برنامه یاد بعضی نفرات
 
درخواست زلنسکی برای پخش پیام ویدیویی در یوروویژن رد شد
اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی: این مسابقه‌ی موسیقی سیاسی نیست
موسیقی ما- اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی که مسابقه‌ی آواز یوروویژن را سازماندهی می‌کند، درخواست ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را برای پخش پیام ویدئویی در مراسم اختتامیه‌ی این مسابقه رد کرد. این اتحادیه اعلام کرد: «اگرچه پیام زلنسکی نیت خیرخواهانه دارد؛ اما متأسفانه نمی‌تواند تأیید شود؛ زیرا قوانین این مسابقه‌ی موسیقی را نقض می‌کند. یکی از قوانین این مسابقه غیرسیاسی بودن آن است. بنابراین هر گونه اظهار نظر سیاسی یا مشابه آن در طول این رویداد ممنوع است.» 

سال گذشته یک گروه اوکراینی برنده‌ی این مسابقات شد و قرار بود مسابقه یوروویژن امسال در اوکراین برگزار شود؛ اما جنگ مانع برگزاری این مسابقه در این کشور شد. از این رو این مسابقه در لیورپول (شمال انگلستان) برگزار شد. مارتین استردال، مدیر اجرایی یوروویژن، در مراسم افتتاحیه گفت امسال بریتانیا نه به‌جای اوکراین بلکه به‌نمایندگی از این کشور میزبان دور جدید این مسابقه پرمخاطب آواز در جهان است.

سال گذشته، تنها سه ماه پس از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، گروه اوکراینی «کالوش ارکسترا» با اجرای آهنگ استفانیا برنده‌ی مسابقه‌ی یورویژن ۲۰۲۲ شد. در مسابقات پارسال، بر اساس رأی‌گیری هیئت داوران اجرای کالوش ارکسترا در جایگاه چهارم قرار گرفت، اما با کسب رکورد در رأی‌گیری بینندگان، رتبه‌ی نخست را به دست آورد.

براساس قوانین این مسابقات و به‌طور سنتی قرار بود کی‌یف میزبان شصت‌وهفتمین دوره‌ی یوروویژن باشد، اما به‌دلیل جنگ حق میزبانی به بریتانیا رسید.

امسال گروه توورچی به‌نمایندگی از اوکراین با آهنگ «قلب آهنین» شرکت می‌کند و پیش‌بینی شده که در جمع پنج اجرای موفق این دوره از مسابقات قرار گیرد.

پس از آغاز تهاجم گسترده‌ی نظامی روسیه علیه اوکراین، این کشور از شرکت در مسابقه‌ی مذکور منع شد.

مراسم اختتامیه این مسابقه که روز شنبه برگزار خواهد شد؛ در آن ۲۶ کشور شرکت خواهند کرد.

این مسابقه جزو طولانی‌ترین مسابقات جهان شناخته شده‌است و البته یوروویزیون پربیننده‌ترین مسابقه بعد از مسابقات ورزشی است. از منابع مختلفی نقل قول شده‌است که در سال‌های اخیر یوروویزیون نزدیک به صد تا پانصد میلیون بیننده بین‌المللی داشته است. یوروویزیون در کشورهای خارج اروپا مانند مصر، هند، مکزیک، آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، کره جنوبی، اروگوئه و … نیز پخش می‌شود.
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 12:58

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی: این مسابقه‌ی موسیقی سیاسی نیست | موسیقی ما