مجموعه شدند و سبحان مهدی‌پور که آوازه‌خوانی با ریشه است به راستی حق مطلب را در اجرای آوازها و تصانیف ادا کرد.»

او در ادامه اعلام کرد:«اشعار این مجموعه که عمدتاً مضمونی عاشقانه دارند با دقت و وسواس از مولانا، حافظ، سعدی، بابا طاهر، رهی معیری و شاعر معاصر علی مهراد انتخاب شده‌اند. همراهان و همنوازان در این مجموعه کوروش بزرگپور: نوازنده تمبک، مرتضی صنایعی: نی، پویا سرایی: سنتور، علی درویش نوری: عود، فرشاد صارمی: کمانچه و آلتو، امین دادوری: دف و سازهای کوبه ای و میلاد بیات: کمانچه آلتو بودند که با صبر و همدلی من را در اجرای این مجموعه یاری دادند. پیام سوری با دقت و حوصله فراوان هنرمندانه میکس و‌مسترینگ این آلبوم را به سرانجام رساند و استاد کامران کوهستانی نظارت بر طراحی و چاپ جلد سی دی را سخاوتمندانه انجام دادند. موسسه آوای دل البرز نیز گام یاری رسانمان در تهیه و تولید این مجموعه بود که صمیمانه سپاسگزار همه این مهربانان هستم که در آشفتگی این روزها باهم بنام نفیر یکصدا شدیم تا همچنان چراغ پر فروغ موسیقی ملی ایران را پاسدارباشیم.»
 
اما مراسم رونمایی از این اثر قرار است روز جمعه اول تیرماه از ساعت 18 به میزبانی خانه شاعران ایران برگزار شود. در این برنامه قرار است دست‌اندرکاران تهیه و تولید این آلبوم میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی باشند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 خرداد 1397 - 18:39

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «پیدا و پنهان» با صدای سبحان مهدی‌پور و موسیقی شاهین شهبازی منتشر می‌شود | موسیقی ما