برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین سالگرد درگذشت استاد موسیقی مازندران برگزار شد
جهانگیر نصراشرفی: خوانندگان امروز مازندران حاصل ذوق «ابوالحسن خوشرو» هستند
موسیقی ما- اولین سالگرد استاد ابوالحسن خوشرو، روز گذشته با حضور هنرمندان و دوست‌دارانش بر سر مزار ایشان در روستای ساروکلای قائمشهر برگزار شد.

«شعبان نادری» یکی از شاگردان استاد خوشرو در این مراسم گفت: «در وادی هنر قدردان استاد و معلم خود استاد خوشرو هستیم؛ زیرا من با استاد خوشرو با هنر آشنا و به عرصه هنر شناسانده شدم، بنابراین قدردان این استاد و همچنین خاندان موسیقی مازندران همچون محمود شریفی و استاد رستگار هستم.»

همسر استاد ابوالحسن خوشرو هم در این مراسم از همه کسانی که در سالهای سخت این استاد را تنها نگذاشته اند و او را همراهی کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد.
 
جهانگیر نصراشرفی پژوهشگر موسیقی در این مراسم اظهار داشت: «استاد ابوالحسن خوشرو صاحب سبک و مکتب آوازخوانی بوده است چرا که تعداد زیادی از خوانندگان امروز مازندرانی حاصل ذوق و خلاقیت این استاد هستند.»

وی با بیان اینکه موسیقی همه اقوام در مجموع خود یک موسیقی ساده و یکنواخت است که در چند تعریف به موسیقی‌های آئینی، مذهبی و شادی تقسیم می شود، افزود: «واقعیت این است که برخی از استادان بزرگ در موسیقی تحول ایجاد کرده اند که استاد خوشرم از آن دست بود. او انسانی فروتن بود که جایگاه والایی در موسیقی سراسر البرز داشت. همچنین بردباری و صبوری ایشان نسبت به همگان باعث شد تا مردم به او علاقه مند باشند.»‌

استاد ابوالحسن خوشرو شامگاه شنبه ۱۰ اسفند سال گذشته پس از طی یک دوره‌ی دو ساله‌ی بیماری درگذشت. از این هنرمند برجسته موسیقی مازندران ده‌ها قطعه و چندین آلبوم موسیقی ارزشمند به جا مانده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1399 - 12:18

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جهانگیر نصراشرفی: خوانندگان امروز مازندران حاصل ذوق «ابوالحسن خوشرو» هستند | موسیقی ما