برنامه یاد بعضی نفرات
 
دیدار رییس جمهور تاتارستان با مدیرعامل بنیاد رودکی و سفیر ایران در روسیه
قدردانی از ارکستر سمفونیک تهران برای حضور در شهر کازان
موسیقی ما - رئیس جمهور تاتارستان و مدیر عامل بنیاد رودکی در شهر کازان روسیه در حضور سفیر ایران به بحث و تبادل نظر درباره مسائل و مراودات فرهنگی بین دو کشور پرداختند.

به گزارش «موسیقی ما»، رستم مینیخانوف رییس جمهوری تاتارستان در ابتدای این برنامه ضمن قدردانی از حضور هیات ایرانی در این نشست گفت: به دستور رییس جمهور پوتین روابط بین دو کشور روسیه و ایران در حال توسعه است که فرهنگ نیز بخشی از آن است. ایران دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که برای مردم ما بسیار جالب و جذاب است و ما خواهان این موضوع هستیم که شناخت بیشتر و بهتری نسبت به کشور ایران داشته باشیم.

وی افزود: من از ارکستر سمفونیک برای حضور در شهر کازان قدردانی می کنم و امیدوارم این تبادل فرهنگی در آینده ای نزدیک به صورت مستمر ادامه داشته باشد. اینکه در ایام جام جهانی فوتبال روسیه ، ورزش و هنر ایران همزمان با هم به مردم کازان معرفی شده، اتفاق خوبی است که باید آن را به فال نیک گرفته و در تقویت روابط دو منطقه کارهای مهمی را انجام داد. مهدی سنایی سفیر ایران هم در این دیدار گفت: خوشحالم که بار دیگر همراه با سایر همکارانم توانسته ایم ملاقاتی با آقای مینیخانوف داشته باشیم. به هر حال بعد از بازی تیم ملی فوتبال کشورمان با اسپانیا که در شهر کازان برگزار شد بسیاری از هم وطنان ما که با جمهوری تاتارستان آشنایی چندانی نداشتند، به طور کامل توانستند این منطقه را شناخته و با جذابیت ها و ویژگی های آن آشنا شوند.

وی با اشاره به نقش منطقه تاتارستان در گسترش دین اسلام ادامه داد: روابط ایران با تاتارستان برای ما بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه با توجه به گسترش روابط ایران و روسیه در ملاقات های متعددی که آقای روحانی با آقای پوتین به وجود آمده نشان دهنده علاقه طرفین برای گسترش روابط در همه زمینه هاست . به هر ترتیب منطقه تاتارستان می تواند نقش بسیار مهم و موثری در تحکیم این روابط داشته باشد. البته ایران و تاتارستان روابط دیرینه ای با هم دارند و همان طور که می دانیم این منطقه جزو مناطق بسیار مهم روسیه در حوزه توسعه است که نشان دهنده ظرفیت های بالای آن است. سنایی با ارائه گزارشی از روند فعالیت های انجام گرفته سفارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاتارستان در حوزه های اقتصادی ، فرهنگی ودینی اظهار امیدواری کرد که روابط ایران و تاتارستان به ویژه در دوران تجربه تحریم بتواند بیشتر از گذشته فعال تر شود.

* صفی‌پور: از میزبانی شهر کازان از کنسرت ارکستر سمفونیک تهران ممنونم

علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی هم ضمن قدردانی از میزبانی شهر کازان از کنسرت اخیر ارکستر سمفونیک تهران در شهر کازان توضیح داد: به اعتقاد من نان و نمک منطقه تاتارستان بسیار گیرا است که باعث شده ایرانی ها در مدت برگزاری جام جهانی فوتبال و اجرای کنسرت ما در شهر کازان تا این علاقه مند مردمان شما شوند. به هر ترتیب بسیار خوشحالیم که فرصت اجرای برنامه توسط منتخب ارکسترها در منطقه تاتارستان ایجاد شود.

وی ادامه داد: امیدوارم همکاری هنرمندان ایرانی و هنرمندان تاتارستانی بتواند علاوه بر حوزه موسیقی در حوزه های دیگر از جمله تئاتر و دیگر گونه ها گسترش پیدا کرده و ما بتوانیم در قالب یک تفاهم نامه فرهنگی طی آینده نزدیک از هنرمندان تاتارستانی نیز میزبانی کنیم. این میزبانی نیز می تواند در قالب هفته های فرهنگی تعریف شود که امیدوارم هرچه زودتر به صورت اجرایی صورت پذیرد. مهدی سنایی پس از پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: اتفاق جالبی که طی زمان حضور ارکسترها در روسیه افتاد این بود که کشور ایران نه تنها ورزش خود را، بلکه فرهنگ و هنر خود را به مخاطبان معرفی کرد. به همین منظور می توان گفت کشور جمهوری اسلامی ایران در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال روسیه با یک پشتوانه فرهنگی ورزشی در این مسابقات مهم حضور پیدا کرد که در نوع خود می تواند جالب توجه باشد. ما در این سه اجرای مجموعه منتخب ارکسترها شاهد این بودیم که مخاطبان در سن پترزبورگ، مسکو و کازان استقبال بسیار خوبی از برنامه به عمل آوردند که به نوعی می توان گفت این ورزش و هنر بود که در ایام مهم جام جهانی دست در دست هم ایران عزیز را به مردم دنیا معرفی کرد.

سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه با اشاره سابقه تاریخی جمهوری تاتارستان اظهار کرد: دیدار گروه ایرانی با آقای مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان قطعا می تواند منجر به تقویت روابط ایران و تاتارستان شود و من مطمئنم تاتارها نیز علاقه مندند که این پیوند فرهنگی هر چه زودتر اتفاق بیفتد. به اعتقاد من حضور آقایان شهرداد روحانی و صفی پور در نشیت با رییس جمهور منطقه تاتارستان روسیه بسیار حائز اهمیت بود و می تواند مقدمه خوبی برای گسترش روابط باشد. به هر حال شما خبرنگاران هم که در این جلسه بودید نگذارید که آقای صفی پور بعد از بازگشت به تهران تاتارستان را فراموش کند. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه در زمان مدت جضور گروه ایرانی در این کشور نهایت تلاش خود را انجام داد تا فرهنگ و هنر ایرانی توسط هنرمندان عزیز کشورمان به مردم دنیا در روسیه معرفی شود چرا که معتقد است این گونه اقدامات ظرفیت های فرهنگی است که باید به بهترین شکل ممکن در معرفی آنها تلاش کرد.

سنایی گفت: در دورانی که عرصه بین المللی عرصه چالش هاست پس باید از دیپلماسی عمومی به بهترین شکل ممکن بهره مند شدو این موضوع برای ما اهمیت ویژه ای دارد و قطعا در کنار اقدامات حوزه دیپلماسی سیاسی توجه به حوزه فرهنگ و هنر نیز جزو مهم ترین برنامه های ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران است. ما در همین راستا بنا داریم هفته فرهنگی ایران و روسیه را شهریور ماه امسال در کشور روسیه برگزار کنیم که طی هفته های گذشته مشغول برنامه ریزی آن هستیم و بسیار هم امیدواریم که محدود به چند برنامه مختصر نشود. ما بنا داریم فضایی را ایجاد کنیم که فرهنگ و هنر ایرانی بیشتر از قبل به دنیا معرفی شود.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : جمعه 1 تیر 1397 - 02:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قدردانی از ارکستر سمفونیک تهران برای حضور در شهر کازان | موسیقی ما