برنامه یاد بعضی نفرات
 
پايان جشن نهم
گزارشي از پنجمين شب جشن خانه موسيقي؛
پايان جشن نهم
موسيقي ما: شب گذشته جشن خانه موسيقي در حالي پنجمين شب برگزاري خود پشت سر گذاشت كه تالار بزرگ كشور ميزبان محمدرضا شجريان و گروه شهناز بود.
بنا بر اين گزارش، اين گروه همانند اجراي قبلي خود در دو بخش «مرغ خوشخوان» در دستگاه شور و «رندان مست» در همايون قطعاتي چون پيش‌درآمد، ساز و آواز، تصنيف پيام نسيم، چهار مضراب، آواز مثنوي و تصنيف مرغ خوشخوان از ساخته‌هاي شجريان با تنظيم مجيد درخشاني را بر اساس اشعاري از حافظ و مولانا و پيش ‌درآمدي از ساخته‌هاي مجيد درخشاني،زنگ شتر برگرفته از رديف ميرزا عبدا...، ساز و آواز، تصنيف چشم ياري از ساخته‌هاي شجريان با تنظيم درخشاني بر روي غزلي از حافظ، ساز و آواز، تصنيف باد صبا ساخته حسام‌السلطنه مراد با تنظيم مجيد درخشاني با شعري از ملك الشعراي بهار، آواز شوشتري، چهارمضراب بيداد و تصنيف رندان مست از ساخته‌هاي درخشاني به روي غزل از مولانا را اجرا كردند.
بنا براين گزارش كنسرت‌هاي يك هفته‌اي جشن نهم خانه موسيقي با اجراي گروه كامكارها به سرپرستي هوشنگ كامكار در تالار بزرگ كشور آغاز شد و با اجراي دو روزه اركستر ملي به رهبري فخرالديني و خوانندگي سالار عقيلي و گروه شهناز به خوانندگي شجريان ادامه يافت.
بنابراين گزارش، برگزاري اين كنسرت‌ها از سوي خانه موسيقي به دليل تامين هزينه‌هاي لازم جهت خريد ملك اين خانه بود كه با استقبال نه چندان خوب مردم از اين برنامه‌ها مشخص نيست كه مبالغ كامل جمع شده يا خير.
داريوش پيرنياكان دبير نهمين جشن خانه موسيقي در گفت وگو با فارس گفت:كنسرت‌هاي جشن خانه موسيقي به منظور تأمين هزينه‌هاي خريد ملك خانه موسيقي برگزار شده‌اند اما تاكنون مشخص نشده كه چه ميزان از اين مبلغ به واسطه اين كنسرت‌ها جمع شده است.
وي ادامه داد: تصور ما از ابتداي برنامه‌ريزي و با توجه به برآوردي كه داشتيم، بر اين بود كه تمام مبلغ مورد نياز براي خريد ملك خانه موسيقي تأمين مي‌شود اما در حال حاضر، چون تمامي فروش بليت‌ها از طريق خانه نبوده، نمي‌دانيم اين مبلغ چه ميزان است.
سخنگوي خانه موسيقي بيان داشت: فروش بليت‌هاي كنسرت شجريان و سه مركز فروش ديگر دست خودشان است و بايد هفته بعد از جشن همه را جمع‌آوري كنيم تا بينيم اين كنسرت‌ها چه قدر هزينه‌ها را تأمين كرده‌اند.
نهمين جشن خانه موسيقي طي، مراسمي با تقدير از پيشكسوتان موسيقي و انتخاب بهترين‌ها امشب در تالار وحدت به كار خود پايان مي‌دهد.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1387 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پايان جشن نهم | موسیقی ما